Info z FB firmy SK MODEL:
"W związku z wieloma pytaniami na temat lokomotyw z projektu "siódemki" poniżej przedstawiamy krótkie metryczki pierwszych
czterech lokomotyw :
Nr kat. 96360
Lokomotywa elektryczna uniwersalna EU07-193
PKP Cargo Grupa PKP
epoka VIa
- typ: 4E
- producent: Pafawag, Wrocław
- rok budowy: 1972
- nr fabryczny: 4E-193
Model przedstawia lokomotywę EU07-193 w malowaniu spółki PKP Cargo Grupa PKP, z okresu bezpośrednio po naprawie rewizyjnej wykonanej przez PKP Cargo Tabor Ostrów Wielkopolski 07.08.2009 r., kiedy przydzielona była do Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. w Poznaniu.
Zgodnie ze stanem faktycznym z tego okresu eksploatacji, na modelu nie będzie jeszcze podanego przydziału, odtworzony będzie natomiast napis "CT Wielkopolski Napr.rew. 07.08.09" oznaczający miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej.
Na modelu nie będzie również jeszcze numeru EVN, którym lokomotywa ta została oznaczona dopiero w czerwcu 2012 roku.
Model - podobnie jak oryginał tej lokomotywy we wspomnianym okresie jej eksploatacji - wyposażony będzie w pantografy typu AKP-4E z pojedynczymi ślizgaczami, które w lokomotywie EU07-193 zmienione zostały na ślizgacze bliźniacze dopiero w roku 2011.
Nr kat. 96361
Lokomotywa elektryczna pasażerska EP07-187
PKP
epoka Vb
- typ: 4E
- producent: Pafawag, Wrocław
- rok budowy: 1972
- nr fabryczny: 4E-187
Model prezentuje lokomotywę EP07-187 z Zakładu Taboru w Żurawicy, w malowaniu z żółtymi czołami, po naprawie rewizyjnej wykonanej 31.05.2001 r. przez ZNTK Oleśnica, w którym lokomotywa ta występowała aż do roku 2006.
Lokomotywa EP07-187 (również jeszcze przed przebudową, jako EU07-187) była przez wiele lat przydzielona do lokomotywowni w Dębicy, która po utworzeniu zakładów taboru w roku 1997 stała się jedynie sekcją Zakładu Taboru w Tarnowie, a od września 1999 roku - Zakładu Taboru w Żurawicy.
Dlatego też, niejako dla podkreślenia "dębickiego przydziału", w środkowych oknach czołowych lokomotywy EP07-187 przez kilka lat znajdowały się żółte nalepki z napisem Dębica, co również zostanie odtworzone w modelu.
Model lokomotywy EP07-187 firmy Piko jest specjalnie dedykowany do modelu czterowagonowego zespołu piętrowego serii Bhp ze stacji Rzeszów (Rivarossi nr kat. HRS4228), który także pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Umożliwi to zestawienie składu pociągu w pełni zgodnego z rzeczywistością.
Nr kat. 96362
Lokomotywa elektryczna uniwersalna EU07-348
PKP
epoka IVc
- typ: 303E
- producent: H. Cegielski, Poznań
- rok budowy: 1984
- nr fabryczny: 303E-248
Model lokomotywy EU07-348 firmy Piko będzie ją odwzorowywać w malowaniu i oznakowaniu fabrycznym HCP, kiedy z końcem grudnia 1984 roku rozpoczęła służbę w MD Poznań Franowo, gdzie przydzielona była aż do roku 1990.
W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa ta nie miała na sobie namalowanego przydziału do macierzystej lokomotywowni, a jedynie napis świadczący o jej przydziale do Zachodniej DOKP i w taki sposób zostanie to odwzorowane na modelu.
Zgodnie z oryginałem, na modelu odtworzone zostaną napisy "ZNTK" oraz "Napr. rew." jeszcze bez podanej daty i miejsca wykonania ostatniej naprawy okresowej.
Nr kat. 96363
Lokomotywa elektryczna towarowa ET41-152-A/B
PKP
epoka Vb
- typ: 203E
- producent: H. Cegielski, Poznań
- rok budowy: 1981
- nr fabryczny: 203E-152
Lokomotywa ET41-152-A/B związana była przez 20 lat z Ostrowem Wielkopolskim, jednym z miejsc na sieci PKP szczególnie związanych z eksploatacją lokomotyw tej serii.
Model tej lokomotywy firmy Piko będzie odwzorowywał jej wygląd zewnętrzny z przełomu lat 2000/2001, kiedy była ona jeszcze przydzielona do Zakładu Taboru w Ostrowie Wlkp.
Na modelu umieszczone będą znajdujące się wówczas na tej lokomotywie napisy, w brzmieniu zgodnym z oryginałem: "Zakład Taboru Ostrów Wlkp." oraz "Zakł. Tab. Zd. Wola-Karsznice Napr.rew. 30.12.2000 r."."