• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii Pm2

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.290 93 9
#7
Piękny parowozik :love:Ciut cukierkowy
Reflektory do wymiany w własnym zakresie ... tylko skąd brać pieniążki na to cudeńko?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.121 503 30
#10
No i niestety, jest mały zonk - zdjęcia potwierdzają błąd merytoryczny, o którym wiedziałem wcześniej, ale nie wypadało mi mówić. Błąd ten zresztą można było dostrzec na opublikowanych już jakiś czas temu rysunkach w wykazie części zamiennych. O ile lewa strona jest z grubsza OK, o tyle z prawej strony zastosowano osprzęt od innej, późniejszej wersji kotła (z modelu 03 DB, ale nie DR) - porównajcie wygląd prawej strony kotła na zdjęciu wyżej i w modelu, a zwłaszcza okolice tylnego kołpaka na kotle, tego między piasecznicą a budką. Tak że wyszła "hybryda": lewa strona jest od starej wersji BR 03 (do numeru 122), a prawa od nowszej wersji (od numeru 123).

A z pozostałych drobiazgów, jakie spostrzegłem, to:
1. Smarotłocznia z imitacją napędu od wahacza rozrządu powinna być po lewej stronie, a nie po prawej (widać to na zdjęciach oryginałów).
2. Po lewej stronie zbędna imitacja napędu prędkościomierza (a może smarotłoczni?) od wiązara trzeciego koła wiązanego.
3. Brak imitacji dźwigni otwierania klap wlewu wody (co zauważył już kolega @szymongodlewski).

Ale i tak jest to chyba najlepsza jak dotąd "polonizacja" modelu parowozu budowy niemieckiej na wersję PKP. Ja kupię na pewno i będę myślał, co zrobić z tym kotłem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.121 503 30
#12
Piękna baza do konwersji. Kwestia czasu aż trafi na stół na "poprawki". A jest co poprawiać.
Zgadza się, ale należy tu rozróżnić dwie rzeczy: poprawianie błędów (jak sprawa osprzętu kotła) i upiększanie (udoskonalanie) modelu przez dodanie np. mechanizmu otwierania klap tendra.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.842 15 1
#14
Patrzę na te zdjęcia modelu i nie widzę lamp rewizyjnych pod pomostami. Czyli w wersji niemieckiej dało się zrobić, w polskiej niestety już nie. Szkoda :(
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.669 10 1
#15
Zgadza się, ale należy tu rozróżnić dwie rzeczy: poprawianie błędów (jak sprawa osprzętu kotła) i upiększanie (udoskonalanie) modelu przez dodanie np. mechanizmu otwierania klap tendra.
A wszyscy jak mantrę powtarzają o tym mechanizmie klap wodnych.
Co jak co ale tu jest dużo więcej pracy niż brak tego mechanizmu.
Dlatego model Piko określam jako fajną bazę do konwersji.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.690 37 4
#16
Nie przesadzajcie, model ten to kolejna wersja niemieckiej 03 gdzie czerwone światło uzyskiwało się przez zakładanie przesłony na reflektor, a to przeróbka elektroniki, belki zderzakowej. Fajnie że z tyłu światła są na górze skrzyni. A strzałka na wiatrownicy ma właściwe wymiary? Jak będzie mniejsza to też dyskwalifikacja? A jak będzie ciągnąć pociąg to ma się świecić czy nie jak w innych lokomotywach? To nie jest Fulgurex czy MicroMetakit.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.121 503 30
#17
A wszyscy jak mantrę powtarzają o tym mechanizmie klap wodnych.
Co jak co ale tu jest dużo więcej pracy niż brak tego mechanizmu.
A może kolega @Ranger napisać, co jeszcze do poprawy zauważył? Ja nie roszczę sobie pretensji do wykrycia wszystkich braków czy niedokładności, opisałem to, co rzuciło mi się w pierwszej chwili po obejrzeniu zdjęć. Ale jestem ciekaw, co wypatrzyli tacy specjaliści od konwersji, jak właśnie kolega @Ranger. A nieszczęsne klapy podałem tylko jako przykład, wymieniony wcześniej przez jednego z kolegów. ;)
 

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
276 34 8
#18
Ciesza oko takie zdjęcia. Szkoda że firma Roco nie dojrzała do tak prostego zabiegu bo klientela jak widać po postach jest i to spora. Czekam na Ty2 lub Ty42 od Piko!
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.934 119 22
#19
A może kolega @Ranger napisać, co jeszcze do poprawy zauważył?
A po co to wszystko pisać? Takie posty tylko później obrzydzają innym modele. Jak już nie raz pisałem: gdy nie widzimy wad modelu to jest dla nas fajny i chcemy go mieć. Po co na siłę szukać tych wad by sobie obrzydzić coś co nam się podoba? Nie ma modelu bez wad. To tylko kwestia czy my je widzimy czy nie. Jeśli nie, to się cieszymy z modelu jak dzieci.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.119 147 7
#20
Piękna baza do konwersji. Kwestia czasu aż trafi na stół na "poprawki". A jest co poprawiać.
Ciekawe tylko czy tworzywo i w tym modelu jest takie ciężkie do obróbki.
Kolega raczy żartować sobie ;). Mówimy o ciężkich pieniądzach za model, który...ma być tylko bazą. Jak już PIKO postarało się o pewne detale związane z polonizacją tego czajnika, to nie można było zrobić tego do końca? Czy tak trudno zrobić reflektory z dwoma światłowodami na kształt tego co mamy w ET22/SU46/ET21 itp? I tu nie chodzi tylko o reflektory ale i o elementy, który już zauważyli Koledzy powyżej. Jeżeli tak ma wyglądać przygotowywanie TKt48 czy Ol49 to ja dziękuję.
Patrzę na te zdjęcia modelu i nie widzę lamp rewizyjnych pod pomostami. Czyli w wersji niemieckiej dało się zrobić, w polskiej niestety już nie. Szkoda :(
Niech Kolega nie wywołuje starych demonów tego forum, że na polski rynek przygotowywany jest towar drugiego sortu ;).
 

Podobne wątki