Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Co jest napisane w internecie to jest "święte". Nikt nie sięga po rzetelne publikacje, są przecież biblioteki takie jak: Centralna Biblioteka Wojskowa, Biblioteka Narodowa ..tylko po co- no i jest efekt w 2021 roku!
"Szybki efekt małym kosztem" - ta maksyma towarzyszyła ludziom przez wieki. Przykładowo, niedawno odkrylismy z kolegą błąd w Przeglądzie Kolejowym Mechanicznym z 1964r. (rysunek 3W opisany jako 11W), który był powieleniem błędu z katalogu wagonów towarowych z roku 1960.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że takie błędy powtórzone 1000 razy staja się prawdą.
Pociąg pancerny "Wawel"został zbudowany w ośrodku krakowskim na przełomie grudnia 1918/stycznia 1919 roku. Nie w pełni ukończona jednostka (bez wagonów artyleryjskich) została wysłana w dniu 30 stycznia 1919 roku z Krakowa do Poznania, zgodnie z rozkazem gen. Rozwadowskiego. Dopiero w maju 1919 roku "Wawel" został przemianowany na "Danutę". Na tej fotografii jest uchwycony moment odjazdu pociągu "Wawel" do Poznania.
Parowóz austriackiej serii 229.46 Kraków I, opancerzony blachą pancerną (zakupioną za dewizy w Austrii w grudniu 1918 roku) w Zakładach "Zieleniewskiego" w Krakowie i był on w krakowskim pociągu pancernym "Wawel", przemianowanym następnie na "Danutę"....
Opancerzanie blachą pancerną parowozu austriackiej serii 229.46 w Zakładach "Zieleniewskiego" w Krakowie w grudniu 1918 roku dla krakowskiego pociągu pancernego o nazwie "Wawel" (później jako wielkopolski pod nazwą "Danuta")...
I tu na forum jest wielu takich. Niedawno jeden z takich po zwróceniu przeze mnie uwagi, że powiela błędy i pisze swoje teorie obrzucił mnie błotem i próbował i u moderatorów mnie zablokować.
A przy okazji pokazanego przez Ciebie zdjęcia z "modyfikowania" parowozu w zakładach Zieleniewskiego nie widziałeś zdjęć małego wagonu towarowego dla krakowskich tramwajów? Był w tym samym czasie wykonywany dla sąsiadującej przez ulicę firmy...
Mural bardzo ładny, ale merytorycznie "do bani"- bo przesłanie jest takie -powstańcy wielkopolscy walczą z własnym pociągiem pancernym o nazwie "Danuta"(ex "Wawel") !! Zdobyczny niemiecki pociąg pancerny to wielkopolska "Rzepicha"!!
Wielkopolska "Rzepicha"(ex zdobyczny niemiecki pociąg pancerny) była słabo uzbrojona: 2 niemieckie moździerze oraz niemieckie działko 3,7 cm. W załączeniu fragment wielkopolskiego pociągu pancernego "Rzepicha"...
Można było wzorować się na fotografiach niemieckich parowozów pancernych z okresu I wojny światowej, a nie brać na "tapetę" parowóz austriackiej serii 229, całkowicie opancerzonej w Zakładach "Zieleniewskiego" w Krakowie..