• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Porównanie modeli wagonów pasażerskich typu Y/B - Roco (64818) vs SACHSENMODELLE (74349)

Karol K.

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#41
Odświeżę trochę wątek. Mam pytanie co do koloru drzwi na ścianach czołowych. W modelu Roco są one zielone, w kolorze pudła. W tym stuleciu drzwi te mają kolor czerwony, w IC trochę bardziej pomarańczowy. A jak było to w latach 90? Czerwone, czy zielone jak w modelu?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#42
Jak ja pamiętam, w starym schemacie malowania (pudło całe oliwkowe) drzwi szczytowe były w tym samym kolorze.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#44
No to trzeba było się jaśniej wyrazić, zrozumiałem, że chodziło o całe zielone, czyli właśnie oliwkowe. Pierwsze wagony Z, jeszcze z NRD, miały fabrycznie drzwi szczytowe chyba kremowe, jak dół pudła, ale jak były malowane nasze Y nie pamiętam. Y z Bautzen, podobnie jak polskie, przychodziły z fabryki całe oliwkowe, dopiero później dostawały nowe barwy.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
120 3 0
#46
Weźmy na przykład słynny wagon z Krzyża: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=425

Widać na nim opisy jeszcze "starego PKP" (odstawiony i zapomniany został w 1999 roku), drzwi czołowe są pomarańczowe, nie wiem tylko czy od środka też takie były. Dla porównania oryginalne drzwi w wagonach sypialnych były szare od środka, a na zewnątrz w kolorze pudła. Mogły być także, jak Karol wspomniał, białe, ale z tym tylko zetknąłem się na modelu Sachsenmodelle.
 

Karol K.

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#47
Więc tak. Udało mi się ustalić co następuje. Oliwkowe Y miały drzwi w kolorze pudła, natomiast również występowały z kremowymi drzwiami. Zielono-kremowe natomiast najpierw miały drzwi zielone (w kolorze pudła), potem białe/kremowe, a później czerwone.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#48
Wagon z DDR nówka:
683px-Liegewagen_Y-B_70.jpg

Wagony produkcji polskiej:
PRL=rama aluminiowa + szyba i wstawki z laminatu o kolorze i fakturze takiej jak ściany wewnętrzne przedziałów (np "drewno"), następnie w miejce laminatu (dolne wypełnienie) trafiały płyty aluminiowe, zdjęcie pochodzi z okresu >1989 roku, nie mam jednak kolorowego z lat wcześniejszych:

209Ca_KK_95.jpg

Okres przejściowy III RP malowanie dookoła na równo tą samą farbą:
IMG_7756.jpg [DOUBLEPOST=1392566338,1392565804][/DOUBLEPOST]Drzwi pełne z jednej płyty zawsze miały kolor pudła, jak widać na przykładzie podanym przez Andrzeja Harasska i zdjęciach tak w produkcjach bratnich:
<1989 a nawet 1980!
PKP_WLABd_52_51_70-80342-9_Essen_1_6_91.jpg
jak i rodzimych tu uwiecznionych już w czasach współczesnych lecz przed UE:
suchaparowozowa 196.jpg Bc.jpg [DOUBLEPOST=1392566840][/DOUBLEPOST]Po nadejściu UE kolor czerwony/pomarańczowy znalazł się w zaleceniach i tak jak trzeba lub nie trzeba go stosować to czy jest pomarańczowy, amarantowy, krwisty czy jaki tam stanowi widzimisię i kazda teza co do odcienia jest do obronienia.
 

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
116 0 0
#49
Weźmy na przykład słynny wagon z Krzyża: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=425

Widać na nim opisy jeszcze "starego PKP" (odstawiony i zapomniany został w 1999 roku), drzwi czołowe są pomarańczowe, nie wiem tylko czy od środka też takie były. Dla porównania oryginalne drzwi w wagonach sypialnych były szare od środka, a na zewnątrz w kolorze pudła. Mogły być także, jak Karol wspomniał, białe, ale z tym tylko zetknąłem się na modelu Sachsenmodelle.
Skoro mowa o tym "słynnym wagonie z Krzyża", to może komuś przydadzą się jeszcze takie fotografie, wykonane 23.08.2004 roku.
 

Załączniki

OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.680 15 0
#52
Niby wagon jak wagon, ale szkoda go.
Chyba jeden z ostatnich z oryginalnymi drzwiami czołowymi. Mogliby go oddać do muzeum, niż żeby dalej miałby być niszczony przez meneli.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#53
W 2012 roku jak wracałem 1 stycznia z Sylwestra to stał w tym samym miejscu, ale nadpalony, z prześmiewczym napisem "Inter Regio" wykonanym kredą czy innym białym "czymś".
Przejeżdżam przez Krzyż parę razy w roku za każdym razem wypatrując tego wagonu. Od pewnego czasu nosi również prześmiewczy napis "Kolej na Euro 2012".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.136 503 30
#54
Po nadejściu UE kolor czerwony/pomarańczowy znalazł się w zaleceniach i tak jak trzeba lub nie trzeba go stosować to czy jest pomarańczowy, amarantowy, krwisty czy jaki tam stanowi widzimisię i kazda teza co do odcienia jest do obronienia.
A cóż to za zalecenia w tej sprawie nadeszły wraz z UE? Czy Kolega eSeL może podać, jakiś dokument, w którym takie zalecenie się znajduje? Chętnie poczytam i z góry dziękuję.
 

Karol K.

Znany użytkownik
Reakcje
70 0 0
#55
To jeszcze spytam na temat wózków. Wiadomo, że 4NA były by najlepsze, bo prawdziwe. Teraz pytanie, czy montował ktoś np. wózki Robo do rocowskich Y? Ja właśnie próbuję, ale wózki Roco i Robo mają "trzpień" o różnej grubości. Zna ktoś może na to jakiś patent?
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#56
Dla porównania znalazłem wagon najbardziej przypominający ten, który przedstawia model:
Zobacz załącznik 108393 Zobacz załącznik 108394
(...)
Jeszcze wydaje mi się, że Roco mocno przeskalowało mostek (?) do przejścia pomiędzy wagonami.
Z tym przeskalowanym mostkiem - wydaje mi się, że tak. Wogóle drzwi przejść międzywagonowych, ten mostek oraz gumy wokół przejść lepiej wyszły akurat konkurencji Roco. Jak widać co nie wyszło Roco - wyszło Tilligowi/Sachsenmodelle - i na odwrót :)
 

Yaku

Aktywny użytkownik
Reakcje
116 0 0
#57
Mam pytanie. W jaki sposób zdjąć najłatwiej obudowę w modelu Tillig 74775 ? Czy trzeba podważyć ją jakoś np. śrubokrętem? Zakupiłem dzisiaj ten model i zauważyłem właśnie, iż ma odwrotnie zamontowane podwozie.
 

Podobne wątki