Najlepszym pomysłem jest projekt pierwszy. Taka stacja pozwala na prowadzenie ruchu pociągów pasażerskich i towarowych z ich obsługą (dwie krawędzie peronowe, tory ładunkowe), oraz ich wyprzedzanie i krzyżowanie w stacji.
Charakterystyka torów stacyjnych:
Tor nr 1 – tor główny zasadniczy przy krawędzi peronowej peronu 1, do przyjmowania pociągów pasażerskich z postojem oraz do przepuszczania wszystkich pociągów jadących bez zatrzymania na kierunku zachód-wschód;
Tor nr 2 – tor główny zasadniczy przy krawędzi peronowej peronu 2, do przyjmowania pociągów pasażerskich z postojem oraz do przepuszczania wszystkich pociągów jadących bez zatrzymania na kierunku wschód-zachód;
Tor nr 3 – tor główny dodatkowy dla pociągów towarowych wyprzedzanych (krzyżowanych) przez pociągi pasażerskie oraz podlegających obróbce w stacji.
Tor nr 4, 5 i 7 – tory boczne ładunkowe (magazyny, rampy ładunkowe, place ładunkowe).
Tory boczne nr 4, 5 i 7 powinny być zabezpieczone wykolejnicami (Wk1, Wk2 i Wk11).
Rozstawienie sygnalizatorów kształtowych oraz świetlnych przedstawiają rysunki.
Przy zastosowaniu sygnalizacji świetlnej sygnalizatory manewrowe (tarcze manewrowe Tm1, Tm2, Tm3, Tm11, Tm12 i Tm13) są opcjonalne (jeśli stacja byłaby wyposażona w mechaniczne scentralizowane urządzenia srk oraz dwie nastawnie zlokalizowane w głowicach rozjazdowych, wówczas tarcz manewrowych mogłoby nie być, bowiem wielkość pracy manewrowej na stacji tych sygnalizatorów nie wymaga, a manewry byłyby prowadzone na sygnały ręczne podawane z nastawni).
Jeśli stacja byłaby wyposażona w przekaźnikowe urządzenia srk i jedną nastawnię, tarcze manewrowe są wymagane.
Ponieważ w kierunku wschodnim jest szlak dwutorowy, sygnalizacja świetlna przystosowana jest do prowadzenia ruchu po torze niewłaściwym (na semaforach wyjazdowych F, G i H są wskaźniki W24 oraz jest semafor wjazdowy K z toru niewłaściwego.
Semafory wjazdowe (kształtowe i świetlne) muszą posiadać odnośne tarcze ostrzegawcze.
W Twoim projekcie zmieniłem układ dróg zwrotnicowych we wschodniej głowicy, aby uzyskać większą długość użyteczną toru nr 3 dla pociągów towarowych.
Jeśli chodzi o perony, lepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie dwóch peronów jednokrawędziowych przy torach nr 1 i nr 2 (może też być jeden peron wyspowy dwukrawędziowy pomiędzy torami nr 1 i nr 2, ale wówczas należałoby rozsunąć tory nr 1 i nr 2 poprzecznie dla zabudowy takiego peronu).
Pozdrawiam