• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.266 21 0
Nie rozumiem dlaczego nie pokażą całego planu produkcyjnego. Katalog na początku produkcji, tak jak zrobił to SM (i nie było ważne ile czasu to trwało i ile było zakrętów, każdy kupił to co zaplanował). Zdecydowalibyśmy który model wybieramy i potem pozostało by oczekiwanie. Obserwuję w ofercie chaos, jest model, jest epoka, są lampy, ale wszystko jakoś wymieszane. Moim zdaniem, logiczne byłoby wypuszczenie modeli z epoki IV z reflektorami trapezowymi, a z V z okrągłymi, a tu wygląda, że wczesna IV będzie miała okrągłe, IV-V trapezowe, VI jest ok. Brakuje mi również w opisach modeli przydziału, daty rewizji, a przecież nie jest to takie trudne, wystarczy wejść na stronę ilostan pojazdów trakcyjnych i wybrać. I byłoby profesjonalnie, bez dywagacji, domyślania się, dylematów, może będzie za rok a może nie, kupić teraz czy może czekać.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.478 443 99
Moim zdaniem, logiczne byłoby wypuszczenie modeli z epoki IV z reflektorami trapezowymi, a z V z okrągłymi, a tu wygląda, że wczesna IV będzie miała okrągłe, IV-V trapezowe, VI jest ok.
Wersje z okrągłymi reflektorami zaczęły się pojawiać w 1976 r z tego co kumam.... a więc epoka IVb jak najbardziej charakteryzowała się obecnością tych elektrowozów z takimi także reflektorami, a nie tylko trapezowymi.
 

Ciemny

Aktywny użytkownik
Reakcje
857 6 1
Żeby fajnie wypełnić epokę IV w byki PIKO musiałoby wypuścić najfajniejszy jak dla mnie układ pudła w tej serii lokomotyw, jednak z takim układem i garami w tamtych czasach byków pojawiło się najwięcej
 

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Nie rozumiem dlaczego nie pokażą całego planu produkcyjnego. Katalog na początku produkcji, tak jak zrobił to SM (i nie było ważne ile czasu to trwało i ile było zakrętów, każdy kupił to co zaplanował). Zdecydowalibyśmy który model wybieramy i potem pozostało by oczekiwanie. Obserwuję w ofercie chaos, jest model, jest epoka, są lampy, ale wszystko jakoś wymieszane.
To prawda. Ja napalam się co wieczór na zdjęcia et22 tego z zółtym czołem, ale koniec końców nie kupuję, bo może jeszcze wyjdzie jakiś, który bedzie jeszcze łaniejszy? Dosyć wyczerpujące to jest. A orientuje się ktoś, czy te numerki w katalogu II/III przy lokomotywkach oznaczają miesiące, czy kwartały?
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
167 10 4
Też o tym pisałem w wielkim poście z dołączoną historią i zdjęciami, aż dziw,że kolega nie wychwycił....
MD Dębica.

Krótka prezentacja nowo zapowiedzianych modeli od PIKO:



ET22-357, epoka IV

Wizualizacja wskazuje na reflektory wiadrowe, ale zgodnie z numeracją sądzę,że reflektory będą już okrągłe.

Z forum kolejowego możemy wyczytać:
1977-**-** - 1997 MD Dębica
1997-07-01 MT Tarnów
1999-04-01 MZ Tarnów
1999-09-01 Zakład Taboru w Żurawicy
2001-10-01 Zakład Taboru w Żurawicy PKP Cargo S.A.
2009-01-01 PKP Cargo Podkarpacki Zakład Spółki w Przemyślu PKP Cargo S.A.
2010-06-30 Modernizacja --> ET22-2027

Malowanie fabryczne: zielone Reflektory: Zwykłe, Listwy ozdobne

A więc model będzie przedstawiał malowanie fabryczne z reflektorami okrągłymi, przydział MD Dębica.

Więcej: http://forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=4&lok=2960&numer=357&title=ET22-357



ET22-271 Epoka V

1976-**-** MD Łódź Olechów
1992-02-01 MT Karsznice
1999-04-01 MZ Karsznice
1999-09-01 Zakład Taboru w Łodzi
1999-11-01 Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim
2001-10-01 Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim PKP Cargo S.A.
2009-01-01 PKP Cargo Wielkopolski Zakład Spółki w Poznaniu
2011-12-28 Skrśeœlenie ze stanu

Model będzie przedstawiał wersję zielono-zieloną z wiadrowymi reflektorami i listami ozdobnymi, przydział lokomotywy: Zakład Taboru w Ostrowie Wielkopolskim

Więcej: http://forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=4&lok=2793&numer=271&title=ET22-271

 

gotyk1

Użytkownik
Reakcje
28 0 6
Dzisiaj po raz pierwszy widziałem oba et22 w sklepie, tzn ten niebieski i zielony. Muszę przyznać, że zielony się znakomicie prezentuje. Lampy-wiadra , mimo że w realu wolę te okrągłe, na tym piko wyglądają bardzo ładnie, chyba nawet ładniej niż na normalnej lokomotywie 1:1.
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Reakcje
45 1 5
Mógłby mi ktoś w końcu wyjaśnić?

Wiadra = okrągłe (jak w wersji Cargo od PIKO)
Telewizor = kwadratowe (jak żółte czoło)

???

Widzę że jest jakiś misz-masz jeśli chodzi o te nazwy...
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.457 387 20
Mógłby mi ktoś w końcu wyjaśnić?

Wiadra = okrągłe (jak w wersji Cargo od PIKO)
Telewizor = kwadratowe (jak żółte czoło)

???

Widzę że jest jakiś misz-masz jeśli chodzi o te nazwy...
Zapewne większość użytkowników tego forum odróżnia "wiadra" od "telewizorów", w taki sam sposób jak odróżnia "tor" od "torowiska". To taka nasza polska przypadłość... Brak szacunku dla języka polskiego... :(
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Postaram się to jakoś uporządkować :).
Proponuję przyjąć następującą "nomenklaturę":
- reflektory okrągłe (jak w modelu PIKO, w wersji PKP Cargo)
- reflektory graniaste lub "kanciaste" (jak w modelu PIKO z żółtym czołem)
Reflektory "telewizor", to jeszcze inna wersja (prostokątna), która nie występuje w modelach PIKO.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Też o tym pisałem w wielkim poście z dołączoną historią i zdjęciami, aż dziw,że kolega nie wychwycił....
MD Dębica.
No tak, ale w tej historii nie ma daty naprawy okresowej, która będzie widniała na modelu ET22-357 PIKO :).
Otóż będzie to: ZNLE Gliwice Napr. śred. 29.03.83
Data ta nie została wybrana przypadkowo, podobnie jak sam przydział lokomotywy, i pasuje wręcz idealnie do wagonu typu 401Zb serii Eamos-tx PIKO.
 

Bipa966

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 69 32
Z tego co zrozumiałem .... nic nie rozumiem, przepraszam. Otóż....okres stacjonowania tej 357 w MD Dębica przypadał na lata 1977-1997, OK, i w\g opisu jest to epIV , a Pan Krzysztof pisze ze wagon PKP Cargo będzie idealnie pasował do owej lokomotywy (n) to jak to jest ?
 

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
168 4 0
Chodzi zapewne o model wagonu, który ma się dopiero ukazać (58413), a nie wydany wcześniej model wagonu w oznaczeniach PKP Cargo (58412).
 

Podobne wątki