• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.389 124 1
Ano.... zgodnie z planem. W końcu (takie malowanie) zapowiadane było na czerwiec 2023: GER: E-Triebzug EN 57 PR VI Buy modeltrains | PIKO Webshop (piko-shop.de)
Jedno małe "ale" jest takie, że na stronie PIKO SHOP widnieje na zdjęciu numer jednostki 1068, a w ulotce jest 1022...
Wszystko jest w porządku:)
Podobnie jak z ET22-245 dopiero w polskiej wersji katalogu z nowościami na 2023 rok, zostały podane właściwe numery inwentarzowe i przydziały. Tak jest również w przypadku EN57-1022 Zakład Przewozów Regionalnych, Łódź, ep. VI (51456, 51457).
A dlaczego do tej pory PIKO na swojej oficjalnej stronie nie naniosło stosownych poprawek i w dalszym ciągu wprowadza klientów w błąd... Dobre pytanie:niepewny:

EN57-1022.jpg
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Czy ten warszawski prefiks TP S.A. będzie miał VKM i EVN, czy jednak nie?
Rewizję przeszła w 2011 i szczerze mówiąc nie wiem, czy wyszła z nowymi ślizgami już z rewizji, czy założyli jej podczas któregoś P2 w okolicach 2012 roku.
W każdym razie jako model odzwierciedlający tabor po rewizji powinna być bez VKM i EVN :love:
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.429 137 19
Rewizję przeszła w 2011 i szczerze mówiąc nie wiem, czy wyszła z nowymi ślizgami już z rewizji, czy założyli jej podczas któregoś P2 w okolicach 2012 roku.
Naprawę rewizyjną zakończono 31 marca 2011 roku. Poniżej fotografia wykonana 20 czerwca tego samego roku - jak widać są już ślizgacze bliźniacze z nakładkami węglowymi.

- źródło: fotokolej.pl/img-en57-1022-13155.htm
- autor: Marcin Łosicki
- opis: "kibel z Terespola do Chełma wczesnym rankiem opuścił Międzyrzec Podlaski"

2011.06.20. - Międzyrzec Podlaski - EN57-1022 jako poc. REGIO rel. Terespol - Chełm, fot. Ma...jpg

Wiadomo od kiedy będzie ten kibel PR w sprzedaży?
Druga połowa czerwca.
 
Ostatnio edytowane:

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.639 160 0
Panowie, 2 szybkie pytania:
1. Jaki głośnik mogę kupić do tego modelu, żeby idealnie pasował w przeznaczone nań miejsce?
2. Gdzie na płytce są miejsca, do których mogę podłączyć UPS-kondensator?
:)
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
839 90 3
Naprawę rewizyjną zakończono 31 marca 2011 roku. Poniżej fotografia wykonana 20 czerwca tego samego roku - jak widać są już ślizgacze bliźniacze z nakładkami węglowymi.

- źródło: fotokolej.pl/img-en57-1022-13155.htm
- autor: Marcin Łosicki
- opis: "kibel z Terespola do Chełma wczesnym rankiem opuścił Międzyrzec Podlaski"

Zobacz załącznik 980538
Druga połowa czerwca.
Godzinę później doszedłem do takich samych wniosków a wystarczyło wejść na forum :LOL:
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.269 88 0
Sprawdziłeś, jak działa podtrzymanie? Mój zachowywał się tak, jakby już miał taką baterię.

Zadawałem tu wcześniej pytanie o zainstalowaną pojemność. Nikt nie odpowiedział.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.639 160 0
Mój analog po zdjęciu z torów gaśnie od razu.
Czy możemy zatem zamiast pustych dywagacji skupić się na moich pytaniach? Jeszcze raz:

1. Jaki głośnik mogę kupić do tego modelu, żeby idealnie pasował w przeznaczone nań miejsce?
2. Gdzie na płytce są miejsca, do których mogę podłączyć UPS-kondensator?

Uprzejmie proszę o odpowiedź. :)

PS. Dywagacje co do baterii kondensatorów używanych przeze mnie jako UPS-y są w wątku o SN61 MTB, także proszę ich tu nie kontynuować. :)
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.757 62 3
Mój analog po zdjęciu z torów gaśnie od razu.
Czy możemy zatem zamiast pustych dywagacji skupić się na moich pytaniach? Jeszcze raz:

1. Jaki głośnik mogę kupić do tego modelu, żeby idealnie pasował w przeznaczone nań miejsce?
2. Gdzie na płytce są miejsca, do których mogę podłączyć UPS-kondensator?

Uprzejmie proszę o odpowiedź. :)

PS. Dywagacje co do baterii kondensatorów używanych przeze mnie jako UPS-y są w wątku o SN61 MTB, także proszę ich tu nie kontynuować. :)
Twój analog gaśnie, bo UPS działa w cyfrze.
Potrzebny głośnik to:
20230602_100713.jpg

2. Nie mam akurat na warsztacie żadnego kibla, ale najprościej jest przylutować baterię kondensatorów do pól lutowniczych dekodera, 100% pewności, że to te pola .Sprawdź jednak jak Ci działa kibel w cyfrze beż Twojej baterii, bo to co wyżej pisali koledzy, fabryczny ups od Piko na prawdę daje radę.
 

Kamilb

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.388 36 7
1. Głośnik typu kostka, jak w Nokii N73 - szafa nn w członie silnikowym
2. Chyba nie ma (poza elektrolitami obsadzonymi przy silniku), ale każdy człon ma odbiór prądu, szyna 5V jest wspólna na cały skład więc podtrzymanie w praktyce zbędne. Człony skrajne mają odbiór z dwóch wózków, silnikowy - nie pamiętam. Tantale można upchnąć w toaletach lub przykleić pod sufitem i podpiąć do +5V

@Elvis - analog ma też obsadzone elektrolity przy silniku? Nie widzę powodu, aby podtrzymanie inaczej się zachowywało w wersji analogowej i cyfrowej.
 
Ostatnio edytowane:

alienik

Użytkownik
NAMR
Reakcje
97 0 0
Witam
Takie małe pytanko mam, bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. Dlaczego Piko umieszcza w modelu 2 główne sprężarki (z tego co widzę na zdjęciach w 1022 jest tak samo, jak w przypadku 925) ?
 

Podobne wątki