• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan makiety

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam
Od pewnego czasu przeglądam forum, i w końcu postanowiłem zbudować własny "torcik".
Mogę powiedzieć że jestem początkujący więc bądźcie pomocni i wyrozumiali :eek:

Po sprzedaniu wysłużonego Marklina kupiłem zestaw 57155 cyfrowy oparty na układzie torów A+E.

Docelowo ma wyglądać mniej więcej tak
Na dole planuję stację kolejową.
Rozjazd posłuży do rozbudowy makiety na kształt "L"
Górna bocznica załadunkowa + bocznica towarowa

Czekam na wasze uwagi i propozycje
Pozdrawiam

Załączniki

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Jak na moj gust.....bardzo poprawnie !! Ladny ukladzik....osobiscie rozbudowal bym jeszcze troszke tory wewnetrzne....tak poza tym mysle ze jest OK :D

OP
OP
G

gwozdek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Popracowałem trochę nad planem gdyż uda się wygospodarować więcej miejsca na torcik :D
Wyszło mi coś takiego

Mam parę pytań.
- Jakie i gdzie umieścić semafory świetlne?
- czy podjazd na zewnętrzną pętlę nie jest za stromy ?? - na 9 torów rozkłada się następująco:
0, 11, 24, 36, 42, 57, 74, 88, 100 mm
- jaki napęd zwrotnic zastosować - "górny" czy podmakietowy ?? (makieta w DCC)

Czekam na krytykę i wasze propozycje

Załączniki

marcin_sobota

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Hej

Ja tez poczatkujacy :LOL:

Ale z tego co wyczytalem i co zostalo mi powiedziane to podjazd nie powinien przekraczac 5 %

W przeciwnym razie przeciazasz silnik loka. a to skraca jego zywotnosc.

JA bede stosowal naped podmakietowy Conrada. Wolisz solidniejsze wykonanie wybierz Hofmanna. Sa tacy co stosuja silowniki centralnego zamka z samochodu. To w przypadku kiedy lubisz troche dlubac, majsterkowac i nie wolisz gotowego rozwiazania Conrada.

Trzmam kciuki za Twoj Projekt.