• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
184 27 0
Stonka tak jak gagarin czy rumun poza sezonem grzewczym nadaje się do pociągów pasażerskich. Zresztą w pobliżu Łazów nie ma żadnych niezelektryfikowanych bocznych linii z przewozami pasażerskimi. W 1983 r. też nie było.
 

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
104 0 0
SM42 często jeździły po linii 117 z pociągami osobowymi - bywały z MD Czechowice-Dziedzice, ale pamiętam też z Łaz i Trzebini, jako dziecko w tamtych czasach nie miałem możliwości robienia zdjęć - nie było czym:) bo jedyny aparat to był pilnie strzeżony Zenit taty,a wywołanie zdjęć polegało na tym,ze tata zamykał się w łazience, zamieniał białą żarówkę na fioletową rozkładał kuwety i wywoływał czarno-białe zdjęcia. Ale wracając do wypowiedzi - nie mieliśmy możliwości robić zdjęć, ale dojeżdżając do szkoły na przystanku Krzemionki stawaliśmy na końcu peronu i jak pociąg się zatrzymał prosiliśmy, żeby maszynista wziął nas do lokomotywy - i tak większość czasu podróżowaliśmy w lokomotywie, z kolegami notowaliśmy sobie szczegóły lokomotyw jakimi jeździliśmy. Pamiętam SP42, SM42, raz czy dwa trafiła się SM31 z osobówką, TY2, a po elektryfikacji EN57 i EU07. Opisywaliśmy numer lokomotywy, stację macierzystą lokomotywy, którą jechaliśmy - stąd pamiętam Łazy... Zresztą co to były za czasy - po tej linii pociąg w latach mojej podstawówki - połowa lat 80tych - jeździł praktycznie co godzinę, pamiętam taki osobowy z Bielska po 15.00 - który na przystanek Krzemionki wjeżdżał tak pełny, że w czteroczłonowej Bipie ludzie stali na schodkach na zewnątrz... pamiętam też kilka razy jak od TYka Bipa zaczynała się palić na "harmonijkach"..... no dobra koniec tego. Konkluzja - SM42 z Łaz jeździła i po wojewódzwie bielskim i katowickim z osobówkami :) spokojnie więc można zaczepić Bipę, ryflaki i bonanzy - o ile znajdziemy z takim przydziałem....

W ŁAzach w tamtych latach stacjonowały również EN57:) więc i stację odwzorować można z osobówkami:)
 
Ostatnio edytowane:

moshe

Użytkownik
Reakcje
1 0 0
jeszcze linie 197 (Woźniki) 183 (Dąbrowa Górnicza- Brzeziny Śląskie) 182 (Zawiercie Tarnowskie Góry). Ale... to tylko na początku lat 80tych i ile zdjęć widziałem były z parowozami.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
70 1 0
Są już informacje o najnowszym wypuście Piko:

59267 Lokomotywa spalinowa manewrowa
SM42-546
PKP epoka IVc
- typ: 6D
- producent: "Fablok", Chrzanów
- nr fabryczny: 8536
- rok budowy: 1972
Bezpośrednio po przekazaniu do eksploatacji na PKP w październiku 1972 r., lokomotywa SM42-546 przydzielona została do Lokomotywowni Łazy na terenie ówczesnej DOKP Katowice (późniejszej Śląskiej DOKP).
Niezależnie od kolejnych zmian zachodzących w strukturze organizacyjnej PKP, jak np. utworzenie Zakładu Taboru PKP, a następnie Zakładu Taboru PKP Cargo w Łazach, miejscem stacjonowania tej lokomotywy przez ponad 35 lat służby pozostawały Łazy.

Dopiero po podziale taboru trakcyjnego PKP pomiędzy spółki Grupy PKP, lokomotywa SM42-546 stała się własnością PKP Intercity S.A. i od dnia 26.05.2008 r.znalazła sie w dyspozycji Zakładu Południowego PKP Intercity w Krakowie.
W kwietniu 2014 r. lokomotywa ta oddelegowana została do pracy w Centralnym Zakładzie PKP Intercity S.A. z siedzibą w Warszawie.
Od roku 2008 lokomotywa ta nosi już nowe, niebieskie malowanie (z pomarańczowym pasem i szarym podwoziem) typowe dla lokomotyw manewrowych spółki PKP Intercity.
Po ostatniej naprawie rewizyjnej (2P4/3) ukończonej 26 marca 2014, przez PKP CARGOLOK Sp.z o.o. w Czerwieńsku, lokomotywa SM42-546 oznaczona została dodatkowo numerem EVN: 92 51 8 620 810-6 (PL-PKPIC).


Model lokomotywy SM42-546 firmy Piko, odwzorowuje jej wygląd z okresu bezpośrednio po naprawie pierwszej naprawie głównej, zakończonej przez ZNTK Nowy Sącz dnia 30.04.1983 r., podczas której w lokomotywie tej dokonano między innymi zabudowy górnych reflektorów, zainstalowano radiotelefon, wykonano na dachu uchwyty do podnoszenia kabiny, a także poddano rekonstrukcji wózki.
W modelu odtworzono także ciemnozielono-oliwkowe malowanie, bardzo typowe dla lokomotyw serii SM42 z tamtych lat.
 

Podobne wątki