• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#23
W niedzielę na giełdzie w muzkolu zapraszam na mój stragan. Będę miał piękne ręcznie pisane ikony ze Św. Rene i to w różnych pozach, a to walczący ze smokiem, a to jako piąty król niosący w darze do stajenki model EP09, lub na desce razem z Pamelą Anderson w słonecznym patrolu.
Dla każdego coś miłego;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.934 531 30
#24
Tym razem dali zgarniacze nieruchome inaczej jak w SU/P45 i SU46. Ciekawe czy jest reguła wg której raz jest zgarniacz nieruchomy a raz ruchomy ze sprzęgiem?
Proste-ET21 jest dosyć krótką lokomotywą, za tem po wycięciu (jak widać na zdjęciach) szerokiego otworu, można śmiało dać sprzęgi w nieruchomym zgarniaczu.
Moim zdaniem nie o to chodzi, przypuszczam, że w ET21 wychylający się zgarniacz mógłby zawadzać o stopnie pod drzwiami kabiny.

PS. Filmu jeszcze nie widziałem...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.934 531 30
#25
Obejrzałem film. Słabo znam niemiecki, ale z tego, co zrozumiałem, to wymieniono takie elementy:
- nowe szczegółowo wykonane pantografy bez widocznych śrub mocujących do dachu,
- oświetlenie kabin wraz z podświetleniem pulpitu (jak w BR 120 DB i S499 ČSD), o oświetleniu podwozia nie usłyszałem, ale to nic nie znaczy,
- stopień pod reflektorami z imitacją ryflowanej blachy (antypoślizgowej) - nie zrozumiałem, czy z blaszki fototrawionej, czy odlew (wtrysk) z tworzywa,
- przestrzenne wózki, z wieloma detalami.
Podkreślono wierne odwzorowanie typowych dla PKP dużych reflektorów, ale nie zrozumiałem, czy są jakieś nowości w stosunku do wcześniejszych modeli (oczywiście pomijam tu EU07).

Tyle do mnie dotarło, ale gadali dużo i szybko, więc nie wszystko zrozumiałem.
 

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
758 12 1
#26
Andrzej Harassek napisał(a):
stopień pod reflektorami z imitacją ryflowanej blachy (antypoślizgowej) - nie zrozumiałem, czy z blaszki fototrawionej, czy odlew (wtrysk) z tworzywa,
Mówili o elementach fototrawionych.

Andrzej Harassek napisał(a):
przestrzenne wózki, z wieloma detalami.
Tu dodatkowo zwrócona była uwaga na "koła szprychowe", których co prawda prawie nie widać, ale zrobili jak w oryginale.

Andrzej Harassek napisał(a):
Podkreślono wierne odwzorowanie typowych dla PKP dużych reflektorów, ale nie zrozumiałem, czy są jakieś nowości w stosunku do wcześniejszych modeli
Nic więcej konkretnego na ten temat nie powiedzieli. Dodali tylko, że modelu "lepiej zrobić się nie dało" :D

Reszta szybkiej wymiany zdań przy okazji porównania ET22 i ET21 sprowadziła się do tego, że dzięki tym modelom można zobaczyć, jak rozwijały się konstrukcje lokomotyw w Polsce. Więcej żadnych konkretów nie wyłapałem. Na podstawie tego co było widać na filmie mogę się pokusić o twierdzenie, że będzie to chyba najlepiej wykonany model polskiej lokomotywy. W mojej ocenie (całkowicie subiektywnej) być może nawet nieco lepszy niż EU07 wiadomej firmy.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.452 489 107
#27
Wiele wskazuje, że będzie to TOP Model przy którym ciężko się do czegoś przyczepić. Tylko dlaczego dopiero teraz? Dlaczego dopiero przy 6 typie polskiej lokomotywy? Tylko tego żal. A dla malkontentów i krytyków PIKO i Pana Dr. dwa słowa...nie warto sobie strzępić na Was języka :p
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.419 137 19
#29
Tylko dlaczego dopiero teraz? Dlaczego dopiero przy 6 typie polskiej lokomotywy?
PIKO nie wykonuje takich modeli od kilkunastu lat, ale od roku, dwóch? Inna sprawa, że takie modele kosztują... jeżeli rynek jest mały i ma małą siłę nabywczą to czy będzie w stanie wchłonąć odpowiednią do opłacalności produkcji liczbę wysocezdetalizowanych modeli? Raczej nie... a za taki rynek jesteśmy/byliśmy postrzegani. Na pewno "naszej sprawie" pomaga duże zainteresowanie polskimi modelami za granicą, a przede wszystkim w Niemczech, gdzie wbrew pozorom sprzedaje się ich dużo więcej niż przypuszczano... zapewne również dzięki Polakom kupującym modele w Niemczech, a nie w Polsce. To w sumie dobrze i niedobrze... ale to temat na odrębną dyskusję. Póki co wszystko wskazuje na to, że tak jak napisali Koledzy, będzie to chyba najlepiej wykonany wielkoseryjny model typowo polskiej lokomotywy. Nawet jeśli nie będzie "naj" to zdecydowanie będzie mógł konkurować z - jak do tej pory - najlepszymi wielkoseryjnymi modelami lokomotyw elektrycznych polskiej produkcji, czyli pięknymi miniaturami "siódemek" produkcji Schlesienmodelle.
A co masz do zarzucenia pikowskiej SU46?
Wycieraczki... dodatkowo w pierwszych edycjach również obecność anteny, a także niewłaściwą wartość w oznaczeniu długości lokomotywy. Ponadto jeden z kolegów zgłaszał wątpliwości co do poprawności odwzorowania reflektorów (rozmieszczenia "żarówki" białych świateł), ale ten temat nie był chyba dalej podejmowany.
Moim zdaniem to już był TOP model, a ET21 jest kontynuacją, podtrzymującą wysoki poziom modeli.
Oczywiście, że to modele lokomotyw serii SU46 można zaliczyć do absolutnej czołówki, jeśli chodzi o jakość wykonania, a także sposób i ilość odwzorowanych detali. Można śmiało powiedzieć, że są to najlepiej wykonane/odwzorowane modele typowo polskich lokomotyw spalinowych. Nie zmienia to faktu, że nie są to modele idealne... jak każde z resztą i pewnie w modelach "sputników" też się coś znajdzie... tak "dla zasady" - producent w tej kwestii się bardzo "stara"... zawsze coś przeszkadza by osiągnąć "pełnię szczęścia".
Gagarin, fiat i byk też już trzymały niezły poziom.
Oczywiście, że tak. Można powiedzieć, że z każdą kolejną rodziną modeli typowo polskich lokomotyw PIKO podnosiło coraz wyżej poprzeczkę i nadal to czyni. Bardzo nas to cieszy, a z drugiej strony:
...że wcześniej wydane modele "nie mogą" być wykonane w ten sam sposób... bardzo bym chciał modele "fiatów" wykonane na tym samym poziomie co modele "suk"... modele "siódemek" i "byków" wykonane tak samo jak modele "sputników"... można tak sobie "mnożyć"... zawsze, gdy pojawia się nowa rodzina modeli jeszcze lepiej wykonana niż poprzednia pojawia się pytanie - czy wcześniej też tak nie można było? Widocznie nie... na tym właśnie polega postęp - za każdym kolejnym razem robimy coś lepiej. Może z czasem doczekamy się wykonanych na nowo, od podstaw modeli wcześniej wydanych serii lokomotyw. W 2022 roku minie 10 lat od wprowadzenia na rynek modeli lokomotyw serii SM42/SP42. Od tego czasu wydano już 28 [!] modeli lokomotyw tej serii w łącznie 30 edycjach, w tym 4 w zestawach startowych. Nawet jeśli przyjąć nakłady poszczególnych edycji tylko po 500 sztuk to łącznie wyprodukowano już 15000 egzemplarzy tych modeli, a niektóre edycje na pewno liczyły sobie więcej niż 500 sztuk, więc spokojnie można mówić o ponad 15000 modeli "stonek" i "kociołków"... jak dla mnie - model na dzisiejsze standardy i wymagania może zostać w segmencie HOBBY lub w zestawach startowych, a w 2022 roku oczekiwałbym ukazania się modeli lokomotyw serii SM42/SP42 w nowej jakości! Tak na 10-lecie tego przełomowego dla polskie rynku projektu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.059 276 41
#31
Moim zdaniem wypuszczenie na nowo opracowanego modelu czy zmodernizowanie który już Piko ma w ofercie , to tylko kwestia oceny popytu przez dr.Rene i jego zespołu . W tym sensie absolutnym kandydatem nr 1 jest hobby rodzinka EU06/EU07/EP08/ET41 ...
Szybkie już wyczerpanie repertuaru lokomotyw elektr i spalin PKP i nie podjęcie produkcji trakcji parowej spowoduje przepracowanie tych serii.
Choć uważam że Piko bez względu na okoliczności o których piszę i tak powinno jak najszybciej opracować te serie od nowa nie oglądając się na nic ! Puki histeria cov.19 i jej ekonomiczne skutki + demografia nie zdusi popytu ... :podstepny:

Z tych powodów mam tylko po jednej sztuce EU07 , EP08 i ET41 ...


Wracając do ET21 to ...zamierzam popłynąć ... :D
Biorę większość wypustów PKP od epoki IVa aż do VI bo w VI ET21 miało malowanie niczym nie różniące się od IV epoki !

+ Schenker Polska ponieważ właścicielem Schenker Polska jest Schenker DB a tego 100% akcji posiada skarb państwa niemieckiego.
W przeciwieństwie do Cargo PKP gdzie PKP ma tylko 30 % !
Dlatego ET21 Schenker Polska jest w mojej subiektywnej ocenie malowaniem krajowym, niemieckim a nie korporacyjnym ...
Mam nadzieję że ET21 Schenker Polska
ukaże się już w przyszłym roku . ;)
 
Reakcje
91 19 10
#32
To piko ma wznawiać Eu07 i co ? Dodadzą lusterka i wycieraczki nie będą odlane razem z szybą ?. Czemu piko wypuszcza su46 która ma super detale itp potem wracajà do poziomu hobby i robią et21 ? Mam nadzieje że z ep09 postarają się o ile dojdzie do jej produkcji xd
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.268 88 0
#33
model na dzisiejsze standardy i wymagania może zostać w segmencie HOBBY lub w zestawach startowych, a w 2022 roku oczekiwałbym ukazania się modeli lokomotyw serii SM42/SP42 w nowej jakości!
Pozostasjemy w sferze gdybania - ale na "Formneuheit" SM42 chyba przyjdzie nam poczekać - najpierw zrobią modele pojazdów nieprodukowanych wcześniej. Będąc w skórze PIKO i mając do wyboru nową formę starego modelu vs. nową formę nowego modelu, co byś wybrał?
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.707 62 1
#34
Moim zdaniem wypuszczenie na nowo opracowanego modelu czy zmodernizowanie który już Piko ma w ofercie , to tylko kwestia oceny popytu przez dr.Rene i jego zespołu . W tym sensie absolutnym kandydatem nr 1 jest hobby rodzinka EU06/EU07/EP08/ET41 ...
Był czas kiedy można było wybierać między prostszym i tańszym modelem a modelem z wysokiej półki który też kosztował więcej, to ujadania na tym forum było do porzygu, niestety część osób nie była gotowa na taki wybór :rolleyes:
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.419 137 19
#36
Pozostasjemy w sferze gdybania
Oczywiście, tak należy to w tej chwili traktować, ale od gdybania się zaczyna. Jeżeli domagamy się od kilku lat modernizacji młodszych o 2 lata modeli lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08/ET41 to dlaczego nie moglibyśmy oczekiwać dopiero za 2 lata zaoferowania nam zupełnie nowych modeli lokomotyw serii SM42/SP42 wykonanych wedle obecnie obowiązujących najwyższych standardów przyjętych przez producenta, a przy okazji wyprodukowania również nie wydanych wcześniej modeli lokomotyw serii SU42. Powiem więcej - pokusiłbym się o trzy wersje - z pierwotną ramą, "nową" ramą (modele obecnie produkowane) oraz wersję zmodernizowaną np. SM42 typu 6Dg. Uwzględniłbym koniecznie również lokomotywy tylko z dwoma dolnymi reflektorami (bez trzeciego, górnego reflektora) - pozwoliłoby to na wykonanie modeli odwzorowujących lokomotywy z okresu modelarskiej epoki III czy IVa, również w malowaniu fabrycznym.
- ale na "Formneuheit" SM42 chyba przyjdzie nam poczekać - najpierw zrobią modele pojazdów nieprodukowanych wcześniej. Będąc w skórze PIKO i mając do wyboru nową formę starego modelu vs. nową formę nowego modelu, co byś wybrał?
Tak, zapewne tak będzie, ale... jeżeli takich głosów jak mój będzie znacznie więcej, a jednocześnie polski rynek bardzo dobrze przyjmie wcale nie takie tanie wysocezdetalizowane modele lokomotyw serii SU46, ET21 i... zobaczymy co będzie w przyszłym roku... to kto wie - może doczekamy się modeli lokomotyw serii SM42/SP42/SU42 w segmencie EXPERT a.d. 2022. Trzeba mieć jakieś marzenia... i je realizować! Ja sam firmy PIKO nie przekonam, ale wszyscy razem wzięci... w każdym razie - pomożecie ;) ?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#40
Wracając do ET21 to ...zamierzam popłynąć ... :D
Biorę większość wypustów PKP od epoki IVa aż do VI bo w VI ET21 miało malowanie niczym nie różniące się od IV epoki !

+ Schenker Polska [...]
Dlatego ET21
Schenker Polska jest w mojej subiektywnej ocenie malowaniem krajowym, niemieckim a nie korporacyjnym ...
Mam nadzieję że ET21 Schenker Polska
ukaże się już w przyszłym roku . ;)
Świat staje na głowie. Taki fan lokomotyw będzie inwestował we FLOTĘ ET21 !!!! o_O o_O :love: :love:
Ale to tylko potwierdza ZNACZENIE tej lokomotywy dla polskiego kolejnictwa. Z czego duża część młodszych kolegów nie zdaje sobie sprawy.
I to, że model będzie zacny.
 

Podobne wątki