• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SM31 (typ 411D)

map69

Znany użytkownik
Reakcje
102 0 0
#41
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.235 121 1
#42
Jakie źródło informacji? W Iławie przedstawiciel PIKO zaprzeczył na moje pytanie.
Info z autoryzowanego sklepu. Jako, że mamy sprzeczne informacje... Cóż, trzeba spokojnie poczekać z ostatecznym rozstrzygnięciem.
Trainz&Repaints: "Jak wiecie tworzymy w wolnych chwilach" (SM31)... No to widać, że minęło już pół roku i chyba tych "chwil" było za mało... Cóż... поживём – увидим albo vi vil leve - vi får se.
Wydaje się, że informację zapowiadającą wydanie modelu można traktować jako typową "kaczkę dziennikarską" mającą jedynie na celu wprowadzenie "zamętu" czy "przykrycia" premiery modelu od PIKO.
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
102 0 0
#44
Z tego co wiem, model SM31 jest przygotowany pod montaż napędu do wentylatora chłodnic.
Przeglądam wykaz części zamiennych i ich rysunki do SM31 i takiej możliwości nie widzę.
A ja widzę taką możliwość :).
Wentylator jest osobnym elementem, montowanym na podstawie przykręcanej wkrętami do budy. Poniżej podstawy widoczne są dwa zaczepy, które mogły by hipotetycznie służyć do montażu silniczka, zobaczcie:
https://www.piko-shop.de/de/artikel/luefter-komplett-39717.html
 

1986Andy

Użytkownik
Reakcje
58 5 0
#45
W przypadku FabLok 411D (PKP SM31) jest jeden aspekt, gdzie SM ma gwarantowaną wyższość nad modelem Piko. Tym aspektem jest odbiór zasilania ze wszystkich osi i napęd też na wszystkie osie. Ponadto zestawy kołowe z gumkami przyczepnościowymi jako opcja do montażu, tak jak w modelu HCP 303E (PKP EU07). I na koniec dla dobicia przeciwnika odpowiednio większa masa i większy udział części metalowych.
 

TheArturro

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 2 0
#46
Tak z pewnością już się rozpędzili i przerabiają formę pod napęd wentylatora. :ROFL::ROFL:
Skoro wg. kolegi @am-70 model jest przystosowany do montażu napędu, to co za problem dołożyć sam napęd?
Tak jak z przystosowaniem do montażu oświetlenia wewnątrz czy przystosowaniem do dekodera dźwiękowego. Są wersje bez i z zamontowanym już.

Tu mogłoby być tak samo gdyby nie to, że producent takiej opcji nie przewidział jak mówi kolega @Kamilb, więc taki "facelift" oczywiście odpada - wiadomo że nie zrobią drugiej formy.

EDIT:
A jednak!
A ja widzę taką możliwość :).
Wentylator jest osobnym elementem, montowanym na podstawie przykręcanej wkrętami do budy. Poniżej podstawy widoczne są dwa zaczepy, które mogły by hipotetycznie służyć do montażu silniczka, zobaczcie:
https://www.piko-shop.de/de/artikel/luefter-komplett-39717.html
O ile te zaczepy nie służą jedynie do mocowania wentylatora do reszty budy to jest szansa, na wersję "deluxe", jak w przypadku loków bez i z dekoderami dźwiękowymi, z dołożonym napędem "fabrycznie". Nadzieja żyje!
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.205 156 7
#47
A po co taka fanaberia aby wentylator miał napęd? Zastanówcie sie czy to jest tego warte? Jak bardzo będzie to widoczne, jak lokomotywa będzie poruszała sie po makiecie? Za to gwarantowane konsekwencje: większy koszt zakupu lokomotywy, większe zużycie energii, dodatkowe koszty utrzymaniowe silnika oraz dodatkowy szum generowany. Ja osobiście dziękuję za taki dodatek.
 
Ostatnio edytowane:

TheArturro

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 2 0
#48
A po co taka fanaberia aby wentylator miał naped? Zastanówcie sie czy to jest tego warte? Jak bardzo będzie to widoczne, jak lokomotywa będzie poruszała sie po makiecie? Za to gwarantowane konsekwencje: większy koszt zakupu lokomotywy, większe zużycie energii, dodatkowe koszty utrzymaniowe silnika oraz dodatkowy szum generowany. Ja osobiście dziękuję za taki dodatek.
Mimo że to ja rzuciłem ten pomysł i mam na to nadzieję to jednak po pierwotnym "olśnieniu" sam robię się sceptyczny. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy - na 90% jeśli Piko coś takiego by rozważało - to zrobiliby to już teraz w pierwszym wydaniu, aby powiększyć efekt "Wow" tego modelu.

Natomiast zastanawia mnie coś innego, czemu tak nowy i dopracowany model w oficjalnym katalogu kosztuje jedynie 879 zł, podczas gdy stare EU07 kosztują po 1029 zł o_O.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.705 124 86
#49
@TheArturro No a co tam jest tak skomplikowanego? Odpadają choćby pantografy (cirka 35-40PLN x 2 szt.) Cały układ "okablowania", izolatory. Na to też muszą być formy, robocizna montażowa i też to jest koszt, którego tu nie ma.
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.235 121 1
#50
Odkładając dyskusję związaną z "wentylatorem" warto zwrócić uwagę na jeden "smaczek" związany z prawidłowym odwzorowaniem detali. A mianowicie umieszczeniem na modelu logo Fablkoku w starszej wersji (z 5 wypustkami), tak jak to ma aktualnie miejsce na prawdziwej lokomotywie. Co ciekawe, jeszcze w roku 2008 na lokomotywie widniał nowsza wersja z 3 trzema wypustkami, która została w późniejszym okresie zastąpiona starszą wersją.

2008-04-03 - Tarnowskie Góry.jpg 2016-10-15 - Tarnowskie Góry.jpg 2023-06-19 - Gliwice.jpg SM31-118.jpg

Źródło: ilostan.forumkolejowe.pl
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.672 52 2
#51
W styczniu kiedy dr. Wilfer prezentował nowości (można znaleźć na youtube) padła informacja o ruchomych wentylatorach nie tylko w SM31 ale również w zachodnio-niemieckiej V100. Pytanie, czy będą to w rzeczywistości elementy napędzane silnikiem które z niedowierzaniem zadał szefowi projektów - p. Fröhlichowi, zostało szybko ucięte - "Brak komentarza".
Oczywiście nie mam pojęcia jak będzie, ale jako, że nie padło wyraźne zaprzeczenie można chyba spekulować, że w momencie tworzenia tego filmu, firma mogła rozważać taką opcję. Być może byłby to oferowany dodatkowo zestaw do samodzielnego montażu.
Wspomniałem już o tym tutaj: https://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2023.55105/post-1041464
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.235 121 1
#56
Kolejny odpoczynek od tematu "wentylator";)
PIKO w sprytny sposób wybrnęło z problemu uzupełnienia brakującej części pasa czołownicy(y)

SM31.jpg


Natomiast duży "minus" za tłumaczenie instrukcji na język polski(n) Czy naprawdę dla tak dużej firmy jak PIKO, jest wielki problem ze znalezieniem osoby, która poprawnie przetłumaczyłaby ten krótki tekst:niepewny: Wstyd, i jeszcze raz wstyd:mad:
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.705 124 86
#57
@am-70 Poczytaj artykuły na WP, Onet i innych portalach. Tam z polskiego na polski nie umieją pisać a Ty wymagasz poprawnego tłumaczenia z obcego języka. :LOL::LOL::LOL:

"Złożyć do kupy" - to sztandarowy tekst o skręceniu elementów satelity w całość przed startem). Ale jak się poszuka to w innych artykułach "Kosmicznych" też występuje: "Ma pomóc złożyć do kupy obraz Wszechświata (..)."
buuuuuuaa...... nie wiem czy śmiać się czy płakać.


Kto uczy dzisiaj w szkole przyzwoitej polszczyzny?
 
Ostatnio edytowane:

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.899 5 0
#60
Odkładając dyskusję związaną z "wentylatorem" warto zwrócić uwagę na jeden "smaczek" związany z prawidłowym odwzorowaniem detali. A mianowicie umieszczeniem na modelu logo Fablkoku w starszej wersji (z 5 wypustkami), tak jak to ma aktualnie miejsce na prawdziwej lokomotywie.
Z moich analiz wynika, że w oryginale logo z większą iloscią poprzeczek było wykonane jako odlew aluminiowy. Wystepowalo w niższych numerach. Logo z mniejszą iloscią poprzeczek zostało wyprodukowane już jako odlew z żywicy wzmocnionej włóknem szklanym i pomalowane na srebrno. Analizowałem SM42. W przypadku SM31 sądzę, że powinna występować podobna zależność.
 

Podobne wątki