Wiele fotografii polskich pociągów pancernych nie zachowało się do dzisiejszych czasów. Były także wykonywane fotografie zdobycznych pociągów pancernych: sowieckich, halickich, petlurowskich i to kolejny problem. Okradli nas z historii. Także w ramach reperacji wojennych strona niemiecka w lutym/ marcu 1920 r. przekazała stronie polskiej parowozy, tabor kolejowy oraz liczny tabor pancerny ze swoich pociągów pancernych z okresu I wojny. Takie wagony zostały włączone w skład kilku polskich pociągów pancernych, między innymi, po modernizacji; m.in. P.P.20 "Bartosz Głowacki" (08.1920 r.), d-ca, por. prof. Pigoń. Pociąg pancerny P.P.18 "Huragan" został zbudowany w WK w Nowym Sączu.
Odznaka polskiego, regularnego, szerokotorowego pociągu pancernego "Piłsudczyk-szeroki"- w istnienie którego nie wierzy wielu historyków. A pociąg pancerny istniał 10 miesięcy, a relacje z tej jednostki zostały zniszczone!