Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Nic na siłę, ale wspomniane H0, to jakiego producenta i jaki skos rozjazdów?
Genralnie np. Roco ma ceny niższe dla N niż w H0.
Tillig Elite też jest droższy.
Nawet stosując materiał PECO Streamline Code 55 w N-ce ceny są porównywalne z Roco, a niższe niż Tillig Elite
Sprawdzałem szacunkowo w http://techno-hobby.pl, a np. PECO z Czech http://vltava2000.cz/marathon/default.asp
To znaczy, że prądu w torach nie wolno wykorzystać do niczego innego niż do puszczania pociągów. Nie można np: zasilać latarni na peronach, w stacji; nie wolno wykrywać przejazdu pociągu i kilku innych niecnych spraw...
Jeżeli chcesz robić inne rzeczy, to musisz mieć na stacji własne zasilanie (fizycznie oddzielone od tego co w torach) i z niego korzystać.
Kto tutaj na forum dobrze zna się na ustawieniu semaforów i tych "światełek:. Jakies namiary? Bo rozrysowuję ustawienie semaforów ale niewiem gdzie co ma być i wyszło mi , że na małej stacyjce będę miał 40 semaforów... :???:
@ Garcia:
Jak nic nie wnosisz do tematu to nie pisz! Przeczytałem dużo, dużo zobaczyłem, dam sobie głowę uciąć, że jak zaczynałes to też się pytałes. Forum poto jest, aby się pytać jak czegoś nie jestem pewien, ale napewno nie jest do oczerniania innych...
To jest właśnie to właściwe rozwiązanie! Tu prąd do Conrada idzie oddzielnymi przewodami (brązowy i czerwony) z oddzielnego zasilacza. A to co idzie do torów jest oddzielone od zasilania Conrada. Z torów jest pobierany prąd po to, aby zasilić nim... tor (zresztą swoją drogą ta część tego rysunku jakoś mi się nie podoba... )
Kto tutaj na forum dobrze zna się na ustawieniu semaforów i tych "światełek:. Jakies namiary? Bo rozrysowuję ustawienie semaforów ale niewiem gdzie co ma być i wyszło mi , że na małej stacyjce będę miał 40 semaforów... :???:
Chętnie coś popracujemy nad Twoim projektem, ale konieczny do tego jest układ torowy Twojej stacji i jakaś ogólna charakterystyka torów stacyjnych, oraz rodzaj sygnalizacji, jaką chcesz zastosować (kształtowa czy świetlna).
Pozdrawiam
Rozumiem, ale ja nie chcę, zeby to była jakaś lokalna stacja. Chciałbym aby to było cos takiego: 3 tory, 2 nie za długie perony, na maks 4 Y-ki. A więc w ilu mertach teraz sie zmieszczę? Moja szacowana długość wynosi około 4 metrów. Czy mam rację.
PS. Myślałem o rozjazdach 15-sto stopniowych, we fremo nie jest uwzględnione jakie rozjazdy powinny być.
"albo rybki albo akwarium" stacja na lok + 4 Y-ki nie ma racji bytu na spotkaniach jeżeli ma równocześnie służyć za mijankę dla pociągów - a to zakładasz budując stacyjkę trzytorową. Bo na spotkaniach (proponuję pooglądać zdjęcia i poczytać relacje) jeżdżą składy dłuższe niż wymarzone lok + 4 Y-ki. Czyli z góry zakładasz, że jak na lokalnych przystankach składy dłuższe w ogóle nie będą się zatrzymywać (ponieważ gdyby lok był pod semaforem to skład kończyłby się na szlaku ?) To od razu lepiej zaplanuj przystanek na linii dwutorowej. Wówczas krótki peron po obu stronach i 4 metry modułów bez rozjazdów (będzie taniej) będą mieć sens.... Rozjazdy 15 st. z wielu względów się nie nadają. Zapoznaj się również z poniższą informacją http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=5180 w podrozdziale 5. "tory" masz odnośnik do interesujących Cię wymiarów.
Rozumiem, ale ja nie chcę, zeby to była jakaś lokalna stacja. Chciałbym aby to było cos takiego: 3 tory, 2 nie za długie perony, na maks 4 Y-ki. A więc w ilu mertach teraz sie zmieszczę?.....
Mistrzuniu, nie wymagaj aby zmieścić się na 3 metrach z takimi wymaganiami... Na 3 metrach to sobie możesz najwyżej zrobić coś na kształt stacji ZIELONA Marcina Turko z Bytomia. Jeden z kolegów dobrze ci powiedział. Pojedź na zlot i w realu oceń ile zajmuje stacja w H0, nawet bardzo mała.
Stary - powiem ci szczerze.... jak zaczynałem w H0, to chciałem mieć stację z 3 torami głównymi 2 bocznymi i jeszcze lokomotywownię oraz przyległą "styczną" stację wąskotorówki.... chciałem. A z czasem doszedłem do wniosku, że w H0 to mogę jedynie wykonać mijankę z jednym torem bocznym, coś jak na tej makiecie Pawłowo Pawła Koob /obrazek poniżej/:
Więc sugeruję ci następujące rozwiązanie - albo rób to co masz zamiar ale w realnych proporcjach (długość ok 8m) - pogódź się z tym....... albo zejdź na ziemię i mając do dyspozycji te 3 - 4 metry zrób coś takiego:
http://www.ptmkz.org.pl/spotkanie_30-05-2009/Spotkanie_30-05-2009_1.jpg źródło: http://www.ptmkz.org.pl
autor makiety: Paweł Koob
Szczerze powiem, że moja stacja ma mieć docelowo 640cm od semafora do semafora. (dzisiaj juz wiem, że gdybym miał budować kolejna stację była by ona mniejsza) Osobiście te 3 tory o których kolega pisze mysleze w 4,5m bym zmieścił formie małej stacji lokalnej. (bo po co robić makiete 20m skoro za bardzo nie mam jej gdzie rozłożyć...)
Więc sugeruję ci następujące rozwiązanie - albo rób to co masz zamiar ale w realnych proporcjach (długość ok 8m) - pogódź się z tym....... albo zejdź na ziemię
Makieta oparta na modułach ma to do siebie, że można pogodzić wymagania wystawiennicze, gdzie dobrze jest dysponować stacją o wymiarach odpowiadających jeżdżącym pociągom (a więc odpowiedniej długości, zbliżonej do skalowanej długości realnej), oraz wymagania dotyczące posiadanej powierzchni w mieszkaniu (np. do długości maks. 3 m), wystarczy zrobić dwa lub trzy moduły "wnętrza" stacji, które będą dokładane na wystawie, natomiast w domu wystarczą dwa moduły z drogami zwrotnicowymi i jeden moduł pomiędzy nimi, z torami stacyjnymi.
Przyjmując długość modułu ok. 90 cm, w domu będziesz używał trzech modułów i zmieścisz się z długością stacji do 270 cm, a na wystawie dołożysz jeszcze dwa moduły z przedłużeniem torów stacyjnych i uzyskasz stację o długości ok. 450 cm (dwa moduły z drogami zwrotnicowymi i trzy moduły z torami stacyjnymi...
Pozdrawiam