• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw z segmentu Expert

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
74 0 0
Co zaś się BR232 tyczy (...)
Co ciekawe jeszcze. Jest to już czwarty producent, jaki chce mieć w obecnej ofercie miniaturę tej lokomotywy w skali H0 (po Roco, Brawie i Trixie). Konkurencja jest zatem wielka...
Ale tu chodzi właśnie o to, że to nie jest kolejna BR132/232 tylko wcześniejsze wersje - BR 130/131, których brakuje w modelu. Kiedyś BR130 robiło tylko stare Piko.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
Ale tu chodzi właśnie o to, że to nie jest kolejna BR132/232 tylko wcześniejsze wersje - BR 130/131, których brakuje w modelu. Kiedyś BR130 robiło tylko stare Piko.
To jeśli tak, to tylko tym bardziej duży plus dla Piko, bo zamiast być czwartym do szeregu zrobią jednak coś odmiennego czym uzupełnią ofertę innych producentów.
A co do różnic, to czy te maszyny nie miały przypadkiem większych okien czołowych? Bo jakoś zawsze mnie to raziło w modelu Piko.

A ogólnie, to w ostatnim czasie widać, że w Piko zaczęto podejmować naprawdę dobre decyzje, zaś w Roco odwrotnie - coraz gorsze chyba (przykład: wydanie dwóch identycznych modeli ST44 różniących się jedynie numerem inwentarzowym, chyba tylko po to by móc później stwierdzić że w Polsce modele się nie sprzedają).
 

AdamG

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam
Przy okazji rozmowy na wątku o sm/sp42 pisałem już o cenach roco i piko abstrahując rzecz jasna od rozmowy na temat konkretnego modelu, wówczas jeden z kolegów wyjechał mi na temat różnic w cenie silnika, kół, itp. Na targach w Poznaniu zapytałem jednego z producentów o różnice w cenie silnika trzy i pięciopolowego, gdyż ten temat nie dawał mi spokoju, okazało się, że wynosi ok. 5 zł przy cenie silnika trzypolowego około 30 zł.Nie wiem, zatem czy to kolejna zemsta Honeckera czy wietrzenie magazynów w PIKO.
Wydaje mi się, że PIKO obierając drogę produkcji modeli w wersji EXPERT zdoła na tyle zdominować nasz rynek, iż kwestią czasu będą kolejne polskie modele. I tego życzę Wam koledzy forumowicze i sobie.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
A czymś wizualnie różnią się od BR 231/131? Bo silniki chyba mają inne, tak?
Pomijając kwestię wielkości przednich okien w początkowych egzemplarzach "Ludmił", seria 130 oraz 131 posiada po cztery okna boczne a 132 i 142 po pięć takich okien. Wynika to z umieszczenia przedziału wysokiego napięcia po środku pudła w tych ostatnich. Zastosowanie prądnicy ogrzewczej w lokomotywach serii 132 wymusiło również przedłużenie pudła o 20cm. Jak widać różnice wizualne, choć gołym okiem być może niezbyt oczywiste, są jednak dość istotne. Porównałbym to do różnic między naszymi seriami SU46 i SP47.
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
74 0 0
Oprócz BR 130 DR i BR 231 DB, w tym roku ukaże się także BR 131 DR ep. IV jako model ekskluzywny dla sklepu Elriwa.de (Piko 71048)

50339_0__71048_01.jpg


50339_1__71048-06.jpg
 
K

krokodyl

Gość
może pojawi się wersja beżowo-błękitna 130-stki...

to nie była popularna liberia dla lokomotyw- miała wielu oponentów w Niemczech- ale w tym odcieniu stara dobra pikusiowa br 130 mi się podobała...uboga w detale, bo pochodziła z serii junior/pseudojunior...:niepewny: z tym kuszącym z daleka i rozczarowującym z bliska składem TEE:D

dla przypomnienia :rolleyes:
jeden buforutek obowiązkowo zwisa:D

1202_BR 130 005-2.jpg
632783922090502242996718-1812300-700_700.jpg
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
Nie wiem czemu ale, po obejrzeniu tych zdjęć, nadal mi to wygląda jak stara pikowska BR130 ... No może proporcje są jakoś lepiej zachowane niż w przypadku dawnej BR130 ;)
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
232 7 0
Roco, Trix i Brawa mają w ofercie tą lokomotywę... Piko chyba zawojuje rynek jak zaproponuje niską cenę? (poniżej 100 euro). Bo wydaje się że rynek chyba jest już nasycony tymi konstrukcjami???
Na marginesie dodam, że widziałem w necie kiedyś fotkę (prawdopodobnie za wschodniej granicy) dwie lokomotywy serii 130 połączone ze sobą (dwu-sekcyjna lokomotywa) podobnie jak 2M62, takim rękawem gumowym:)
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
134 3 0
Na marginesie dodam, że widziałem w necie kiedyś fotkę (prawdopodobnie za wschodniej granicy) dwie lokomotywy serii 130 połączone ze sobą (dwu-sekcyjna lokomotywa) podobnie jak 2M62, takim rękawem gumowym:)
Chodzi o 2TE109. "Połówka" tej lokomotywy stoi w Brześciu w muzeum. Można nawet sobie obejrzeć kabinę, jest ładnie utrzymana :) Generalnie ta, jak i zwykłe TE109 nie przyjęły się za bardzo w ZSRR. Większe ilości produkowano tylko dla zakładów przemysłowych (np. Huta Miedzi Krasnojarsk, skąd pochodzi ex-PTKowska BR232-012), a tak ogólnie to był produkt eksportowy, z którym głównie kojarzona jest DR.
 

Podobne wątki