• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
808 89 3
Czas nieco odświeżyć temat ET22. W sumie 55 lokomotyw otrzymało w latach 90-tych malowanie z żółtym pasem (zamiast całego czoła), w tym36 sztuk miało reflektory lustrzane, ale zaledwie trzy sztuki są możliwe do odtworzenia w seryjnych modelach.
Czy doczekamy się od Piko jednej z trzech lokomotyw o numerach 273, 766 lub 1118?
Malowanie występowało (w ruchu) co najmniej w okresie dwunastu lat 31.08.1993-12.08.2005 i pasuje właściwie pod każdy rodzaj taboru do zapięcia na hak.
 
Reakcje
15 1 1
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
714 30 5
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
Stosunkowo od niedawna stosowane są na PLK podwójne ślizgi z grafitową nakładką. Jeszcze ok 2010 roku był to pojedyńczy ślizg miedziany. Także ślizg w pantografie zależy od rewizji danej lokomotywy. Siódemki Schlesienmodelle też w znakomitej większości mają pojedyńcze ślizgi, a jedynie malowania Cargo z numerami EVN i EU07-433 mają podwójny ślizg. Marketkę i EU07-539 mają mieszane ślizgi ze względu na dopuszczenie na jazdę po czeskiej sieci trakcyjnej.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.431 512 30
W realu wszystkie lokomotywy i zespoły trakcyjne miały dawniej pojedyncze ślizgacze z miedzianymi nakładkami. Od kilkunastu lat (nie powiem z pamięci, dokładnie od kiedy) istniej obowiązek stosowania ślizgaczy z nakładkami węglowymi (grafitowymi), co wiąże się z wprowadzeniem szerokich, podwójnych ślizgaczy. Tak że zależnie od okresu, z jakiego ma być model, powinien mieć pantografy z pojedynczymi lub podwójnymi ślizgaczami.
PS. Kolega @michu88 był szybszy...
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
709 24 0
Dawniej na PKP stosowane były dwa rodzaje pantografów typ AKP4E i typ 5ZL. Obydwa posiadały ślizgacz pojedynczy.
Podstawowa różnica to taka, że AKP4E stosowany był na taborze o max prędkości 120 km/h, a 5ZL do prędkości 160 km/h.
Pozostałych różnic nie chce mi się opisywać.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.431 512 30

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.936 119 22

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
751 83 8
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
A tak drzewiej bywało w pikolandzie. Te pantografy są doskonałą ilustracją postępu w produkcji miniatur kolejowych.

BB4D7F3D-AC84-49F3-9450-4BE399F29070.jpeg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.500 443 99
Czy rzeczywiście większość modeli et22 ma w realu takie pantografy z pojedyńczym "ślizgaczem" czy piko montuje tańsze odpowiedniki?
Podwójny mam tylko w pierwszej edycji cargo.W siódemkach też taki trend...
A jak TUTAJ masz? Zrobili tak, by przypominało oryginał. W modelu PIKO 96330 PIKO użyło innych ślizgów na pantografach z tej samej przyczyny.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.431 512 30
A tak drzewiej bywało w pikolandzie.
Tylko, że "drzewiej" w Niemczech też stosowano pojedyncze ślizgacze. Drzewiej, czyli jakieś 50 lat temu i dawniej, ale ten model pochodzi właśnie z tamtych czasów. Inna sprawa, że ten pantograf jest faktycznie bardzo uproszczony...
 
Reakcje
15 1 1
Z tego zatem wynika że z tymi pantografami jest jak trzeba.Piko się stara,oby tak dalej.Czasem się słyszy na temat modeli tu na forum że to czy tamto nie takie jak w oryginale i dlatego takie pytanie.Cóż, może niezgodności,jeśli się trafią to dotyczą bardziej innych producentów.
 

Podobne wątki