• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 137 19
#61
Czym napędzany jest na tym filmie? Samym podmuchem z ust i aż tyle obrotów?
Oczywiście samym podmuchem, a że podmuch silny to i liczba obrotów słuszna ;) .
PIKO w sprytny sposób wybrnęło z problemu uzupełnienia brakującej części pasa czołownicy(y)
Sposób stosowany już od kilku lat w różnych modelach produkowanych przez firmę PIKO :) .
Czy naprawdę dla tak dużej firmy jak PIKO, jest wielki problem ze znalezieniem osoby, która poprawnie przetłumaczyłaby ten krótki tekst:niepewny:
Oczywiście, że nie. Powiem więcej - jest kilka osób, które w profesjonalny sposób mogą to zrobić. Niestety... w dużych firmach takie "detale" giną w natłoku innych dużo ważniejszych spraw. Proszę mnie źle nie zrozumieć - w żadnym razie nie usprawiedliwiam producenta - mi by było wstyd podpisać się pod czymś takim, niezależnie na jaki język miałaby być przetłumaczona instrukcja. Z dwojga złego, wolę możliwie najbardziej dopracowany model i nieprzetłumaczoną instrukcję, aniżeli pięknie przetłumaczoną instrukcję i model z jakimś "babolem". Niestety to kolejny model z nieprzetłumaczoną instrukcją tzn. "przetłumaczoną" przez jakiegoś niemieckiego lub chińskiego pracownika w translatorze...
Zbędny bajer. Jak jego uruchomieniu będzie towarzyszył odpowiedni efekt dźwiękowy to jeszcze, ale jak nie, to nic wielkiego.
Dla jednych zbędny bajer, dla innych nie... to trochę jak z "dymem" w parowozach... dla jednym "obowiązek", dla innych zbędny bajer. Oczywiście jeśli doda się napęd i zaprogramuje w dekoderze, że pod funkcją FX, będzie się uruchamiał silniczek napędzający wentylator oraz będzie odtwarzany dźwięk pracy wentylatora, to będzie się miało "pełen komplet" - wszystko jest do ogarnięcia, jeśli się chce.

Przy okazji ciekawostka dotycząca eksploatacji lokomotyw serii SM31 w skali 1:1 :) - uruchomienie lokomotywy (rozgrzanie silnika) trwa 45 minut... na szczęście w wielkości H0 nie trzeba będzie tyle czekać po wciśnięciu przycisku F1 ;) .
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.235 121 1
#62
Ostania część subiektywnych uwag dotyczących SM31-118 od PIKO.

Tym razem uwaga dotycząca ilości i rozmieszczenia śrub na czołownicy.
W najnowszym modelu, PIKO wykorzystało wariant czołownicy z późniejszego okresu produkcji, charakteryzujący się trzema śrubami rozmieszczonymi w poziomie.
SM31-118a.jpg
Natomiast, na prawdziwej lokomotywie mamy wcześniejszy wariant z czterema śrubami rozmieszczony w "prostokącie".
SM31-118b.jpg

Niestety nie udało mi się dokładnie ustalić, od którego numeru powyższa zmiana miała miejsce:( SM31-123 ma jeszcze cztery śruby a już SM31-126 trzy.
Można tylko jeszcze do tego dodać, że PIKO przygotowało starszy wariant podwozia, na którym czołownica posiada imitację czterech śrub:)
SM31d.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
439 294 188
#63
Ostania część subiektywnych uwag dotyczących SM31-118 od PIKO.

Tym razem uwaga dotycząca ilości i rozmieszczenia śrub na czołownicy.
W najnowszym modelu, PIKO wykorzystało wariant czołownicy z późniejszego okresu produkcji, charakteryzujący się trzema śrubami rozmieszczonymi w poziomie.
Zobacz załącznik 988548 Natomiast, na prawdziwej lokomotywie mamy wcześniejszy wariant z czterema śrubami rozmieszczony w "prostokącie".
Zobacz załącznik 988549
Niestety nie udało mi się dokładnie ustalić, od którego numeru powyższa zmiana miała miejsce:( SM31-123 ma jeszcze cztery śruby a już SM31-126 trzy.
Można tylko jeszcze do tego dodać, że PIKO przygotowało starszy wariant podwozia, na którym czołownica posiada imitację czterech śrub:)
Zobacz załącznik 988550
zaczynaja sie rozkiny forumowych modelarzy
 

TheArturro

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 2 0
#64
Ludzie ... Mamy tooo :p
Ruchomy wentylator :love:
Ale oznaczyłbyś, że to nasz forumowy kolega @Remaj12 jest autorem filmu ;). Swoją drogą dzięki piękne @Remaj12 za rozwianie wątpliwości!

Piko coraz bardziej zaskakuje tym modelem. Najpierw oświetlenie stopnia manewrowego, teraz ruchomy wentylator. Jeszcze trochę i może "zainspirują się" Rocowskim pomysłem montowania kamerek w lokomotywach i grania na telefonie w "prawdziwy symulator" maszynisty na własnej makiecie :D.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.704 124 86
#65
@TheArturro Na początek będzie możliwość zamówienia piwa zgodnie z zawartością lodówki. Takie "zespolenie" przez WiFi. Potem AI w 'kosce' będzie liczyć ile osób bierze udział w zabawie przy makiecie ;) i jakie zamówienie wygenerować :LOL::LOL::LOL:
 

TheArturro

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 2 0
#66
@TheArturro Na początek będzie możliwość zamówienia piwa zgodnie z zawartością lodówki. Takie "zespolenie" przez WiFi. Potem AI w 'kosce' będzie liczyć ile osób bierze udział w zabawie przy makiecie ;) i jakie zamówienie wygenerować :LOL::LOL::LOL:
Takie funkcje już posiadają najnowsze "smart" lodówki. Same generują listę zakupów, a w stanach to nawet potrafią zamówić to co się kończy. Taka to technologia wygodna :).

To o czym napisałem również już istnieje i jest w ofercie Roco.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 137 19
#69
Jeśli komuś jeszcze mało zdjęć nowego modelu, to zamieszczam poniżej pełną galerię ze strony firmy producenta:

PIKO 52300 / 52302 / 52303 - SM31-118 PKP CARGO | Śląski Zakład Spółki w Tarnowskich Górach | Naprawa P-4 01.2019 PKP CARGO TABOR Zakład Napraw Taboru w Czerwieńsku

45153_52300_id=34192.jpg

45345_52300_Detail-01_id=36795.m.jpg

45346_52300_Detail-02_id=36796.jpg

45347_52300_Detail-03_id=36797.jpg

45348_52300_Detail-04_id=36798.m.jpg

45349_52300_Detail-05_id=36799.jpg

45350_52300_Detail-06_id=36800.m.jpg

45351_52300_Detail-07_id=36801.m.jpg

45352_52300_Detail-08_id=36802.m.jpg

- źródło: piko-shop.de

Jako "bonus" ode mnie - zdjęcia podświetlanego pulpitu oraz oświetlenia stopnia:

DSC_1812.2.JPG

DSC_1810.2.JPG
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
469 47 4
#73
Przepraszam, ale oglądając ten model i czytając, że ktoś chce robić również SM31 uważam za czyste samobójstwo biznesowe. Raz, że piko zrobiła dobry model a dwa to nie siódemki, że ludzie będą ich mieć po dziesięć różnych sztuk. Nie rozumiem również dlaczego na siłę ktoś chce robić model który już jest i to dobry model. Nie można zrobić czegoś na co ludzie czekają? ST33, TEM2, EP09?
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
3.514 348 18
#74
Hmmm... bedzię dekoder do SM31 od SM? Ciekawe co do tego dekodera... epIV?
Dzwięk niestety Epoka VIb ;-) Dekodery z tym dzwiękiem (LeoSound) będą wyłącznie u ELVISA (i nawet na Plux22) ;-)


Nie można zrobić czegoś na co ludzie czekają? ST33, TEM2, EP09?
Przeciesz robia EP09… pierwszy się zabrałem do tego i oglósiłem bo nikt jej ponoć nie robi ;-) A zanim się zabiore za stare żęchy jak SM48 itp… za EP09 inne loki stoją w kolejce ;-)
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.681 65 3
#75
Czy SM31 miały różne konfiguracie kominów? Bo jak ostatnio chodziłem po dachu, aby ustawić mikrofon przy kominie, on nie był w tym miejscu, kaj on jest na tym modelu…
Tak. Do numeru 117 (PKP) tłumik był umieszczony nad silnikiem spalinowym i komin był z przodu. Od numeru 118 "obrócono" tłumik o 180⁰ czyli znajduje się nad maszynami elektrycznymi a komin jest od strony kabiny. Efekt tej zmiany dał możliwość umieszczenia nad silnikiem odkręcanych klap w dachu ułatwiających prace przy silniku spalinowym, wylot spalin bliżej kabiny powoduje że dym mniej snuje się na boki w obszarze widoczności dla maszynisty i niestety jest to okupione nieco większym hałasem w kabinie.
 

krakowiak

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
1.064 23 0
#76
Kolejny odpoczynek od tematu "wentylator";)
PIKO w sprytny sposób wybrnęło z problemu uzupełnienia brakującej części pasa czołownicy(y)

Natomiast duży "minus" za tłumaczenie instrukcji na język polski(n) Czy naprawdę dla tak dużej firmy jak PIKO, jest wielki problem ze znalezieniem osoby, która poprawnie przetłumaczyłaby ten krótki tekst:niepewny: Wstyd, i jeszcze raz wstyd:mad:
Ale w czym problem? Poziom tego tłumaczenia jest mniej więcej na poziomie wpisów, a raczej bełkotu, niektórych użytkowników forum :ROFL::p a spróbuj takim forumowiczom zwrócić uwagę to usłyszysz, że to forum modelarskie, a nie językowe :ROFL::p
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.688 443 99
#78
Ta "merytoryczna odpowiedź" sugeruje, że przesłanki do tamtej wypowiedzi wynikają z bardzo indywidualnego postrzegania. Ja tak szczerze jak patrzę stojące obok siebie na ET22 od PIKO i ET21 od PIKO, to aż takiego przeskoku technologicznego nie widzę by ET22 robić od nowa.... a mam obie. Wiadomo, zawsze coś tam można zrobić lepiej, ale żeby to była jakaś tragedia wykonawcza to bym nie powiedział....
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki