• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Plan domowej makiety modułowej

OP
OP
S
Reakcje
20 0 4
#23
Zdecydowanie na lepszą wersję, to wcześniejsza była nie do przyjęcia. Zastanowiłbym się jeszcze nad rezygnacją z rozjazdu podwójnego po lewej stronie. Znacznie lepiej byłoby zamienić go na dwa rozjazdy zwyczajne, jak niżej. Poza tym na dole po lewej trzeba przerobić te rozjazdy, bo tak, jak jest, nie może zostać. Tory równoległe wychodzące z rozjazdu łukowego są za blisko siebie i za rozjazdem musi być jeszcze lewy łuk, przynajmniej na torze wewnętrznym.

Zobacz załącznik 889648
Przerobiłem troche dół ale możesz mi powiedzieć dlaczego lepiej aby nie było tam rozjadu podwójnego. Mam akurat już go kupionego i nie chce aby się zmarnował + nie mam pomysłu aby to jakoś przerobić. (zrobiłem to troche inaczej jak kriss ale chyba zaraz zmienie bo dopiero teraz to zobaczyłem. wcześcniej mi to uciekło jakoś.)
1650095533227.png
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.522 513 30
#24
dlaczego lepiej aby nie było tam rozjadu podwójnego
Rozjazd podwójny, zwłaszcza taki jak Piko, czyli symetryczny, jest tu bardzo nierealistyczny. Takie rozjazdy stosuje się w rzeczywistości wyjątkowo, w torach lokomotywowni, fabrycznych, a najczęściej przy wjeździe na prom, gdzie tory muszą rozchodzić się symetrycznie. Taki rozjazd jest bardzo skomplikowany i uciążliwy w utrzymaniu (dwie iglice w tym samym miejscu przy każdej opornicy) i nie można go przejeżdżać z dużą prędkością. Drugi powód to trzy odwrotne łuki jeden pop drugim przy jeździe na bok w lewo - mój układ pozwala na uniknięcie tego. A rozjazd podwójny można zagospodarować na jakiejś bocznicy, uzasadniając go zabudowaniami fabryki.
 
OP
OP
S
Reakcje
20 0 4
#25
Rozjazd podwójny, zwłaszcza taki jak Piko, czyli symetryczny, jest tu bardzo nierealistyczny. Takie rozjazdy stosuje się w rzeczywistości wyjątkowo, w torach lokomotywowni, fabrycznych, a najczęściej przy wjeździe na prom, gdzie tory muszą rozchodzić się symetrycznie. Taki rozjazd jest bardzo skomplikowany i uciążliwy w utrzymaniu (dwie iglice w tym samym miejscu przy każdej opornicy) i nie można go przejeżdżać z dużą prędkością. Drugi powód to trzy odwrotne łuki jeden pop drugim przy jeździe na bok w lewo - mój układ pozwala na uniknięcie tego. A rozjazd podwójny można zagospodarować na jakiejś bocznicy, uzasadniając go zabudowaniami fabryki.
Dzięki, że mówisz bo nie wiedziałem tego. dam go na bocznicy lokomotywowni czy czegoś tego typu tylko teraz jakoś muszę rozwiazać problem żeby go tam zmieścić. Narazie mam coś takiego.
1650104715759.png
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.674 50 5
#26
No i git. Jeszcze zobacz jak przerobiłem dolną stację i nanieś poprawki.
Na kolei panuje symetria, jeśli budujesz makietę, która ma odwzorowywać rzeczywistość, to nie ma tam miejsca na "radosną twórczość".

Aaa. I obetnij ten łącznik z bocznicy do szlaku (u góry) - na mojej wersji też go nie ma, bo jest niepotrzebny.
 
OP
OP
S
Reakcje
20 0 4
#29
No i git. Jeszcze zobacz jak przerobiłem dolną stację i nanieś poprawki.
Na kolei panuje symetria, jeśli budujesz makietę, która ma odwzorowywać rzeczywistość, to nie ma tam miejsca na "radosną twórczość".

Aaa. I obetnij ten łącznik z bocznicy do szlaku (u góry) - na mojej wersji też go nie ma, bo jest niepotrzebny.
Masz na myśli ten 5 tor od góry? Zrobiłem go bardziej w formie takiego tory jak się już składy nie będą mieśćić itp albo żeby móc omijać stacjie pociągami towarowymi. a tą dolną stacje chwile i zmieniam. Zobacze tylko czy pozbęde się tego toru 5. A i co do schematu @marekm TO lewa górna część się nie zgadza.
1650121819567.png
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.674 50 5
#30
Jak to składy nie będą się mieścić?
Przecież to od Ciebie zależy.

Ten tor, a tym bardziej z tego powodu jest jeszcze bardziej bezsensowny. A już na pewno nie w tym miejscu.

Jeśli przez stację osobową przejeżdża pociąg towarowy, a nie ma na tej stacji przeznaczonych do tego celu torów, to po prostu przejeżdża którymkolwiek z głównych torów. A jeśli musi się zatrzymać, to po prostu się zatrzymuje. Nawet jeśli się nie mieści w peronach.

Nie musisz o takich rzeczach wiedzieć. Ale powinieneś się zacząć dowiadywać zanim zaczniesz budowę czegokolwiek.
 
OP
OP
S
Reakcje
20 0 4
#32
Jak to składy nie będą się mieścić?
Przecież to od Ciebie zależy.

Ten tor, a tym bardziej z tego powodu jest jeszcze bardziej bezsensowny. A już na pewno nie w tym miejscu.

Jeśli przez stację osobową przejeżdża pociąg towarowy, a nie ma na tej stacji przeznaczonych do tego celu torów, to po prostu przejeżdża którymkolwiek z głównych torów. A jeśli musi się zatrzymać, to po prostu się zatrzymuje. Nawet jeśli się nie mieści w peronach.

Nie musisz o takich rzeczach wiedzieć. Ale powinieneś się zacząć dowiadywać zanim zaczniesz budowę czegokolwiek.
Dzięki, no nie wiedziałem tego ale skoro tak jest to zrobie jak mówisz. Nie znam się aż tak dlatego pisze na forum. Zabieram się za zmiany.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.674 50 5
#33
OK. A te bocznice zrób prosto po ukosie w dół i wydłuż, bo na tą chwilę zmieści się na każdej z nich tylko jeden długi wagon, może 2, na tej dłuższej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.522 513 30
#34
Spróbowałem przerysować to z zachowaniem geometrii torów Piko A-Gleis, może się przyda:
Pomijając kwestię kierunku drugiego przejścia zwrotnicowego, poprawioną przez kolegę @marekm w drugiej wersji, to w porównaniu z moją propozycją, taki układ nie eliminuje odwrotnych łuków, a poza tym skraca niepotrzebnie tory stacyjne. Popieram też kolegę @Kris co do zbędnego połączenia toru bocznicowego (5. tor od góry) ze szlakiem po prawej stronie.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.478 28 1
#37
Takie propozycje do rozważenia. Popieram też poprzedni post.
Szczawiont.JPG

EDIT.
Mam jeszcze małe pytanko do @szczawiont .
Ile kasy chcesz przeznaczyć na ten projekt ?
Pytam, bo my tak tutaj sobie rysujemy a koszt samych rozjazdów w powyższym planie, bez pozostałych torów wyniesie jakieś 2000,- zł.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
S

szczawiont

Użytkownik
Reakcje
20 0 4
#38
Takie propozycje do rozważenia. Popieram też poprzedni post.
Zobacz załącznik 891529
EDIT.
Mam jeszcze małe pytanko do @szczawiont .
Ile kasy chcesz przeznaczyć na ten projekt ?
Pytam, bo my tak tutaj sobie rysujemy a koszt samych rozjazdów w powyższym planie, bez pozostałych torów wyniesie jakieś 2000,- zł.
Poprawie to. A co do kosztu to jakoś aż tak się nie przejmuje bo tak jak myślę to na wakacje z tatą do pracy pujdę. Coś się on dołoży i powinno starczyć. Część torów mam już kupione. popracuje nad lewą stroną i tyle. Zmieniłem już tą koncepcje i mam takie coś. tam ten g231 jest żebym wiedział że go tam mogę przyciąć i tyle bo mam juz pare kupione.
1651604656535.png
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.478 28 1
#39
A ta część to specjalnie tak na zwykłym rozjeździe?
anglik1.JPG

Czy może przeoczyłeś to:
anglik.JPG

Na twoim poprzednim rozrysie był anglik, więc go tylko przesunąłem w inne miejsce, by go wykorzystać.
No i jest bardziej prawidłowo, oraz unikasz przeciwstawnych skrętów. Radzę zostawić tam anglika.

Jeszcze tutaj malutka korekta:
lewa.JPG

Po lewej oba łuki muszą zaczynać się w tym samym miejscu. Proste muszą kończyć się w tym samym miejscu. Wówczas geometria będzie OK.
Tyczy się to też tego miejsca troszkę wyżej, w górnej lewej części wewnętrznego toru przy rozjeździe łukowym.
Jak wydrukujesz plan i naniesiesz go na płytę makiety to możesz już nie zwrócić na to uwagi i to przeoczyć.
Przy mijaniu się składów wagony będą o siebie zaczpiać. Dlatego ważne jest zachowanie odpowiednich odległości między torami.

Choć widać zdecydowaną poprawę, co bardzo cieszy, to jednak:
:eek::eek::eek:
 
OP
OP
S

szczawiont

Użytkownik
Reakcje
20 0 4
#40
A ta część to specjalnie tak na zwykłym rozjeździe?
Zobacz załącznik 892983
Czy może przeoczyłeś to:
Zobacz załącznik 892984
Na twoim poprzednim rozrysie był anglik, więc go tylko przesunąłem w inne miejsce, by go wykorzystać.
No i jest bardziej prawidłowo, oraz unikasz przeciwstawnych skrętów. Radzę zostawić tam anglika.

Jeszcze tutaj malutka korekta:
Zobacz załącznik 892985
Po lewej oba łuki muszą zaczynać się w tym samym miejscu. Proste muszą kończyć się w tym samym miejscu. Wówczas geometria będzie OK.
Tyczy się to też tego miejsca troszkę wyżej, w górnej lewej części wewnętrznego toru przy rozjeździe łukowym.
Jak wydrukujesz plan i naniesiesz go na płytę makiety to możesz już nie zwrócić na to uwagi i to przeoczyć.
Przy mijaniu się składów wagony będą o siebie zaczpiać. Dlatego ważne jest zachowanie odpowiednich odległości między torami.

Choć widać zdecydowaną poprawę, co bardzo cieszy, to jednak:

:eek::eek::eek:
Anglika zastosuje. Co do tej lewej dolnej strony to mam straszy problem żeby to jakoś ułożyć. Zamienię na łuki r3 i zobacze czy jakoś się da połączyć. Przepraszam za błędy, staram się ich nierobić ale mam dalej z tym problemy. ostatnio zastanawiam się czy może gdzieś tam na górnej stacji nie wcisnąć bocznicy/ładowni. Małej ale jednak aby coś było lecz nie wiem czy to ma sens dlatego pytam. (edit) Coś takiego zrobiłem. Nadal nie jest idealne ale już chyba lepiej.
1651688255320.png
1651688241779.png
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki