• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.870 260 31
Moze moja "diagnoza" nie jest najlepsza,ale po zaloneniu kardana z powrotem na miejsce i przesmarowaniu wozkow smarem teflonowym przez otwor z gory,jazda loka sie poprawila znacznie.Jednakze minimalne skoki na pierwszych stopniach sa minimalnie widoczne,ale nie sa takie jak byly na poczatku.Dotyczy to zielonej stonki 59462.Jedna rzecza co przyczynila sie chyba do wyskoczenia walka to,to ze glowica jakby siedziala za daleko na trzpieniu walka slimaka w wozku.Przesunalem wiec delikatnie glowice uchwytu walka w strone silnika o okolo 1mm.Jedno co mnie zastanawia to,to ze glowica nie siedzi ciasno na osi walka slimaka.Nie wiem czy to ma jakis wplyw na prace ale wydaje mi sie,ze powinno to byc spasowane troche ciasniej. No chyba ze sie myle,bo to sa moje takie spostrzezenia co do smki.Pora wziac sie za przeglad smki cargo i powtorzyc te same czynnosci.;)
Całkowicie słuszne spostrzeżenia ,potwierdzam wszystko ,takie same mam uwagi,
jedynie sprostuje , ze wózki i ich elementy są z tych samych matryc , z tym że dopasowanie ,czy złożenie ,czy przesmarowania ,czy odcięcia elementów od gałązek mogą się różnic .
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
73 9 2
Całkowicie słuszne spostrzeżenia ,potwierdzam wszystko ,takie same mam uwagi,
jedynie sprostuje , ze wózki i ich elementy są z tych samych matryc , z tym że dopasowanie ,czy złożenie ,czy przesmarowania ,czy odcięcia elementów od gałązek mogą się różnic .
Wlasnie do tego samego wniosku doszedlem po tej wpadce z kardanem. (y)
Tak sie zastanawiam tez,czy moze nie bylo by warto pomyslec nad wymiana zebatek w wozkach tak jak to swego czasu zrobil Tomek05 w smkach od EFC . Byc moze poprawilo by to kulture pracy zebatek jak i napedu.Swoja droga mozna poczekac i zobaczyc czy same zebatki w koncu sie jakis cudem niedotra z czasem. ;)
 
Reakcje
0 0 0
Zestaw dla spóźnialskich
Ciekawa propozycja:ZESTAW LOKOMOTYW SM42 SP42.Jest niebieska Cargo ,oliwkowa SP i bordowe PR.
Jakby zamiast PR była zielona to zestaw byłby mega hitem!!!
Oraz drugi temat I półrocze 2013r. :
Czy lutowa zielona SP42,marcowa niebieska SM42-IC,kwietniowa oliwkowa SM42 będą podobnym hitem???
 
Reakcje
0 0 0
Póki co PIKO SP42/SM42 jest niekwestionowanym hitem 2012r.
Jakby były cztery sam bym kupił:).
Cena +25% do podstawowej z 2012r. jest do przyjęcia,tym bardziej w roku 2013 cena I półrocze to min. 445zł,450zł,469zł,499zł w zależności od sklepu.
Z I półrocza najbardziej czekam na SM42 z kwietnia przydział-(Piła???),bo nie mam oliwkowej:(,a zależy mi modelu manewrowym.
Kolega nohab też w kwietniu będzie zadowolony (Piła).
Niemile doświadczony rokiem 2012 zamówienia na SP42/SM42 podzieliłem na dwa sklepy .
 
Reakcje
0 0 0
Jak będzie z moim przydziałem kupuję na 1000%.
Na 2013 można jeszcze zamówić żółtą SM42 Energetykę oraz czarną SM42 CTL Logistics bez 100% pewności,że ją się dostanie.
Na dwie SP42i dwie SM42 oraz SM42-IC nie są już przyjmowane zamówienia.
Podejrzewam,że nawet na rok 2014 znaleźli by już się chętni;).
Ratunkowy SM 42(żółta Energetyka PKP) to dobre malowanie.
Słabiej sprzedającym się modelom można nadać nowe barwy.
SM42 - 821 PKP Energetyka PIKO
Na SU42 w roku 2014(y) (trzeba ,by przyjąć pewne uproszczenia) znalazło ,by się liczne grono koneserów(póki co dystrybutor nie przewiduje SU42).
Duża cześć maszynistów SM42(jeżdżących,na emeryturze ,instruktorów) nawet nie wie ,że jest model PIKO SP42/SM42!
Jak się dowiedzą będzie dalej ssało PIKO SP42/SM42 z rynku>ukłon w stronę SK MODEL.
Ja dziękuję SK MODEL za podjęcie tematu SP42/SM42.
 
Reakcje
0 0 0
Akurat tym bym się nie sugerował.
Bardziej opinią sklepu po pierwszych dostawach SP42/SM42,bo w niektórych przypadkach niektórzy z nas mocno się zawiedli.Zamówienia na rok 2013 są prawie zamknięte(u niektórych na II półrocze brak możliwości zamówień, modele w wolnej sprzedaży).
Interesują mnie wagony do pociągu ratunkowego(sieciowego) PKP Energetyka.Może ktoś rozwinie temat.
Aukcja ma duże wzięcie .Ja czekam na fabryczny do grudnia.
Gdzie się podziewa kolega Bynio???Może nas oświeci.Do lutego duuużo czasu.
 

Podobne wątki