Od samego początku, kiedy zacząłem się interesować wrocławskim portem dochodziły do mnie słuchy że w porcie kiedyś była wąskotorówka.
Dlatego od samego początku planowałem żeby tą kolej też odtworzyć chociaż nie miałem pojęcia gdzie dokładnie była oraz jaką pełniła funkcję.
Ostatnio przy okazji chorowania, nie bardzo miałem siły na coś więcej jak siedzenie przed komputerem. Dlatego obejrzałem sporo filmów i im lepiej się czułem tym więcej myślałem jak rozplanować na dwóch segmentach Kolej Wąskotorową w Porcie.
Dodatkowo niedawno okazało się że książce Wrocławska Kolej Wąskotorowa jest część poświęcona właśnie na Port Miejski. Na co zwrócił mi uwagę kolega @sheriff i prawie w tym samym czasie kolega @Mafia
Poniżej mapa. Zaznaczyłem mniej więcej fragment mojej makiety portu. Ciekawa jest linia przerywana, która idzie przed Magazyn nr 3. To były plany rozbudowy wąskotorówki w porcie. U mnie na makiecie ten tor przecinałby tory na wysokości kapitanatu i kierował się w stronę nabrzeża.
Jak widać na zdjęciu w porcie była rampa na Rollbocki a nie na transportery. Ja mimo to jednak postanowiłem zrobić rampę pod transportery. Postaram się też żeby rampa miała pewien zakres wysokości główki szyny, tak żeby pasowała do 3 dostępnych typów transporterów jakie można spotkać na naszych makietach. Chociaż możliwe że ten zabieg nie będzie konieczny przy bardzo małych prędkościach wtaczania wagonów.
Poniżej schemat układu torów. Tor na samej górze po lewej jest to tor prowadzący właśnie to portu w okolice nastawni i kapitanatu.
Tor do załadunku na transportery pozwoli na zestawienie 2x Gags na transporterach plus lokomotywa.
Tory na całym schemacie posiadają skrajnię jak dla wagonów normalnotorowych dlatego po załadunku wagonów na transportery dłuższy skład można będzie zestawić na dowolnym torze. Chociaż nie oszukujmy się, po przejrzeniu kilkunastu godzin filmów z udziałem transporterów to zestaw 2x Eanos + 1x Gags załadowane to już było pewne wyzwanie dla Lxd2 czy Px48.
Jest tor do odstawiania, magazynowania pustych transporterów oraz innych wagonów. Dodatkowo jest miejsce na prace załadunkowo-rozładunkowe przy placu oraz obsługę podróżnych, którzy to będą mogli udać się zarówno do portu jak i przystanków PKS. Przystanki będą przy drodze po prawej stronie.
Na segmencie będzie też znajdowała się szopa dwustanowiskowa. Szopa ta będzie wzorowana na budynku, który znajdował się w Cukrowni Michałów.
Szopa Cukrowni Michałów, której plany posiadam z nr 1-2/2011 Stalowych Szlaków. Miejsce mi o tyle bliskie że kolejka do cukrowni miała punkt styczny z linią PKP w Błoniu.
Na dziś brakuje mi jednego rozjazdu prawego i 4-5 flexów. Co się okazuje może być obecnie pewnym problem żeby je zdobyć.
Budeynek dworca i zaplecza zamierzam zrobić z płytek Auhagena i chyba na niczym nie będe go wzorował. Ale że do czasu powstania tego budynku jeszcze długa droga, to kto wie.
Czyli słowem wstępu to chyba tyle.
Teraz czas na krytykę z waszej strony oraz opinie co sądzicie o samym schemacie. Pamiętajcie że ja to zbuduję głównie po to żeby wykorzystywać ten fragment podczas FREMO.
Dlatego od samego początku planowałem żeby tą kolej też odtworzyć chociaż nie miałem pojęcia gdzie dokładnie była oraz jaką pełniła funkcję.
Ostatnio przy okazji chorowania, nie bardzo miałem siły na coś więcej jak siedzenie przed komputerem. Dlatego obejrzałem sporo filmów i im lepiej się czułem tym więcej myślałem jak rozplanować na dwóch segmentach Kolej Wąskotorową w Porcie.
Dodatkowo niedawno okazało się że książce Wrocławska Kolej Wąskotorowa jest część poświęcona właśnie na Port Miejski. Na co zwrócił mi uwagę kolega @sheriff i prawie w tym samym czasie kolega @Mafia
Poniżej mapa. Zaznaczyłem mniej więcej fragment mojej makiety portu. Ciekawa jest linia przerywana, która idzie przed Magazyn nr 3. To były plany rozbudowy wąskotorówki w porcie. U mnie na makiecie ten tor przecinałby tory na wysokości kapitanatu i kierował się w stronę nabrzeża.
Jak widać na zdjęciu w porcie była rampa na Rollbocki a nie na transportery. Ja mimo to jednak postanowiłem zrobić rampę pod transportery. Postaram się też żeby rampa miała pewien zakres wysokości główki szyny, tak żeby pasowała do 3 dostępnych typów transporterów jakie można spotkać na naszych makietach. Chociaż możliwe że ten zabieg nie będzie konieczny przy bardzo małych prędkościach wtaczania wagonów.
Poniżej schemat układu torów. Tor na samej górze po lewej jest to tor prowadzący właśnie to portu w okolice nastawni i kapitanatu.
Tor do załadunku na transportery pozwoli na zestawienie 2x Gags na transporterach plus lokomotywa.
Tory na całym schemacie posiadają skrajnię jak dla wagonów normalnotorowych dlatego po załadunku wagonów na transportery dłuższy skład można będzie zestawić na dowolnym torze. Chociaż nie oszukujmy się, po przejrzeniu kilkunastu godzin filmów z udziałem transporterów to zestaw 2x Eanos + 1x Gags załadowane to już było pewne wyzwanie dla Lxd2 czy Px48.
Jest tor do odstawiania, magazynowania pustych transporterów oraz innych wagonów. Dodatkowo jest miejsce na prace załadunkowo-rozładunkowe przy placu oraz obsługę podróżnych, którzy to będą mogli udać się zarówno do portu jak i przystanków PKS. Przystanki będą przy drodze po prawej stronie.
Na segmencie będzie też znajdowała się szopa dwustanowiskowa. Szopa ta będzie wzorowana na budynku, który znajdował się w Cukrowni Michałów.
Szopa Cukrowni Michałów, której plany posiadam z nr 1-2/2011 Stalowych Szlaków. Miejsce mi o tyle bliskie że kolejka do cukrowni miała punkt styczny z linią PKP w Błoniu.
Na dziś brakuje mi jednego rozjazdu prawego i 4-5 flexów. Co się okazuje może być obecnie pewnym problem żeby je zdobyć.
Budeynek dworca i zaplecza zamierzam zrobić z płytek Auhagena i chyba na niczym nie będe go wzorował. Ale że do czasu powstania tego budynku jeszcze długa droga, to kto wie.
Czyli słowem wstępu to chyba tyle.
Teraz czas na krytykę z waszej strony oraz opinie co sądzicie o samym schemacie. Pamiętajcie że ja to zbuduję głównie po to żeby wykorzystywać ten fragment podczas FREMO.
- 17
- 1
- Pokaż wszystkie