• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.798 465 99
Czy ja dobrze widzę, że czołowa tablica kierunkowa jest naklejką? Myślałem nad zmianą Legnicy na Szklarską Porębę.
To nie naklejka. Imitacja szybki, a pod nią - tabliczka z nazwą kierunku... może i w formie naklejki. To już trzeba by weryfikować trzymając model w ręku. Jeśli łatwo da się to "szybkę" zdemontować, to myślę, że nie problem zmienić tą nazwę.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.707 128 11
Jednostka EN57 nie ma wentylatorów poza wentylatorem szafy WN, który i tak wiecznie nie działa bo bezpiecznik przydaje się do innych celów :D

Odtworzenie pracy wału to porażka. Nie ma nawet pełnego szeregu, nie mówiąc już o jeździe równoległej z charakterystyczną pozycją przejęcia. Czy dźwięków pracy wału przy schodzeniu do 1. pozycji przy jeździe bez bocznikowania.
Nienaturalnie brzmi koniec pracy małej sprężarki, podniesienie pantografu i cyk od razu praca przetwornicy. Nikt o zdrowych zmysłach nie wyłączy małej sprężarki nawet po uruchomieniu taboru po wysokiej stronie przed możliwością rozwarcia PWR a z drugiej nikt nie będzie czekał z uruchomieniem się aż mała sprężarka nabije do 5, bo czasem się nie doczeka :p
Zaraz Ci obrońcy PIKO zaczną wypominać że się czepiasz bo model ma super właściwości jezdne i w ogóle nikt nie patrzy na wnetrze a co dopiero jakies tam odglosy. I w ogole to przede wszystkim JEST, a nie jak konkurencji która dopiero co zbiera fundusze itp itd.

Więc radujmy się Narodzie!!
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.798 465 99
Zaraz Ci obrońcy PIKO zaczną wypominać że się czepiasz bo model ma super właściwości jezdne i w ogóle nikt nie patrzy na wnetrze a co dopiero jakies tam odglosy. I w ogole to przede wszystkim JEST, a nie jak konkurencji która dopiero co zbiera fundusze itp itd.

Więc radujmy się Narodzie!!
I po co ten sarkazm? Poza tym argument "nikt nie patrzy na wnętrze".... a kto w ogóle na to patrzy? Generalnie uciecha zawsze jest z fajnie jeżdżącego modelu po makiecie, a nie analizowania jakości siedzisk przez wątpliwej jakości ogląd przez te mini modelowe okna.

Ja to odnoszę wrażenie że przypierniczacie się do wszystkiego co się tylko da, oby się przypierniczyć, jak by bez tego żyć się nie dało. To samo jest w temacie o EN57 Robo. Tam też "wszystko źle"...

Gdyby to jeszcze były modele w wielości 1.... to powiedzmy, że można się tam coś przysadzać do wnętrz...
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
H0m
SKMK
Reakcje
2.443 159 86
Kolego @garcia ramirez - takie opisy z warczącym wałem kulowym i szafami poszeżają Naszą wiedzę o realnym pojeździe. Ale skoro kolega nie chce się "poszeżać" ogólno - rozwojowo to po co o tym pisać ;)
 

Arekmiz

Władza może wszytko
Reakcje
2.275 235 0
I z luzów w innym miejscu. Odpowiada za to widłowe prowadzenie maźnic łożysk zestawów kołowych. W momencie ruszenia silnik kręci kołami i zestaw kołowy rusza najpierw, przesuwając maźnicę aż ta oprze się bokiem o prowadnicę. Łup i dopiero rusza wózek a z nim cały wagon silnikowy.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.368 91 0
Ja nie napisałem że nie wolno. Napisałem że nie mając modelu tworzycie elaboraty o tym jaki on jest na podstawie zdjęć i domysłów.
Konsekwentnie uważam, że pisanie o modelach jest ok, a pisanie o rozmówcach nie jest ok.

Nauczyłem się natomiast jednego. Nie ma sensu powtarzać w kółko. I tak nie przeczytają. Np. moje odpowiedzi o dekoderach i funkcjach były często ignorowane, co widać po zadawanych w kółko tych samych pytaniach. Podobnie koledzy udowadniający, że jakiejś firmie można albo że nie można zaufać, powtarzają się jak katarynka.

Natomiast tworzenie 2 wątków o tym samym modelu fabrycznym niestety było błędem. Uczynionym w dobrej wierze, ale błędem.


PS. Nie bierz na siebie odpowiedzialności za sytuację powstałą w dziale, zanim zacząłeś go moderować. Po prostu zrób, co uważasz za słuszne.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.349 162 7
A co się tak Kolega @Remaj12 wzbrania od dyskusji na temat połączeń pomiędzy członami? Lepiej może coś konstruktywnego napisać, dlaczego się Kolega nie zgadza i na co się nie zgadza, zamiast dawać kciuk w dół? :) I żeby nie było, tym razem nie ja wróciłem do tego tematu, a inni użytkownicy, co pokazuje, że może warto podyskutować, przecież tu nie ma miejsca na temat tabu.
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.921 146 1
Tamten wątek od początku był źle nazwany i źle umieszczony. Pomimo, że mowa w nim o zapowiadanym modelu EN57 PIKO, został potraktowany jak jakiś hyde park. Wszystko w imię tego, że nie wolno dywagować na temat modeli, których jeszcze nie zdążyliśmy wziąć do ręki :p
Natomiast tworzenie 2 wątków o tym samym modelu fabrycznym niestety było błędem. Uczynionym w dobrej wierze, ale błędem.
Zdecydowanie zgadzam się z tezami przedstawionymi przez Kolegę.
Może w związku z tym, warto byłoby rozważyć (o ile jest to możliwe z technicznego punktu widzenia) scalenie obu wątków, tj. PIKO - modele elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 z Model EN57 - nasze oczekiwania...
Po pierwsze: w poprzednim wątku zdecydowana większość dyskusji toczyła się na kanwie zapowiadanego przez PIKO modelu EN57 i w związku z tym dużo interesujących tematów zostało tam już omówionych.
Po drugie: nie byłoby potrzeby kolejny raz toczyć dyskusji na już wcześniej wyjaśnione zagadnienia/problemy.
Po trzecie: odpadłby problem, w którym wątku umieszczać nowe wpisy.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki