Przepisy kolejowe określają szerokości międzytorza w następujący sposób:
http://www.inzynieria-kolejowa.dl.pl/
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 10 września 1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
(Dz. U. Nr 151, poz. 987)
Na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r).
Rozdział 5
Rozstaw torów i skrajnia budowli
§ 30. 1. Rozstaw torów (odległość pomiędzy ich osiami) ustala się w zależności od obowiązującej na danej linii kolejowej skrajni budowli.
2. Rozstaw torów powinien wynosić nie mniej niż 3,75 m, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
3. Rozstaw torów nowo budowanych i modernizowanych linii kolejowych magistralnych oraz pierwszorzędnych dwutorowych położonych na odcinkach prostych i w łukach o promieniach większych od 4 000 m oraz prędkości pociągów do 160 km/h powinien wynosić nie mniej niż:
1) 4,00 m - dla międzytorzy nie zabudowanych linii modernizowanych,
2) 4,20 m - dla międzytorzy nie zabudowanych linii nowo budowanych,
3) 4,75 m - dla międzytorzy, gdzie przewiduje się ustawienie stałych sygnałów, słupów sieci oświetleniowej lub energetycznej,
4) 4,90 m - dla ustawienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.
4. Rozstaw torów nowo budowanych i modernizowanych linii kolejowych magistralnych oraz pierwszorzędnych dwutorowych położonych na odcinkach prostych i w łukach o promieniach większych od 4 000 m oraz prędkości pociągów większych niż 160 km/h powinien wynosić nie mniej niż:
1) 4,50 m - dla międzytorzy nie zabudowanych linii modernizowanych i nowo budowanych,
2) 5,60 m - dla międzytorzy, gdzie przewiduje się ustawienie stałych sygnalizatorów, słupów sieci oświetleniowej i energetycznej,
3) 5,80 m - dla ustawienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.
Wartości te (podawane dla szlaków) na stacjach są zwiększane do istniejących na stacjach warunków (perony, ścieżki techniczne, drogi pożarowe, kanały energetyczne, itp. znajdujące się na międzytorzach konkretnej stacji).
Powyższe parametry dotyczą torów prostych (na łukach, w zalezności od wielkości promienia, stosuje się poszerzenie międzytorza).
Jednak samo przeliczenie powyższych wartości do skali H0 nie wystarcza, ponieważ nie wszystkie elementy asortymentu modelarskiego (np. sygnalizatory, słupy sieci trakcyjnej, słupy oświetleniowe, tabor) zachowują skalę w stu procentach, zatem trzeba brać poprawkę z tego tytułu i szerokość międzytorza zwiększyć. Warto poszukać też w normach modelarskich.