• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
233 51 2
wagony wykonanie bardzo ładnie. ( nie wnikam w szczegóły, na których się nie znam ). Nadruki, spasowanie, brak "bubli" produkcyjnych na +, właściwości jezdne znane dla jakości Piko, wykonanie wnętrza też w standardzie Piko. Mnie w tych wagonach zaskoczyły na + stopnie wejściowe, mają jakąś tam strukturę. Ogólnie kolekcjonuję ic i tego nie zauważyłem
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
6.980 121 1
W uzupełnieniu i... dla celów archiwalnych;)

PIKO 97180 - 112A PKP 51 51 19-80 224-4 Adu-x Stacja W-WA SZCZĘŚLIWICE [REV|NS|91.11.29]
448347879_1177802193590271_7150103485305759634_n.jpg
448225117_1177802160256941_8653467367159987724_n.jpg


PIKO 97181 - 111A PKP 51 51 20-80 054-2 B-x Stacja W-WA SZCZĘŚLIWICE [REV|OP|90.12.28]
448454852_1177802663590224_6849462564501526139_n.jpg
448227131_1177802643590226_7917142440598992317_n.jpg


PIKO 97182 - 111A PKP 51 51 20-81 001-2 Bd-x Stacja W-WA SZCZĘŚLIWICE [REV|OP|90.02.15]
448454852_1177802663590224_6849462564501526139_n (1).jpg
448406873_1177802740256883_5029846122796661401_n.jpg


PIKO 97183 - 113A PKP 51 51 88-70 030-3 WRd Stacja W-WA SZCZĘŚLIWICE [REV|NS|91.02.26]
448223664_1177802306923593_5895951651444119779_n.jpg

448475445_1177802500256907_3892046842951125794_n.jpg


PIKO 97184 - 110A PKP 51 51 59-80 039-7 Bc-x Stacja W-WA SZCZĘŚLIWICE [REV|OP|90.10.29]
448338982_1177801916923632_1249859774170921205_n.jpg
448298067_1177801943590296_3087956317410788869_n.jpg


Źródło: facebook.com/Przystaneksklep
 

Mario

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
29 0 0
Mój problem został rozwiązany! :) Otóż przy digitalnej szynie ale bez zastosowania dekodera kondensatory należy przylutować w miejsca wskazane na zdjęciu:

Zobacz załącznik 629025

Ponadto należy zmostkować poniższy pin:

Zobacz załącznik 629026
I wszystko działa jak należy. W przeznaczone dla nich miejsce idealnie pasują kondensatory 470uF/25V rozmiaru 8x12,5mm.
Dzięki! Bardzo pomocne i aktualne informacje mimo, ze trochę czasu minęło. Instaluje właśnie oświetlenie Piko na płytce 56284 i dekoderze 56126 do 111A i mam pytanie odnośnie instalacji kondensatora lub kondensatorów w DCC. Jak rozumiem jest możliwość podłączenia go/ich do dekodera lub/i do płytki i prosiłbym o poradę jak to najlepiej podłączyć.


I drugie pytanie - przy DCC pin trzeba mostkować odwrotnie niż na drugim zdjęciu powyżej, czyli od strony D? Jak na razie tego nie zrobiłem i wszystko mi świeci na wszystkich czterech wyjściach i może właśnie dlatego. Czy też trzeba cos kombinować i innymi zworkami SJ których jest tu około 40...?

Będę wdzięczny za odpowiedzi i podpowiedzi
 
Ostatnio edytowane:

mareknyc

Aktywny użytkownik
Reakcje
68 8 0
Do znawców tematu odnośnie ostatnich „oliwek” kilka pytań.
Dlaczego nie ma oznaczeń dla i nie dla „jarających” ?
Jaką lokomotywę można podpiąć aby skład był w miarę zgodny z oryginałem ?
Na jakich liniach kursowały słady z tymi wagonami ?
Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.475 443 99
Do znawców tematu odnośnie ostatnich „oliwek” kilka pytań.
Dlaczego nie ma oznaczeń dla i nie dla „jarających” ?
Jaką lokomotywę można podpiąć aby skład był w miarę zgodny z oryginałem ?
Na jakich liniach kursowały słady z tymi wagonami ?
Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
Epoka wagonów to Va, więc pewnie jakaś lokomotywa z epoki Va, przy czym nie wiem, czy istnieje model wielkoseryjny pasujący przydziałem. Najbardziej do głowy przychodzi mi jakaś "siódemka", albo " ósemka". Być może jeśli ktoś chce się mocno trzymać realiów istniejących wtedy pociągów, wymagane byłoby przemalowanie (i przeznakowanie) jakiegoś istniejącego modelu lokomotywy by pasowało do pociągów kursujących wtedy w realu z wagonami z takim przydziałem. Trasy z takimi wagonami mogły być różne. Mi się wydaje, że jednym z popularnych kierunków wtedy (wakacyjnych) była trasa do Gdyni.
Jakie ramy czasowe chcesz przyjąć? Dzień, miesiąc, rok?
Kolega @mareknyc chyba pytał o konkretny model pasujący do wagonów.... a skoro na nich są rewizje z lat 1991... to jasne, że koledze chodzi o coś z epoki Va. Co wnosi pytanie o dzień i miesiąc?

Podpinam się do zapytania o piktogramy dotyczące palących i nie palących.... a w zasadzie ich braku. Oczywiście nie jest problemem dołożenie kalkomanii gdyby okazało się że być powinny, ale przyzwyczajony do nich z wielu wydanych wcześniej modeli, dziwne trochę, że nie ma ich na żadnym wagonie z warszawskiego składu, o którym teraz mowa..
 
Ostatnio edytowane:

Xomon

Użytkownik
Reakcje
43 0 0
Zastanawiam się na ile wagony są zgodne z oryginałem... przeglądając zdjęcia z początku lat 90 nie znalazłem wagonów z oliwkowym dachem za wyjątkiem typu 120a.

Nie twierdzę, że takie nie istniały, ale w ramach dostępnych mi źródeł mogę stwierdzić, że były co najmniej rzadkością. Na sporej ilości fotografii dachy są brudne i przypominają oliwkowy kolor, ale po dokładnym przyjrzeniu się zazwyczaj widać szary kolor w zakamarkach.

Mam nadzieję, że bardziej zorientowani koledzy potwierdzę lub obalą moje obserwacje!

Dla przykładu wstawię dwa przykładowe zdjęcia dosyć czystych wagonów na których widać wyraźnie kolor dachów

eu-07-334-verlaesst-mit-einem-696392.jpg
Warszawa Ochota 27.04.1991
https://www.bahnbilder.de/bild/pole...eu-07-334-verlaesst-mit-einem-schnellzug.html
Warszawa_Zachodnia_1991_187.jpg
Warszawa zachodnia XX.08.1991
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Warszawa_Zachodnia_1991_187.jpg
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.730 37 4
Udało mi się trafić takie foto odnośnie dachu oliwki, i rocznika 1991:
8112920454_43f45e3530_o.jpg

Niestety nie znam się aby cokolwiek powiedzieć, czy to Wars jak w wypuście wyżej. W tym
składzie pociągu poza halą już stały takie o to wagony, dach jak widać dopiero co malowany na szaro:
8112920818_4f7fa2eae2_o.jpg

Niestety fotograf nie ma więcej zdjęć tego typu.

Źródło: Henk Tadema
FLICKR
Miejsce: Berlin-Hauptbahnhof (1991)
 

Xomon

Użytkownik
Reakcje
43 0 0
Bardzo dziękuję za te zdjęcia! Czyli wagony WARS i pierwszej klasy z oliwkowy, dachem występowały. Można by z tego wnioskować, że wagony typu drugiej klasy też mogły występować. Mój plan przemalowania dachów nie jest już taki pewny...
 

Podobne wątki