• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw z segmentu Expert

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
444 2 1
Szkoda że żaden z prezentowanych modeli S200 nie ma ryfli na kabinie, bo takich najwięcej u nas jeździło (i do tej pory jeździ).
Co ciekawe w Hucie Lenina/Sendzimira w Krakowie zdecydowana większość tych maszyn miała kabiny gładkie, natomiast reszta tych lokomotyw poza kilkoma sztukami z Rybnika miała fabrycznie kabiny ryflowane. W latach późniejszych w wyniku napraw/podmian pojawiło się jeszcze kilka kabin gładkich w miejsce ryflowanych (np. rybnicka S-249), ale są to przypadki sporadyczne.
Żeby było ciekawiej, zapowiadany przez Roco model rybnickiej S-250 w oryginale fabrycznie miał na kabinie ryfle, no a zdjęcie na stronie Roco prezentuje w całej okazałości S-252 również z kabiną ryflowaną...
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.850 15 0
Witam.
Poczytałem sobie trochę historii o kolejach niemieckich, bo bardzo męczyło mnie nowe logo DB na lokomotywie BR-231 od Piko z rewizja z 1985.
Okazuje się, że to logo już w roku 1963 funkcjonowało w Niemieckiej Kolei Federalnej jako Deutsche Bundesbahn.
Niemiecka Republika Demokratyczna nosiła nazwę Deutsche Reichsbahn i znane wszystkim logo DR.
Poniżej stan elektryfikacji Niemieckiej Kolei Federalnej z 1963 roku:
Tafel_Recklinghausen.jpg
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bundesbahn
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Logo Bundesbahn to logo, które mam w awatarze. Na zdjęciu rzuca się w oczy dysproporcja między elektryfikacją południa i północy kraju. Węzły takie jak Kilonia czy Lubeka jeszcze do niedawna były mekką fanów diesli. To tam w latach 80-tych kończyły karierę legendarne maszyny V200.
Co ciekawe, podobna dysproporcja w elektryfikacji między północą a południem istniała również w byłej NRD. Główny ośrodek północy kraju, Rostock zelektryfikowano w 1985r. a kluczowa dla transportu wewnętrznego oraz międzynarodowego magistrala Berlin-Magdeburg-Marienborn (granica z RFN) została zelektryfikowana dopiero w ramach kompleksowej modernizacji już po zjednoczeniu Niemiec! Również po zjednoczeniu lokomotywy elektryczne dotarły z Berlina do stacji Oderbrücke na granicy z Polską, dokąd z Polski sieć trakcyjna dotarła wcześniej, bo w 1988 r. Ze względów politycznych/militarnych nie elektryfikowano zresztą w NRD żadnych odcinków przygranicznych.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.587 558 30
Witam.
Poczytałem sobie trochę historii o kolejach niemieckich, bo bardzo męczyło mnie nowe logo DB na lokomotywie BR-231 od Piko z rewizja z 1985.
Okazuje się, że to logo już w roku 1963 funkcjonowało w Niemieckiej Kolei Federalnej jako Deutsche Bundesbahn.
Niemiecka Republika Demokratyczna nosiła nazwę Deutsche Reichsbahn i znane wszystkim logo DR.
Jak napisał kolega michałek, logo DB (Deutsche Bahn) na tej lokomotywie to nie to samo, co logo DB (Deutsche Bundesbahn) na mapie elektryfikacji i w awatarze kolegi michałka. Widać różnicę we wzornictwie, celowo wprowadzoną przy połączeniu starego DB i DR w 1993 roku. Do zjednoczenia Niemiec lokomotywy spalinowe na DR miały numery z pierwszej setki, a elektryczne z drugiej setki, dokładnie na odwrót, jak na DB. Ta lokomotywa w 1985 roku musiała się nazywać BR131 (albo 130, nie jestem pewien różnic między 130 a 131). Rewizja z 1985 roku jest według mnie chyba błędem. Co do istnienia nazw Rbd i Bw po 1993 nie potrafię się wypowiedzieć, ale Bw to tyle, co lokomotywownia.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
134 3 0
Różnice między 130 i 131 to głównie przełożenie przekładni, a tym samym mniejsza prędkość eksploatacyjna (100 km/h), co czyniło z serii 131 typowo towarową lokomotywę. Natomiast 130 to wydaje mi się być takim paradoksem - prędkość maksymalna 140 km/h, a ogrzewania składu brak. Czyżby bratni naród radziecki nie pomyślał, że w NRD mieli ogrzewanie z lokomotywy zamiast z pieców c.o. w każdym wagonie? :D

Rbd to Reichsbahndirektion, czyli jak łatwo się domyśleć można, nazwa ta była stosowana na DR (na DB analogicznie, ale bez "Reichs"). Natomiast nie mam zupełnie pojęcia jak wyglądał przydział taboru trakcyjnego na DB AG w okresie 1994-2000.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.063 25 2
Jak napisał kolega michałek, logo DB (Deutsche Bahn) na tej lokomotywie to nie to samo, co logo DB (Deutsche Bundesbahn) ...
a żeby było ciekawiej,to są trzy różne loga DB:
- DB = Deutsche Bundesbahn, z okresu RFN,
- DB = Deutsche Bahnen, po zjednoczeniu Niemiec,
- DB = Deutsche Bahn, od czasu spółki AG.
Wszystkie różnią się między sobą zaokrągleniami ramki i nieco kształtem liter.
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.776 62 3

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.587 558 30
a żeby było ciekawiej,to są trzy różne loga DB:
- DB = Deutsche Bundesbahn, z okresu RFN,
- DB = Deutsche Bahnen, po zjednoczeniu Niemiec,
- DB = Deutsche Bahn, od czasu spółki AG.
Wszystkie różnią się między sobą zaokrągleniami ramki i nieco kształtem liter.
Tadziu, a masz może i możesz wrzucić dwa loga: DB po zjednoczeniu i DB AG? Ja jakoś nie mam świadomości istnienia tego "pośredniego". Po zjednoczeniu RFN i NRD do 1993 r. istniały dwa przedsiębiorstwa, Deutsche Bundesbahn i Deutsche Reichsbahn i jak pamiętam (ale może źle) oba używały swoich starych symboli. Nowe logo wprowadzono właśnie po połączeniu obu kolei i utworzeniu DB AG. Może logo DB AG nieznacznie się zmieniło w drodze jakichś drobnych poprawek, ale zasadniczo to chyba była jedna firma i jedno logo od 1993 roku.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0

Podobne wątki