• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
I jak u Ciebie z jazdą ? Kupiłem ten sam zestaw i moja porusza się płynnie ale terkocze lecz taki ponoć jej urok. Jazda w analogu. Trzeba będzie pewnie silnik przeszczepić.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.690 508 107
Z omawianych na forum sposobów na polepszenie właściwości jezdnych tych modeli wynika, że jednak układ przeniesienia napędu stanowi czynnik najmniej wpływający na jazdę (oczywiście on też nie jest doskonały ). Widać że wymiana silnika oraz przede wszystkim obejścia fatalnej, oryginalnej elektroniki w tej lokomotywie sprawia że te lokomotywy zaczynają jeździć jak trzeba, choć ideału nie będzie.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Dzięki, na pewno skorzystam z rad, i zapewne usług. Póki co za 2 tygodnie się przeprowadzam więc na razie zostawię to w spokoju ale jak piszecie, trzeba będzie ją do jazdy przystosować, bo jak na razie nadaje się tylko do gabloty a z myślą o jeździ ją kupiłem. Już stara 30 letnia BR130 jeździ lepiej. A przy okazji, całe życie jeździłem zasilając tory FZ1 ( niestety już go nie mam ). Teraz podłączyłem ten oryginalny regulatorek Piko i wystraszyłem się, że lokomotywa jeździ tak wolno. Nie wiedziałem, że prócz czerwonego pokrętła, pod spodem jest dodatkowy potencjometr do regulowania szybkości ustawiony fabrycznie na pół mocy. Zapewne większość z Was o tym wie ale jeśli ktoś ma to w ręku pierwszy raz, niech zwróci uwagę i sobie podkręci zanim się zdenerwuje :) Miałem kiedyś starszą wersję tego regulatora w ręku i tego nie miał.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Tak jak było napisane wyżej, przede wszystkim dla płynności jazdy problematyczna jest przekładnia, ale gdy model i tak się rozbiera, warto wymienić zawodną jednostkę napędową na lepszy zamiennik. Ja miałem o tyle "szczęścia", że chwilę przed planową wymianą przekładni, padł oryginalny silnik, więc do wymiany szło wszystko. Jak ktoś się uprze i bardzo chce, to silnik oryginalny można zostawić.... O ile pamiętam pełen budżet lokomotywy wyszedł ok 1150zł jak dobrze pamiętam (w tym cena bazowa modelu, dekoder dźwiękowy, głośnik, przekładnia, silnik i robocizna).
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.690 508 107
Również bym prosił o jakieś zdjęcia (czy to w zamontowaną w modelu czy solo ) tej nowej przekładni bo szczerze mówiąc pierwszy raz usłyszałem że ktoś to robi.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Nie przewiduję teraz rozkręcania modelu, ale gdy to nastąpi, zrobię fotkę...
PS. Przekładnia w ofercie Zbyszka Molendy jest praktycznie od czasów, gdy pojawił się model na rynku... Inna sprawa, że osoba ta raczej reklamuje się z usługami w ograniczony sposób.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Napisałem już do sprzedawcy opisując problem oraz załączyłem krótki filmik, który zresztą Wam też pokażę. Tak jeździ moja SMka. Mało tego nie osiąga max. prędkości i nie reaguje na potencjometr prędkości z tyłu regulatora.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Sprawa mojej SM42 oparła się o Piko Polska i sam przedstawiciel Piko w moja reklamacje się zaangażował. Bardzo ładnie ze strony firmy, jestem zadowolony i mam nadzieje, że niebawem problem rozwiążemy.
 

Podobne wątki