• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ST44

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
11.767 47 0
Odebrałem swojego dzisiaj. Zdjęcia jakoś mnie nie przekonywały, ale na żywo wygląda bardzo fajnie. Ma swoje wady, chyba największą jest wykonanie górnego reflektora, ale to i tak jak dla mnie dużo lepszy model niż Roco.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
215 3 3
Witam. Dojechał też i mój z dekoderem jazdy i oświetlenia Esu. Również według mnie model prezentuje się bardzo dobrze. Solidny , ciężki, powłoka lakiernicza bez skaz, czcionki czytelne. Oto kilka zdjęć ST44 613
1.jpg
2.jpg
3.jpg

U mnie na makiecie będzie prowadził pociąg osobowy :)

4.jpg
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.319 25 2
Czy miał ktoś już w ręku ST44-613 z dźwiękiem Piko? Czy dźwięk jest taki sam jak w DR V200 prezentowanej już gdzieś tutaj czy inny w brzmieniu?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.470 496 107
Z dźwiękiem jest jeszcze niedostępna. Sam jestem ciekaw czy będzie poprawny. Ale jeśli ten w V200 jest dźwiękiem lokomotywy z tłumikiem (co było by błędem.) to pewnie będzie taki sam.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.431 138 19
Z dźwiękiem jest jeszcze niedostępna.
Raczej już jest niedostępna! Model w wersji z dźwiękiem wyprzedał się u producenta na pniu! Wczoraj wieczorem byłem w sklepie i poprosiłem o wyjęcie modelu z dźwiękiem - moim zdaniem dźwięk jest inny - nasz, co z resztą potwierdzałoby słowa polskiego przedstawiciela o nagrywaniu dźwięku w Polsce. Niestety miałem bardzo mało czasu, także przeleciałem pobieżnie przez sporą ilość funkcji, ale nawet nie przez wszystkie, bo miałem do dyspozycji tylko multiMAUS'a Roco bez zaktualizowanego oprogramowania, a więc pozwalającego obsługiwać jedynie funkcje od F0 do F20. Gdyby ktoś z Kolegów miał już dekoder dźwiękowy bardzo proszę o sprawdzenie zapowiedzi peronowych oraz rozmów maszynisty i dyżurnego ruchu - jestem niezmiernie ciekaw co zostało wgrane do dekodera dźwiękowego dedykowanego modelowi "Gagarina".
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.431 138 19
ale tam chyba nie ma zapowiedzi peronowych i rozmów maszynisty
Tego niestety nie jestem pewien - co prawda próbowałem odnaleźć w instrukcji spis funkcji, ale gonił mnie czas i chyba przegapiłem ten rozdział. Nie ukrywam, że byłoby to dla mnie zaskoczeniem, ale... nie takie rzeczy już widzieliśmy. Jeżeli PIKO przygotowało tylko jedną wersję dźwięku pracy lokomotywy z tłumikiem, który będzie dodawany do wszystkich modeli lokomotyw, czy to czechosłowackich, niemieckich, węgierskich, polskich czy rosyjskich, to może faktycznie zrezygnowano z dodawania rozmów i zapowiedzi, gdyż "to lokomotywa towarowa". Jeśli ktoś może to zweryfikować - będę wdzięczny.
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
403 4 1
Jeździ bardzo dobrze, funkcje zaprogramowane do F28 włącznie!!!!!!
Dobry czysty dźwięk.
Oświetlenie super w tym jazda po niewłaściwym torze, oświetlenie maszynowni etc., nie mogę niestety odszukać jak wyłączyć czerwone.
Ogólnie duży "+"
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.761 62 3
Jeździ bardzo dobrze, funkcje zaprogramowane do F28 włącznie!!!!!!
Dobry czysty dźwięk.
Oświetlenie super w tym jazda po niewłaściwym torze, oświetlenie maszynowni etc., nie mogę niestety odszukać jak wyłączyć czerwone.
Ogólnie duży "+"
Ja to widzę zupełnie inaczej.

Choć starałem się być obiektywny, moja ocena dekodera dźwiękowego oraz jego funkcji może być uważana przez Was jako subiektywna i możecie się z nią nie zgadzać.
Jazda bardzo płynna, choć testowałem tylko na prostym odcinku.
Wymienię wszystkie funkcje po kolei:
F0 - załączanie oświetlenia. I nie było by się o czy rozpisywać, gdyby nie fakt, że światła białe załączają się wraz z czerwonymi, czyli Pc1 wraz z Pc5.
F1 - Załączanie dźwięku. Głośny, czysty, ale moim skromnym zdaniem to nie jest praca silnika od dwusuwowego Gagarina, które były stosowane do 2007 roku.
F2 - syrena wysokotonowa, również mnie nie przekonuje, to nie to co znamy z polskich szlaków.
F3 - odgłos pompy paliwowej.Dźwięk bez zastrzeżeń, ale po co na tak niskim przycisku funkcyjnym i po co wogóle na przycisku. Pewnie po to żeby zapełnić dostępnych 28 funkcji.
F4 - oświetlenie kabiny maszynisty, dostępne tylko przy załączonym F0, zależne od kierunku jazdy.
F5 - światła słabe, moim zdaniem powinno być na odwrót. Raczej załącza się w pojazdach światła mocne (długie), a nie krótkie.
F6 - Tu z kolei nam się objawia oświetlenie przedziału maszynowego. Bardzo ładna poświata oświetla imitację elementów maszynowni, jakiej jeszcze nie widziałem w modelach seryjnych. Myślę, że należy się ogromny plus, choć przyzwyczajeni jesteśmy, że pod tym klawiszem pojawia się najczęściej jazda manewrowa.
F7 - jazda manewrowa i oświetlenie manewrowe Tb1 po stronie kabiny 1
F8 - jazda manewrowa i oświetlenie manewrowe Tb1 po stronie kabiny 2
F9 - praca wycieraczek, tego jeszcze nie było w dekoderach dźwiękowych. Patrząc w instrukcję dekodera i jego możliwości sterowania servo mechanizmów, już wiem jaki będzie kolejny krok w modelach Piko. Odlewana imitacja wycieraczek zniknie z przednich szyb.
F10 - otwieranie / zamykanie drzwi
F11 - otwieranie / zamykanie okna
F12 - otwieranie / zamykanie drzwi do maszynowni
F13 - kurde nie wiem co to "reverser", człowiek tak mało wie. Ale cały czas się uczę.
F14 - zawór sprężonego powietrza
F15 - sprzęganie / rozsprzęganie
F16 - hamulec postojowy
F17 - hamulec awaryjny, ciekawe ile razy będziemy używać tego dźwięku w czasie zabawy modelem. Testowany gagarin nawet nie zwolnił :)
F18 - gwizdek konduktora
F19 - otwarcie / zamknięcie żaluzji chłodnicy
F20 - Dead man's handle (Sifa) - to sobie sami przetłumaczcie i wyjaśnijcie, ja wysiadam, po co to komu?
F21 - hamulec pomocniczy
F22 - piasecznice
F23 - piski na łukach. Przy załączonym F1 pisków nie usłyszymy
F24 - stukot kół na łączeniach szym. Przy załączonym F1 stukotu nie usłyszymy
F25 - instrukcja podaje Pc1, a model jednocześnie wyświetla ten sygnał na obu czołach lokomotywy!
F26 - Pc2 - jazda po torze przeciwnym do zasadniczego, szkoda że na takim wysokim klawiszu
F27 - regulacja głośności. Skokowe ściszanie. Po zaniku napięcia np. na brudnych torach, głos na maxa. Największe ściszenie i tak pozostawia model bardzo głośnym.
F28 - wyciszenie do zera

W instrukcji nie znalazłem CV odpowiadającej za głośność, może źle szukałem. Gaszenia czerwonych nie ruszam, bo dostałem model do testów. Brak syreny niskotonowej charaktrystycznej dla tej lokomotywy, dużo zbędnych dżwięków i najbardziej potrzebne funkcje rozrzucone na wysokich klawiszach dla mnie osobiście słabo.

Co innego sam model i jego elektronika, który oceniam bardzo pozytywnie. Jedyny minus to brak miejsca na UPS. W instrukcji modelu brak opisu zworek, w instrukcji dekodera brak polskiego tłumaczenia, a to zdaje się model przede wszystkim na polski rynek.

Ostatecznie, jak chcecie model z fajnym dźwiękiem, to kupcie analoga. Ja i Karol mamy w czym wybierać.

I jeszcze jedna rzecz. Po załączeniu świateł manewrowych kabina gaśnie. U was też tak jest?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.431 138 19
Informacja od polskiego przedstawiciela PIKO - dekodery PIKO 4.1 nie mają nałożonej blokady, to znaczy można zamieniać dźwięki. To niemalże fundamentalna zmiana, jeśli chodzi o dekodery dźwiękowe oferowane przez PIKO, gdyż dotychczas taka zmiana była niemożliwa. Podejrzewam, że wszystko to co @Elvis dokładnie opisał powyżej można skonfigurować inaczej, a część dźwięków "wymienić" na takie jakie nam bardziej odpowiadają - np. na naszą ulubioną wersję dźwięku syreny z "Gagarina". Mi też nie podoba się takie przypisanie funkcji jakie jest obecnie oferowane, ale najważniejsze, że mamy dobrą podstawę i można na tym działać, bez większych komplikacji czy ponoszenia dodatkowych kosztów pt. wymiana płytki... Jestem też pewien, że wkrótce ktoś skonfiguruje to tak jak "być powinno" i będzie można się na tym wzorować.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
376 5 1
O ile ja wiem to dźwięków się nie da zmienić można tylko zmienić mapowanie czyli przyporządkowanie funkcji odpowiednim klawiszom. Zmiana dźwięków jest możliwa tylko jeśli schemat dźwiękowy będzie dostępny na stronie ESU. Dźwięków z lokomotywy "wyjąć" się nie da. Robiłem to z E52 gdzie mapowanie było zupełnie "od czapy".
 

Podobne wątki