• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Plan stacji modułowej

Reakcje
45 1 5
#21
Co do EW3 nie potrafię udzielić rzeczowej informacji. Po prostu nie miałem możliwości uczestnictwa w spotkaniach lub porozmawiania twarzą w twarz z osobami zaangażowanymi w tworzenie makiet modułowych w Polsce. Nie wiem zatem jakie jest ich zdanie na temat EW3.

Wymóg użycia rozjazdów o małym kącie to nie jest wbrew pozorom czysty snobizm. Wynika to po części z faktu że część taboru wymaga łuków i dużym promieniu i słabo negocjuje ostre skręty. Wystarczy że na Twoją stację będzie chciał wjechać pociąg ciągnięty przez Ol49 na kołach o profilu RP25. Ta lokomotywa jest naprawdę kapryśna jeśli chodzi o tor na makiecie. Ma to soje zalety bo wymaga by ów był ułożony starannie. Problem często pojawia się na złączeniach skrzynek gdzie dochodzi do wykolejeń kół tocznych. Sama lokomotywa jest dość "sztywna". Kolejny przykład to Pm2 od MicroFeinMechanik.

Wydaje mi się że te rozjazdy Roco były niegdyś standardem ale to było przed pojawieniem się lepszej opcji firmy Tillig. Na korzyść Roco przemawia fakt że produkuje też rozjazdy krzyżowe o kącie 10 stopni więc odpowiada to geometrii tych 10-stopniowych rozjazdów. Nie jestem pewien ale te rozjazdy zostały chyba użyte na Lewinie Leskim (?). Nie wiem czy potem zostały zastąpione czymś innym (?).
Kiedyś sam zbudowałem posterunek odgałęźny przy użyciu tychże rozjazdów. Sprawowały się całkiem dobrze ale budując soje moduły, gdy będę (w końcu kiedyś!) potrzebował rozjazdów, z pewnością użyję EW6 Tillig'a.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#22
Ja powtórzę tylko, uzupełniając wypowiedź waltera, że szyny muszą mieć 2,1mm wysokości. Przynajmniej na łączeniach z innymi modułami. Ale lepiej całość zrobić zgodnie z normami ;)
 
OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.493 2 0
#23
Czy ktoś posiada może plany Lewina, z torowiskiem jakie zostało użyte? A może najlepiej będzie poczekać z torowiskiem do wystawy w Krakowie i wtedy ostatecznie porozmawiać z uczestnikami?
Co do roco problemem jest to, że to jest nie "pełny" anglik. Czyli nie można z "każdej w każdą" :/



Co do norm, to czytałem już wiele kris. Chodzi mi tylko, czy moge użyć torowiska rocoline o rozjeździe takim? http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_369_508&products_id=7415
Bo z tego co widze rocoline jest tańsze, a cena też gra rolę ;)
 
Reakcje
45 1 5
#24
Czy ktoś posiada może plany Lewina, z torowiskiem jakie zostało użyte? A może najlepiej będzie poczekać z torowiskiem do wystawy w Krakowie i wtedy ostatecznie porozmawiać z uczestnikami?
Co do roco problemem jest to, że to jest nie "pełny" anglik. Czyli nie można z "każdej w każdą" :/



Co do norm, to czytałem już wiele kris. Chodzi mi tylko, czy moge użyć torowiska rocoline o rozjeździe takim? http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_369_508&products_id=7415
Bo z tego co widze rocoline jest tańsze, a cena też gra rolę ;)

Roco DKW? Masz na myśli ten: http://www.roco.cc/de/product/22682-42496-0-0-0-0-0-005002/products.html ?

Nigdy go nie widziałem w rzeczywistości ale wydawało mi się że Doppelkreuzungsweiche oznacza właśnie pełny tzn. najazd z dowolnego kierunku powoduje wyjazd w dowolnym z dwóch kierunków. Może jednak się mylę. Roco ma jeszcze jeden w ofercie, to jest EKW i to ten nie jest pełny.

Co do spotkania w Krakowie - JAK NAJBARDZIEJ! Pojedź, porozmawiaj, poproś o poradę.To jest najlepsze wyjście!
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
45 1 5
#26
Ten DKW ma 10 stopni. Co do tych rozjazdów zwykłych, to tak jak napisałem, chyba Lewin na nich był robiony. Teraz nie wiem kto ich używa. Tu musi wypowiedzieć się ktoś inny. Wydaje się że dobrze by było nie mieszać producentów, tzn. jeśli angliki będą Roco to i rozjazdy i flexy też Roco.
 
OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.493 2 0
#27
Dobrze, tak więc dziękuje za nieco informacji. Narazie przeprojektuje układ na roco, a ostateczną decyzje podejmne po spotkaniu w Krakowie. Chyba, że ktoś dostarczy ostatecznych informacji ;)
 
OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.493 2 0
#33
Przerobiłem nieco plan, na nowe torowisko. Jednakże cena wyszła niemal 1400zł :/ (a gdzie napędy, wystrój, semafory).
Więc tak się teraz zastanawiam, jakby tu zmniejszyć koszta, lub czy nie wrócić do piko a-gleis, tylko, że wtedy nie będe mógł wybierać się na wystawy z swoją stacją :/
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#34
Marcin, luz. Z makietami właśnie tak jest :) Albo bezkompromisowo budujesz moduły, albo idziesz na kompromis i robisz torta/dioramę :)
Poza tym, to nie jest robota na 3 miesiące zimy ;) to się rozkłada w czasie, wtedy kieszeń nie boli....aż tak ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#37
Czy po lewej stronie jest linia 2-torowa, czy ten górny tor kończy się ślepo? Jeżeli linia jest 2-torowa, to konieczne jest jeszcze po lewej stronie przejście zwrotnicowe, umożliwiające wyjazd z dolnego toru (przed dworcem) na prawy tor szlakowy. Popieram też pomysł kolegi Johny'egoTRS. No ale to wszystko są kolejne koszta...

PS. Używałbym raczej torów i rozjazdów, a nie torowiska:p.
 
OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.493 2 0
#38
Górny lewy tor jest ślepy, czyli linia z obu stron jednotorowa.
Teraz nieco przerobiłem plan wg. sugestii ;) Z prawej strony dodałem przejazd (będzie 20 cm od rampy,tylko na planie jest tak blisko)
Dodałem rampe i teoretyczne drzewka. Z lewej strony zastanawiam się tylko, czy nie dodać lokomotywowni jednostanowiskowej :) Co wy na to?
 

Załączniki

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.703 51 5
#39
Lokami możesz już na tym manewrować. Dodasz jeszcze po jednym szlakowym z każdej strony i z wagonami możesz się pobujać :)
Idziemy w dobrą stronę Marcin (y) Cieszy, że szybko łapiesz, o co chodzi,
 
OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
1.493 2 0
#40
Cieszy to, że ktoś myśli pozytywnie o moich modułach ;) Najbardziej zależy mi jednak już przy trawie i torowisku na realności wszystkiego (mimo, że stacja fikcyjna, to na najwyższym poziomie). Ale do tego jeszcze trochę czasu minie. Skrzynki na moduły pojawią się pewnie w listopadzie, a co do samego torowiska, to myśle, że do czerwca się uwinę ;) Potem wakacje przed makietą i myśle, że w okolicach świąt 2015 będzie gotowe. Ale to tylko teoretyczne rozmyślenia ;) Stacja na początek, a potem myśle o jakimś 2-3 metrowym szlaku z z jakimś wiaduktem, czy tunelem.

Dzisiaj rozplanowałem już całość na odpowiednie moduły. Z lewej i prawej strony będą wstawki około 50cm z odcinkami prostymi i semaforami wjazdowymi, a na samym początku lewej i prawej części po 107cm zaczną się zwrotnice (nie chce ciąć zwrotnic na dwa moduły). Tak mnie jeszcze zastanawia.
Semafory kształtowe, czy świetlne? Wiem, że do tego jeszcze długa droga, ale zastanawia mnie, gdzie ewentualnie dostane mechanizm zmieniający sygnał w semaforach kształtowych?
Tak jak już przedtem mówiłem zastanawiam się nad dodaniem na lewym górnym torze jednostanowiskowej lokomotywowni ;)
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 3
Planuję 18
Planuję 66
Planuję 6
Planuję 14

Podobne wątki