• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
2.147 200 0
A ja tam się cieszę że będzie ta EP09-015, bo na taką czekałem (nie chciałem VI epoki ani wysokiego numeru z V epoki z badziewiem na ścianie czołowej i bez okienek w drzwiach). Także każdy mierzy swoją miarą. :)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.749 149 19
Pozwoliłem sobie przenieść powyższy wpis do właściwego wątku, aby osoby zaineresowane modelem SU46-037 mogły zapoznać się z wytłumaczeniem, dlaczego lokomotywa posiada błędy w malaturze i co było ich przyczyną.
Natomiast osobiści nie przyjmuję do wiadomości takich prostych wytłumaczeń zaistniałej sytuacji. Jeżeli PIKO nie posiada sił i środków do wykonywania tak dużej ilości modeli związanych z PKP/PL to dlaczego, w drugim półroczu br. "zasypało" nas taką ich ilością:niepewny: W jakim celu mamy otrzymać kolejny model EN57 i EU07, trzeci model SM31 i EP09 czy koleiną wersję lokomotywy ET21. Po co taka ilość modeli, jeżeli producent nie jest wstanie wykonać ich prawidłowo. Przecież wymienione powyżej modele mógłby spokojnie zostać wyprodukowane w przyszłym roku. A tak, zaraz będziemy czytać, że w Polsce niezbyt dobrze miewa się sprzedaż. I do tego, jak co roku, w jednym miesiącu mamy kumulacja większości modeli:(
Nie chcą być "złym prorokiem", ale polityka typu "więcej, szybciej, drożej" w dłuższej perspektywie przyniesie więcej strat niż korzyści zarówno dla PIKO jak i dla mas kupujących.
Część modeli jest oferowana po dwie lub nawet trzy nowe wersje w ciągu roku i najczęściej są to po prostu oferowane od niedawna dobrze sprzedające się nowe konstrukcje. Zaoferowanie jednego nowego modelu lokomotywy danego typu nie jest chyba niczym zastanawiającym, zwłaszcza, jeśli jest to bardzo wyczekiwany model, a tak jest w przypadku miniatury SU46-037. Problemem jest to, że jedna z osób pracujących dla PIKO w Polsce zmarła... to oczywiście opóźniło wiele tematów, bo ktoś musiał w nie wejść od zera i pociągnąć dalej. Ponadto producent już od jakiegoś czasu szuka osób, które mogłyby podjąć stałą pracę i zajmować się opracowywaniem nowych modeli. Po prostu brak wykwalifikowanych ludzi do pracy. Oczywiście producent mógłby w związku z tym przyciąć ofertę na Polskę, ale rynek po prostu domaga się cały czas kolejnych modeli - jest po prostu duży popyt, więc firma stara się utrzymać odpowiednią podaż, choć widać, że zaczyna dostawać zadyszki, bo ilość pracy do wykonania w związku z liczbą wprowadzanych zupełnie nowych konstrukcji oraz nowych modeli jest tak duża, że nie są w stanie tego sami ogarnąć przy obecnym składzie osobowym.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.749 149 19
Nie udało mi się dokładnie ustalić. Najstarsza fotografia na jaką trafiłem jest z 6 kwietnia 1996 roku, a najmłodsza z 7 września 1997 roku. Następna jest z 30 sierpnia 1998 roku, ale maszyna jest już w innej malaturze. Dla makietowych zastosowań na pewno można przyjąć wiosna 1996 - lato 1997. Jeśli ktoś ma książkę o lokomotywach produkcji zakładów HCP może znajdzie coś więcej.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.611 454 99
Ciekawe, że tu mówi się tylko o malaturze, a jednak czoło modelu (szczególnie pod dachem) jest kompletnie do… nie, użyję ulubionego wyrazu szanowanego kolegi @Rozjazd : „nie zgadza się z oryginałem”
Może kolega wskazać o jaki szczegół chodzi? Szczerze przypatrywałem się na model PIKO i na oryginał typu tej lokomotywy i jakoś szczególnych nieścisłości nie widzę.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.749 149 19
Na pewno lata 1995-97, nie wiem jak było w 1994, natomiast w 1997 miała już przy tym samym malowaniu inny zapis przydziału - czarny na białym prostokącie.
Od 1 lipca 1997 roku Lokomotywownia Żagań została włączona w utworzony ZAKŁAD TABORU CZERWIEŃSK. Na fotografii wykonanej 7 września lokomotywa posiada już wspomnianą naklejkę z nowym oznaczeniem przydziału.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.870 532 107
Na pewno lata 1995-97, nie wiem jak było w 1994, natomiast w 1997 miała już przy tym samym malowaniu inny zapis przydziału - czarny na białym prostokącie.
A masz coś na poparcie tego 1995 roku?;)

A tak na marginesie, to malowanie wykonano w trakcie naprawy rewizyjnej?
I drugie pytanie, jaka jest data ostatniej naprawy rewizyjnej tej lokomotywy(na modelu jej nie ma)?
 

SP47-001

Aktywny użytkownik
Reakcje
250 12 4
Taka ciekawostka ode mnie.
Z uwagi na to że zrobiłem kilka konwersji tego egzemplarza, byłem bardzo ciekawy jak PIKO poradzi sobie z malowaniem lokomotywy SU46-037, i stwierdzić muszę, że jestem pozytywnie zaskoczony. Natomiast drobna uwaga - w miejscu zaznaczonym poniżej, we wszystkich dostępnych mi zdjęciach tej maszyny, było naniesione logo Związku Zawodowego Maszynistów 1919-1929.
Choć na modelu co prawda takie logo nie widnieje, bo możliwe że zostało doklejone w późniejszym czasie, to jednak szkoda że go nie nanieśli.
Zobacz załącznik 1142985
Poradzimy sobie, gdyby ktoś chciał sobie uzupełnić to logo jako kalkomania to zapraszam do kontaktu. :)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.293 16 0
Skąd ten pomysł? Zrzut z ekranu, który tu udostępniłeś się nie nadaje. Mam swój.
A nie no spoko, tak tylko napisałem w razie "W", bo przyznam że zjadłem zęby na tym logo i nie przypuszczałem że ktoś jeszcze pracował nad jego projektem, a wysyłałem Ci kiedyś plik wektorowy do druku, ale absolutnie napisałem to tylko informacyjnie.
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.474 4 1
Na imprezie w Iłowej można było również zobaczyć model SU46-037 w ruchu na makiecie. Kiedyś ganiałem za tą lokomotywą z aparatem wokół węzła żagańskiego, a dziś wokół stołów makiety modułowej ;) Poniżej kilka zdjęć, a więcej wrzucę w wątku o tej imprezie.

IMG_5373 kopia.jpg

IMG_5377 kopia.jpg

IMG_5305 kopia.jpg

IMG_5360 kopia.jpg

IMG_5347 kopia.jpg
 

Podobne wątki