• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan makiety

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam
Od pewnego czasu przeglądam forum, i w końcu postanowiłem zbudować własny "torcik".
Mogę powiedzieć że jestem początkujący więc bądźcie pomocni i wyrozumiali :eek:

Po sprzedaniu wysłużonego Marklina kupiłem zestaw 57155 cyfrowy oparty na układzie torów A+E.

Docelowo ma wyglądać mniej więcej tak
Na dole planuję stację kolejową.
Rozjazd posłuży do rozbudowy makiety na kształt "L"
Górna bocznica załadunkowa + bocznica towarowa

Czekam na wasze uwagi i propozycje
Pozdrawiam
 

Załączniki

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#2
Jak na moj gust.....bardzo poprawnie !! Ladny ukladzik....osobiscie rozbudowal bym jeszcze troszke tory wewnetrzne....tak poza tym mysle ze jest OK :D
 
OP
OP
G

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Popracowałem trochę nad planem gdyż uda się wygospodarować więcej miejsca na torcik :D
Wyszło mi coś takiego

Mam parę pytań.
- Jakie i gdzie umieścić semafory świetlne?
- czy podjazd na zewnętrzną pętlę nie jest za stromy ?? - na 9 torów rozkłada się następująco:
0, 11, 24, 36, 42, 57, 74, 88, 100 mm
- jaki napęd zwrotnic zastosować - "górny" czy podmakietowy ?? (makieta w DCC)

Czekam na krytykę i wasze propozycje
 

Załączniki

marcin_sobota

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#4
Hej

Ja tez poczatkujacy :LOL:

Ale z tego co wyczytalem i co zostalo mi powiedziane to podjazd nie powinien przekraczac 5 %

W przeciwnym razie przeciazasz silnik loka. a to skraca jego zywotnosc.

JA bede stosowal naped podmakietowy Conrada. Wolisz solidniejsze wykonanie wybierz Hofmanna. Sa tacy co stosuja silowniki centralnego zamka z samochodu. To w przypadku kiedy lubisz troche dlubac, majsterkowac i nie wolisz gotowego rozwiazania Conrada.

Trzmam kciuki za Twoj Projekt.

Myslales juz nad rozbudowa do ksztaltu L. to znaczy masz narysowany juz plan?

pozdro

sofo
 
OP
OP
G

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Myślałem.
Pierwszy plan, ten u góry, był stworzony z myślą o "L"-ce, dlatego wyprowadziłem z prawej strony podwójny szlak.
Co do przyszłej L-ki może sie udać ale nie wiem jak z funduszami ( 3-cia pociecha w drodze więc budżet się uszczupli) :D
Myślę żeby z lewej strony zrobić odbicie na pętlę 1-torową.
Postaram się coś zmajstwować, ale obecny układ będzie wykorzystany w 90 % ze względu na poczynione zakupy :D .

A odnośnie sygnalizacji masz jakieś pomysły??

Pozdrówki i życzę także powodzenia
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
385 1 0
#11
Powyższy plan ma jedną wadę: Jeżeli pociąg przyjeżdza na stację z prawej z toru wewnętrznego, a na stacji ma postój na zewnętrznym, to nie ma możliwości powrotu na tor wewnętrzny.
 
OP
OP
G

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Witajcie.
Dzięki za uwagi. Postaram się coś wykorzystać

KuKu - świetny pomysł ze zjazdem na bocznice

DB H0 - makieta o wymiarach ok 330cm*190cm

JohnyTRS - w założeniu miałem ruch przeciwny do ruchu wskazówek zegara ale dzięki za wytknięcie błędu. W wolnej chwili postaram się coś zmienić

Pozdrówki
Piotrek
 
OP
OP
G

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Witam

Udało mi się stworzyć coś takiego.
Skorzystałem z rady Johnego TRS i zrobiłem łacznik toru wew z zew. - ( w założeniu ruch przeciwny do wskazówek ), zmieniłem miejsce lokomatywowni i dodałem małą stację na torze wewnętrznym.
Zastanawiam się co z bocznicą wewnętrzną (KuKu dzięki za pomysł ale wydaje mi się że twój rozkład bardziej pasuje do taboru osobowego). W moim założeniu ma byś to bocznica towarowa z ewentualnie 1 torem dla osobówki.

Czekam na dalsze uwagi i propozycje
Pozdrawiam
PIotrek
 

Załączniki

  • 26,3 KB Wyświetleń: 1.418

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 0 0
#15
Co do twoich bocznic o wiele za krótkie. W moim mieście jest spory ZNTK, nie ma już pociągów pośpiesznych, ciągle towarowe pociągi walą. Przechodzę codziennie dwa razy przez przejazd obok którego zaczynają się bocznice, odbicie na jedną z dwóch obrotnic oraz codziennie są przetoki, nie ma magazynu ale zostały stare tory do zakładu i widze jak to wygląda tabor nieużywane (towarowy) jest trzymany właśnie na torach obok siebie . Rozważ to:
 

Załączniki

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 0 0
#17
O teraz ładniuśko długie bocznice na tabor towarowy + tor do magazynu. Tylko nie wiem po co ta krótka bocznica do góry, do czego będzie służyć?
 

Podobne wątki