• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

mazuth0

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Zauważyłem też ze wypadła SP42-100. Chyba że tak jak eu06-167 przeniesiona na przyszły rok. Choć żadna z nich nie była oficjalnie zapowiedziana wiec czy można mówić w ogóle o przeniesieniu?
Acha czy EU06-17 zostało zastąpione przez -10 czy też na przyszły rok przeniesione?
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
638 3 1
(...) Choć żadna z nich nie była oficjalnie zapowiedziana wiec czy można mówić w ogóle o przeniesieniu?
No właśnie ! Więc nie można mówić o jakimkolwiek "przeniesieniu".
A swoją drogą zastanawiam się, skąd wogóle było wiadomo, że była planowana SP42-100, i że niby właśnie miała się ukazać teraz ? Sam tego nie wiedziałem :)?
Lokomotywa ta, chociażby ze względu na interesujący przydział (np. pod kątem możliwości jej dopasowania do dwóczłonowych zespołów wagonów piętrowych serii Bhp), a także wersję nadwozia, rzeczywiście była brana pod uwagę, ale były to dopiero pierwsze "przymiarki" do wytypowania następnych SP42, wśród kilku innych "kandydatur" i to bez żadnych konkretnych terminów :ostrozny:?
Dziwne...
Acha czy EU06-17 zostało zastąpione przez -10 czy też na przyszły rok przeniesione?
W przypadku modeli lokomotyw z "rodziny" EU07 obowiązuje rzeczywiście "sztywny plan", przynajmniej jeśli chodzi o wersje wykonania (wyposażenia) poszczególnych modeli i właśnie z powodów czysto technicznych doszło do zamiany planowanej wcześniej lokomotywy EU06-17 na EU06-10.
Przy okazji, dzięki tej zamianie, zróżnicowała się nieco kolorystyka modeli lokomotyw ukazujących się w krótkich odstępach czasu, co osobiscie uważam za korzystne.
Tak więc póki co, modelu lokomotywy EU06-17 nie będzie, przynajmniej w ciągu najbliższych kilku lat.
Ale czy ma to rzeczywiście aż tak istotne znaczenie? Akurat w przypadku lokomotyw tej serii, stacjonujących w tamtym czasie, w jednym miejscu, chyba niewielkie...?
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
No, w każdym razie ja tak z tamtego artykułu w Mini Replice to zrozumiałem, że wyjdzie SP42-100:

Wtedy tego nie zamieszczałem, ale aby rozwiać wątpliwości, żeby nie było znowu, że jafrap miesza :)/zdjęcie z ręki/ :

lipiec 1014 084.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mazuth0

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Pytanie to p. Krzysztofa Koja lub p. Bynia. Gdzieś czytałem że projekt pod patronatem SK Model potrwa 5 lat. Oznacza ze tylko w przyszłym roku pojawią się nowe SMki czy również w latach późniejszych ale na innych zasadach?
 

Bynio

Znany użytkownik
Reakcje
126 2 0
Pytanie to p. Krzysztofa Koja lub p. Bynia. Gdzieś czytałem że projekt pod patronatem SK Model potrwa 5 lat. Oznacza ze tylko w przyszłym roku pojawią się nowe SMki czy również w latach późniejszych ale na innych zasadach?
Witam
2016 - 3 lokomotywy
2017 - 3 lokomotywy
2018 - 3 lokomotywy.
Dalej jeszcze nie planowaliśmy.
Pozdrawiam
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
638 3 1
No, w każdym razie ja tak z tamtego artykułu w Mini Replice to zrozumiałem, że wyjdzie SP42-100:
Wtedy tego nie zamieszczałem, ale aby rozwiać wątpliwości, żeby nie było znowu, że jafrap miesza :)/zdjęcie z ręki/...
Teraz wszystko rozumiem :). Dziekuję za wyjaśnienie sprawy.
Rzeczywiście, rozmawiałem z autorem tego artykułu i mówiłem mu o (wstępnych !) planach wykonania modelu SP42-100 oraz dwuczłonowego zespoły wagonów serii Bhp, które były w tamtych latach bardzo charakterystyczne dla tej linii. Podawałem nawet wstępne terminy możliwej realizacji, więc to tylko i wyłącznie moja "wina"...:).
I właściwie nic się w tej sprawie nie zmieniło, tzn. nadal uważam, że modele te powinny zostać wykonane. Pozostaje tylko ustalić kiedy...
Równocześnie brane były jednak wówczas pod uwagę także inne lokomotywy serii SP42, które z różnych powodów mogłyby (powinny?) zostać odwzorowane w modelu, a mianowicie: SP42-107 (ep. Va - z WGW Rzeszów), SP42-108 (ep.Va - z MD Jarocin lub nieco później z MT Ostrów Wlkp.) i SP42-062 (ep.Vb - z MT Olsztyn).

Przy okazji chciałbym wyjaśnić, że wybór takich, a nie innych numerów lokomotyw SP42 podyktowany jest nie tylko wykonaniem ostoi, ale także wersją nadwozia (rozmieszczeniem drzwi żaluzjowych) i wersją wykonania komina...
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
452 62 1
zestawiać składu pociągu akurat tych wagonów z lokomotywą SM42-546, ponieważ wagony 120A ze stacji Nysa zupełnie nie pasują do lokomotywy SM42-546 z MD Łazy i nie miały pasować....
Czy jest już wątek o wagonie 120A ?
I jak z odpowiedzą na te pytanie:
1983...no szkoda, do 5a nie da się naciągnąć tej lokomotywy.
, może ktoś wie do kiedy SM42-546 miała malowanie jak w IVc, gdyż na filmie z 2009 już jest inne (pomijam naprawę czy lokomotywownię):
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
638 3 1
Czy jest już wątek o wagonie 120A ?
Myślę, że nie ma. Ja przynajmniej nie zauważyłem i ja takiego odrębnego wątku o modelach wagonów typu 120A firmy Piko zakładać nie zamierzam...
A Pan nie może sam sprawdzić, czy taki wątek o wagonach 120A na tym forum już jest ?

Co więcej jestem zdania, że wszystkie nowości oferowane przez SK-Model powinny znaleźć się w jednym wątku, niezależnie od tego, czy chodzi o modele lokomotyw spalinowych SM/SP42 i elektrycznych EU06, EU07, EP07, EP08 i ET41 firmy Piko, czy też o modele wagonów typu 120A i Görlitz 88 firmy Piko, jak również modele wagonów serii Bipa/Bhp firmy Rivarossi.
Tak naprawdę jest to moim zdaniem jeden temat, w którym możnabyłoby poruszać dopasowanie wszystkich w/w modeli lokomotyw i wagonów do siebie.
Niejednokrotnie różne typy wagonów bedą mogły tworzyć jeden skład pociągu i to z różnymi lokomotywami. Tak więc, powinno to wiele uprościć.
Obecnie jast kilka tematów o różnych modelach SK-Model, w których niejednokrotnie należałoby pisać to samo, ponieważ poszczególne lokomotywy i wagony (nawet różnych producentów) pasują wzajemnie do siebie, a my "miotamy" się pomiędzy kilkoma tematami...

(...) I jak z odpowiedzą na te pytanie:
, może ktoś wie do kiedy SM42-546 miała malowanie jak w IVc, gdyż na filmie z 2009 już jest inne (pomijam naprawę czy lokomotywownię)
W ogóle nie bardzo rozumiem co to za pytanie (zresztą niezbyt uprzejmie zadane!)... ? A może to ma być jakiś żart :)?
Przecież model lokomotywy SM42-546 odwzorowuje lokomotywę z roku 1983, a malowanie PKP Cargo (i to w jego starszej wersji) pojawiło się w roku 2008 !
Nic, a nic z tego nie rozumiem. To jest przecież ćwierć wieku różnicy ! Jaki związek może mieć malowanie tej lokomotywy z roku 1983, z jej malowaniem (wyglądem) z roku 2009 ?!
Przecież w tzw. "międzyczasie" zdążył zmienić się ustrój państwa, przestały istnieć PKP, wszystko stanęło "do góry nogami", a malowanie lokomotywy SM42-546 zmieniło się w tym okresie czasu mniej więcej 8 razy, o zmianie dat napraw, przydziału i np. zderzaków - nie wspominając.

Mogę tylko przypuszczać, że lokomotywa SM42-546 utrzymała swoje ciemnozielono-oliwkowe malowanie nie dłużej niż do przełomu lat 80 i 90 ubiegłego wieku, czyli np. do roku 1990/91. Wskazują na to przykłady innych lokomotyw tej serii.
Podkreślam jednak, że są to tylko moje przypuszczenia.
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
model lokomotywy SM42-546 odwzorowuje lokomotywę z roku 1983, a malowanie PKP Cargo (i to w jego starszej wersji) pojawiło się w roku 2008 !
(...) Jaki związek może mieć malowanie tej lokomotywy z roku 1983, z jej malowaniem (wyglądem) z roku 2009 ?!
Przecież w tzw. "międzyczasie" zdążył zmienić się ustrój państwa, przestały istnieć PKP, wszystko stanęło "do góry nogami", a malowanie lokomotywy SM42-546 zmieniło się w tym okresie czasu mniej więcej 8 razy, o zmianie dat napraw, przydziału i np. zderzaków - nie wspominając.
A mi (tak przy okazji :) ) wpadło w oko coś takiego, że na wizualizacji w ulotce SK-Model lokomotywa ta ma na osłonie dwie "kratki" wentylacyjne:

546.jpg


Na zdjęciach w sieci zauważyłem, że na lokomotywie SM42-546 w 2014 r. (w barwach ICC) jest jak na wizualizacji planowanego modelu: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=13532 ), a na starszych zdjęciach - w jeszcze starszym malowaniu (2013 r.) ta osłona ma dwa rzędy tych "kratek" wentylacyjnych na wspomnianej osłonie: http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8340789/sm42546 .
Z kolei tutaj widać znowu dwie (2004 rok): http://gigabyt.cal.pl/galeria2/sm42/do 600.html

O co chodzi, że ta osłona tak się zmienia? No chyba, że to zdjęcie z 2013 roku to nie jest 546.
Z ciekawości pytam.
 
Ostatnio edytowane:

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
294 1 1
Równocześnie brane były jednak wówczas pod uwagę także inne lokomotywy serii SP42, które z różnych powodów mogłyby (powinny?) zostać odwzorowane w modelu, a mianowicie: SP42-107 (ep. Va - z WGW Rzeszów), SP42-108 (ep.Va - z MD Jarocin lub nieco później z MT Ostrów Wlkp.) i SP42-062 (ep.Vb - z MT Olsztyn).
SP42-062 pasowałaby latami do wagonów Robo w malowaniu zielono-kremowym. Myślę, że takie składy się trafiały (wagony stacja mac. Elbląg). Czy się mylę? Piękny zestaw!
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
A mi (tak przy okazji :) ) wpadło w oko coś takiego, że na wizualizacji w ulotce SK-Model lokomotywa ta ma na osłonie dwie "kratki" wentylacyjne:

Zobacz załącznik 280763

Na zdjęciach w sieci zauważyłem, że na lokomotywie SM42-546 w 2014 r. (w barwach ICC) jest jak na wizualizacji planowanego modelu: http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=13532 ), a na starszych zdjęciach - w jeszcze starszym malowaniu (2013 r.) ta osłona ma dwa rzędy tych "kratek" wentylacyjnych na wspomnianej osłonie: http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8340789/sm42546 .
Z kolei tutaj widać znowu dwie (2004 rok): http://gigabyt.cal.pl/galeria2/sm42/do 600.html

O co chodzi, że ta osłona tak się zmienia? No chyba, że to zdjęcie z 2013 roku to nie jest 546.
Z ciekawości pytam.
Szukając na stronie http://kolejowaklatka.org/tabor/ według numeru EVN wychodzi na to, że na tym zdjęciu http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8340789/sm42546 to jest SM42-846 (a nie 546 jak w opisie pod zdjęciem), więc układ tych kratek się aż tak nie zmieniał w SM42-546 :)
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
452 62 1

W ogóle nie bardzo rozumiem co to za pytanie (zresztą niezbyt uprzejmie zadane!)... ? A może to ma być jakiś żart :)?
Przecież model lokomotywy SM42-546 odwzorowuje lokomotywę z roku 1983, a malowanie PKP Cargo (i to w jego starszej wersji) pojawiło się w roku 2008 !
Nic, a nic z tego nie rozumiem. To jest przecież ćwierć wieku różnicy ! Jaki związek może mieć malowanie tej lokomotywy z roku 1983, z jej malowaniem (wyglądem) z roku 2009 ?!
Mogę tylko przypuszczać, że lokomotywa SM42-546 utrzymała swoje ciemnozielono-oliwkowe malowanie nie dłużej niż do przełomu lat 80 i 90 ubiegłego wieku, czyli np. do roku 1990/91. Wskazują na to przykłady innych lokomotyw tej serii.
Podkreślam jednak, że są to tylko moje przypuszczenia
.
Nie chciałem być nie uprzejmy i robić niepotrzebnie zamieszania, znalazłem cześć odpowiedzi ma moje pytanie odnośnie malowania SM42-546 ( w epoce IVc,Va ):

1972-**-**FABLOK S.A Chrzanówzielono-pomarańczowe + paskiWyprodukowano

2008-08-**NEWAG S.A. Nowy Sączniebieskie + pomarańczowy pasNaprawa rewizyjna


2014-03-27PKP Cargo Tabor Czerwieńskniebieskie + pomarańczowy pasNaprawa rewizyjna
2P4/3

http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=7&seria=80&lok=6167&numer=546

Niestety coś jest nie tak z datami:
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8340789/sm42546 ( SM42-546 | 13.04.2013 | Gniezno)
http://www.eu06.pl/spalinowe/sm42/SM42-546.jpg (Kraków Płaszów Foto: Ł. Konop 27.08.2008)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki