• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pm 36-2

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
#61
Widzę, że ten zawsze ciekawy wątek modelu Pm36-2 jakoś tak wygasł w kwietniu, a nie wierzę, że w temacie nic się nie dzieje... Czy można prosić autora o aktualizację?
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
#63
Pytam, bo sam kiedyś zacząłem ją budować. Doszedłem do tego, co widać poniżej, ale musiałem sobie zrobić dłuuugą przerwę w modelarstwie. Skala S 1:64 (żeby była jasność), ale korci mnie, żeby zrobić ją jeszcze raz, tym razem w H0... Ciekawe, czy ktoś jeszcze z tego forum przymierzał się do Pm36?
 

Załączniki

A

Anonymous

Gość
#65
Kola (prawdopodobnie)sa wykonane z zywicy i metalu tak jak we wszystkich liczacych sie firmach na swiecie budujacych modele w duzej skali (1:43,5 i wiekszych)
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
#66
Koła od Alana Gibsona (środek z tworzywa, obręcze metalowe toczone), przynajmniej 10 lat temu miał w swojej ofercie coś, co prawie idealnie się nadawało do Pm36 w skali S (zarówno zestawy napędowe, jak i toczne do lokomotywy i tendra). Pożyteczny link, polecam - w ubiegłym roku zamawiałem jakieś drobiazgi od tego dostawcy i mimo niedawnej zmiany właściciela firmy wszystko funkcjonuje sprawnie jak kiedyś. A funt szterling stoi nie za mocno ;)

http://www.scalefour.org/ag/index.htm
 
OP
OP
tomek 05

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#67
Koła dobre bo 21 szprych widzę :D ale przeciwciężarów nie ma.
Nikt nie ma w ofercie kół co by pasowały do Pm36.
Tak na sztukę to można Pemke posadzić na ostoi z kołami od BR01 lub 03 tylko to nie to bo we wszystkich kołach brakuje szprych.
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
#68
Przeciwciężarów nie ma, bo jeszcze nie są zrobione. Alan Gibson sprzedawał te koła tak jak je widać na zdjęciu, pawdopodobnie robione pod jakąś angielską lokomotywę, bo inaczej nie miałby ich w ofercie. Natomiast co do ilości szprych - na wszystkich zdjęciach Pm36 w obu wersjach, jakie znalazłem w książkach i później w necie, jak i tych, które zrobiłem oryginałowi z Wolsztyna koła napędowe mają właśnie po 21 szprych, więc co jest nie tak?
 
OP
OP
tomek 05

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#69
Zwracam honor już poprawiłem się.Coś mi się pochrzaniło.Faktycznie 21 jest a niemcy mają 20.Wózek przedni ma mieć 10,tylny 12, tender 12 szprych.
 
OP
OP
tomek 05

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#71
krzychu12231 napisał(a):
W RB-Model pytałeś? Do Ol49 i Pt47 na pewno mają, widziałem. O Pm36 nie pytałem.
W ofercie nie mają.Na mojego maila odpisali że nie są zainteresowani współpracą.Chciałem zamówić u nich koła do Pm36.
Może dobrze się stało bo widziałem ich produkty i nie powaliły mnie jakością wykonania.
 

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
#74
tomek 05 napisał(a):
Nikt nie ma w ofercie kół co by pasowały do Pm36.
Tak na sztukę to można Pemke posadzić na ostoi z kołami od BR01 lub 03 tylko to nie to bo we wszystkich kołach brakuje szprych.
Polemizowałbym. Moje koła pokazane wcześniej są w S-ce i wszystkie są od Gibsona, ale w H0 też da się coś uzbierać. Jeśli komuś nie zależy na aptekarskim odwzorowaniu każdego centymetra kwadratowego oryginału albo chce się pobawić w małe modyfikacje kół fabrycznych, to wszystko jest. Poniżej zestawy kołowe H0 znanych europejskich firm, od lewej:

10 szprych, fi 11.5 mm
21 szprych, fi 23.0 mm (nawet przeciwciężar jest tam gdzie potrzeba i prawie idealnej wielkości),
12 szprych, fi 13.9 mm,
12 szprych, fi 11.5 mm.

Każde z innej parafii, ale ich przewaga jest taka, że są w ofercie i można je zamówić nie wychodząc z domu. A po dopieszczeniu i przemalowaniu jest komplet.
 

Załączniki

SD

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
1.627 3 0
#76
tomek 05 napisał(a):
SD napisał(a):
(nawet przeciwciężar jest tam gdzie potrzeba i prawie idealnej wielkości),
:roll: chyba nie
Dla koła napędzanego (silnikowego) nie (a ten przekrój to chyba dla napędzanego), dla wiązanego (patrząc z kolei na rysunek zamieszczony w poprzednim poście) - wielkość i położenie są bardzo zbliżone do oryginału. Mówię - to można dopieścić, ale nie każdy ma taką potrzebę. Zależy, jaki poziom uproszczenia w stosunku do dokumentacji oryginału się przyjmie. Alternatywą zawsze jest zrobienie kół od podstaw.