• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0e Port Miejski Wrocław Wąskotorowy

Maciek Wójcik

Znany użytkownik
Reakcje
1.078 129 15
#21
Z "Sochaczewskiej kolei wąskotorowej" B. Pokropińskiego...
282103760_723855888938476_1417270024068902106_n.jpg


...oraz z "Wąskich Torów" nr 3-4/2008. Zdjęcia z kolejki Grójeckiej, autor Andrzej Paszke
280735543_2007470539440397_8668904879141135092_n.jpg

Mam nadzieję, że się przydadzą ;)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#25
Do poprawy łącznia między platformami. Muszę też kupić blaszki do odbioru prądu. To co zrobiłem z blaszki 0,3 się nie nadaje. Ale akurat pod ręką miałem tylko taką blaszkę.

 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
#27
Kojarzę jak na wąski w Gnieźnie ładowano i rozładowywano tabor wąski z platform... Ale zawsze odbywało się to za pomocą dźwigu. Tz. Platforma była na na wąskim, dźwig lądował na platformę (dalej jak na filmach wyżej). Na rampę, ściągano platformę na tor normalny i tyle. Ale żeby tabor wąski sam wjeżdżał/ był wpychany na platformę tego "nie grali". Mimo to świetna praca.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#28
Ale żeby tabor wąski sam wjeżdżał/ był wpychany na platformę tego "nie grali". Mimo to świetna praca.
Taka rampa była w Środzie, Rogowie, Grójcu, Nowym Dworze Gdańskim. W tym wątku masz kilka przykładów na zdjęciach a na filmach widać same rampy lub pozostałości po nich. Tak więc "grali" wjazd/wpychanie samodzielne taboru ;)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#30
No w Gnieźnie to co na filmie widać to zakładamy że to właśnie jakiś dźwig musiał ustawić.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
#31
Zawsze było dźwigiem ;) mimo wszystko zaciekawiłeś mnie ta rampa najazdowa wąski na normalny tor... W sumie to co? Służyło by to tylko to wy/za ładunku taboru?
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#32
Tak do transportu taboru między innymi wąskotorówkami czy wysyłką na naprawy bez konieczności używania dźwigu. Na makiecie będzie można w pierwszej sesji zrobić transport taboru żeby obsłużyć część wąskotorową makiety.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
#33
Ale ale. Były też dedykowane transportery do przewozu wagonów wąskotorowych. Teraz mi się przypomniało, że rysowałem taki do Stalowych Szlaków. Numeru chwilowo nie znajdę... Ale tenże transporter należał do Cukrowni Opalenica i nie była to po prostu platforma z szynami.
 

marek1704

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
213 0 0
#34
Bardzo ciekawy temat.
Bemo produkowało (produkuje?) modele wagonów normalnotorowych do przewożenia taboru wąskotorowego. Pierwowzorem były wagony z kolei RhB. Modele są w skali H0, przeznaczone do przewożenia taboru H0m, ale też były wersje dla taboru H0e.
Sporo informacji o wagonach normalnotorowych do przewożenia taboru wąskotorowego jest na stronach
https://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/bdw-dr/schmalsptr-wg-dr/schmalwg-dr1.htm
i
https://hellertal.startbilder.de/bi...ampe-fuer-schmalspurfahrzeuge-750-mm-auf.html
Zdjęcia ramp załadunkowych są z tych stron.
Więcej informacji z rysunkami jest w jednej z książek o wąskotorowych kolejach Saksonii. Nie pamiętam nazwy - czy w książce o kolei Cranzahl - Oberwiesenthal, czy w jakiejś innej - poszukam.
Nie wiem jak było na kolei, która Cię interesuje, ale rampy do wjeżdżania taboru wąskotorowego na platformy wyglądały pewnie podobnie.

s-l1600-3.jpg 80509755503-3-hp160054.jpg ueberladerampe-fuer-schmalspurfahrzeuge-750-mm-314109.jpg 80809901002-3-ss.jpg 40509735510-2--rl.jpg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#35
Zmontowałem dodatkowe segmenty do części wąskotorowej. Nawet postawiłem ją sobie na 130 cm żeby sprawdzić jakby to było gdyby jednak skrzynki postawić równolegle. O dziwo nie ma aż takiej tragedii ale ciągle się obawiam bo będzie jak zabuduję je infrastrukturą kolejową. Dlatego jeszcze się nie złamałem i na ten moment zostaje tak jak jest czyli odejście pod kątem 45st.

Port wąski segmenty 2.jpeg
Port wąski segmenty 1.jpeg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#36
Kojarzę jak na wąski w Gnieźnie ładowano i rozładowywano tabor wąski z platform... Ale zawsze odbywało się to za pomocą dźwigu. Tz. Platforma była na na wąskim, dźwig lądował na platformę (dalej jak na filmach wyżej). Na rampę, ściągano platformę na tor normalny i tyle. Ale żeby tabor wąski sam wjeżdżał/ był wpychany na platformę tego "nie grali". Mimo to świetna praca.
Na stacji kolei wąskotorowej w Gnieźnie nie było rampy czołowej do załadunku taboru wąskotorowego na wagony platformy normalnotorowe.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
#37
Ja dodam zdjęcia, które udało się zdobyć dzięki życzliwym użytkownikom grypy Wąskotorowcy na FB

Auto Ariel Ciechański
Ariel Ciechański 1996 r przeprowadzka Lxd2-315 z Rogowa do Nasielska 2.jpg
Ariel Ciechański 1996 r przeprowadzka Lxd2-315 z Rogowa do Nasielska.jpg


Autor Igor Miedziński

Igor Miedziński 8.jpg
Igor Miedziński 7.jpg
Igor Miedziński 6.jpg
Igor Miedziński 5.jpg
Igor Miedziński 4.jpg
Igor Miedziński 3.jpg
Igor Miedziński 2.jpg
Igor Miedziński.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#39
Dobrze, dobrze. Chciałem dobrze Kolego, a w telefonie nie zawsze wszystko widzę. Najbliższa rampa była w Kole i stamtąd najczęściej odbierano i wysyłano tabor dla linii gnieznienskiej pod egidą KKD i PKP.
Opisał to bardzo ładnie M. Torzewski w swojej monografii o kolejach wrzesinskiej i gnieznienskiej.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
#40
Dobrze, dobrze. Chciałem dobrze Kolego, a w telefonie nie zawsze wszystko widzę. Najbliższa rampa była w Kole i stamtąd najczęściej odbierano i wysyłano tabor dla linii gnieznienskiej pod egidą KKD i PKP.
Opisał to bardzo ładnie M. Torzewski w swojej monografii o kolejach wrzesinskiej i gnieznienskiej.
To się zgadza. Później po odcięciu GKW w Anastazewie od dalszej części sieci załadunek/wyladunek odbywał się metoda wyżej opisana.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 10
Wąskotorówka 43

Podobne wątki