Czyli jak mniemam, sesja oryginał i model została wykonana praktycznie w ostatniej chwili...
Tak, to prawda.
W porcie trwa obecnie realizacja wielu ważnych projektów inwestycyjnych, m.in. przebudowa nabrzeży, pogłębianie kanałów, gruntowna przebudowa nawierzchni kolejowo – drogowej, budowa infrastruktury intermodalnej.
Akurat ta cześć portu, którą pokazałem na zdjęciach to tereny od strony najstarszego w Polsce przedsiębiorstwa połowowego Dalmor, zatrudniającego w szczytowym momencie 7,5 tys. osób i dysponującego flotą 70 statków.
W ten sposób 66 letnia morska historia przedsiębiorstwa dobiegła końca i obecnie Dalmor nie zajmuje się już połowami, a posiadając ok. 20 ha gruntów w centrum Gdyni stanowi cześć Polskiego Holdingu Nieruchomości.
Wiele obiektów było już od dawna nieużywanych, jednak ekspansja zabudowy mieszkalnej zbliżająca się do obiektów przemysłowych / portowych nie powinna odbywać się bez opamiętania.
Obecnie zabudowa mieszkalna jest jeszcze w pewnym, minimalnym oddaleniu od obiektów portowych, a już powszechne są monity mieszkańców na: hałas związany z przeładunkiem, pył węglowy na parapecie, zbyt mocne oświetlenie stref przeładunkowych uniemożliwiające nocny wypoczynek, obce zapachy w przypadku przeładunku niektórych towarów (śruta sojowa, biomasa).
Jakiś czas temu od mieszkańców nowo powstałych luksusowych apartamentów zlokalizowanych przy samym basenie portowym zaczęły wpływać skargi na hałas dochodzący z maszynowni statków, lub dlaczego statek ratowniczy (który stojąc przy nabrzeżu jest podłączony do zewnętrznego zasilania, ponieważ musi być w gotowości 24h) zakłóca swoim agregatem ciszę nocną.