Rzeczona fotografia pochodzi sprzed czerwca 1991 roku. Lokomotywa ma jeszcze oryginalne jednoramienne wycieraczki (niestety nie udało mi się ustalić dokładnej daty modernizacji, tj. wymiany wycieraczek jednoramiennych na dwuramienne).
Poniżej, informacje o
EP09-001 z facebookowej strony
Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu:
W minioną środę, 30 lipca, została odstawiona kolejna lokomotywa serii EP09 – tym razem egzemplarz o numerze 001. Na fotografii widoczna jest jeszcze „prawdziwa” EP09-001, która opuściła zakłady PaFaWag w 1986 roku. Choć posiada już drobne ślady modernizacji, takie jak elektryczne, dwuramienne wycieraczki w miejsce pneumatycznych jednoramiennych, wciąż prezentuje się niemal w swoim fabrycznym wyglądzie.
Szczególnie charakterystyczne, było to "złote" malowanie zastosowane na dwóch prototypowych egzemplarzach.
Lokomotywa ta uległa poważnemu wykolejeniu w październiku 1993 roku. W wyniku tego incydentu przeprowadzono naprawę awaryjną, w ramach której wykonano dla niej nowe pudło. Podczas naprawy, ukończonej w marcu 1995r., EP09-001 jako pierwsza lokomotywa serii otrzymała nowy typ podparcia pudła – Flexcoil. To rozwiązanie zdecydowanie wyróżniało "nową" 001 na tle pozostałych lokomotyw z numerami inwentarzowymi poniżej 038.
Na zdjęciu EP09-001 oczekuje z pociągiem Ex „Krakus” z Krakowa Głównego na odjazd ze stacji Warszawa Zachodnia. W tamtych czasach był to jeden z najbardziej prestiżowych pociągów w Polsce, dlatego zestawiano go z najnowocześniejszego dostępnego taboru. Widoczne za lokomotywą wagony były praktycznie nowe – wagon restauracyjny Bautzen89 pochodził z partii 17 sztuk zakupionych przez PKP w 1989 roku, a stojący za nim wagon 2 klasy typu Görlitz90 był wręcz „pachnący nowością”, gdyż dostarczono go rok później, w 1990 roku.
Warszawa Zachodnia, 08.06.1991 r.
Zobacz załącznik 1135679
Reasumując, model EP09-001 od PIKO będzie odzwierciedlać lokomotywę od momentu wprowadzenia jej na stan ewidencyjny PKP do momentu przeprowadzenia małej modernizacji (wymiany wycieraczek).