• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pierwsza makieta po latach

OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#63
Co do trakcji - bardzo pomocny jest mi Twój artykuł/warsztat/test -:) na stacje zamówiłem bramki u Kluby:)

Co do peronu - produkcja własna - wzorowana na peronie Kolegi z forum Martela, który był tak dobry :), iż przesłał mi zdjęcia, za co Mu bardzo dziękuję...
zaprojektowałem w corelu w oparciu o dane producentów płyt peronowych:) Projekt wysłany do firmy, która wycięła wzór laserem w kartonie - różowym i szarym :)
Jak chcesz to mogę Ci wysłac pliki produkcyjne na maila.

W środku - w kartonie ukryta jest płyta polistyrenowa HIPS - 1,5 mm
stopy peronu to produkt Auhagena:)
wiata - Faller 120193
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
#64
Witam :D .

piterson napisał(a):
na stacje zamówiłem bramki u Kluby:)
Czyli "top". No będzie tylko problem z przytwierdzeniem przewodów do dolnego wysięgnika jest delikatny i raz na jakiś czas (najlepiej co drugi raz) mocowanie to trzeba wzmocnić. Inaczej i Husarz i EU z "CARGO" zabiorą ze sobą przewody ;) .

A tu moje jeszcze jedno odkrycie - zdjęcie pochodzi ze Świata Kolei z marca 2006r

PS A co do mojego "artykułu/warsztatu/testu" to nie jest on mój. To Administrator wydzielił kiedyś ten wątek z innego i wyznaczył mnie na autora (z przejęcia niedosypiałem przez kolejne noce - to był pierwszy wątek, którego stałem się autorem). Przepraszam za tę zaśmiecającą dygresję.
 

Załączniki

OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#66
Powiedzcie mi... jaka jest standardowa odległość między osiami dwóch torów na stacji kolejowej...
Byłem wczoraj na dworcu w Bielsku... tak na oko wychodzi mi podwójna długość podkładu... nie miałem niestety możliwości zmierzyć. W Internecie znalazłem jedynie informacje o odległościach na szlaku dwutorowym... nic o stacjach

Jak to u Was na makietach wygląda...?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.893 527 30
#69
Na stacjach tory są nieco bardziej rozsunięte, przynajmniej na tyle, by między nimi dało się ustawić sygnalizatory. Większe odległości między torami są rzecz jasna potrzebne tam, gdzie są perony. Myślę, że na makiecie trzeba zrobić to na wyczucie (jak napisał kolega bstok70), ścisłe przeliczenie rzeczywistych wymiarów w skali 1:87 nie jest w praktyce możliwe, choćby z powodu konieczności zachowania większej niż w oryginale odległości między torami na łukach.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#71
Przepisy kolejowe określają szerokości międzytorza w następujący sposób:
http://www.inzynieria-kolejowa.dl.pl/
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 10 września 1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
(Dz. U. Nr 151, poz. 987)
Na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r).

Rozdział 5
Rozstaw torów i skrajnia budowli
§ 30. 1. Rozstaw torów (odległość pomiędzy ich osiami) ustala się w zależności od obowiązującej na danej linii kolejowej skrajni budowli.
2. Rozstaw torów powinien wynosić nie mniej niż 3,75 m, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
3. Rozstaw torów nowo budowanych i modernizowanych linii kolejowych magistralnych oraz pierwszorzędnych dwutorowych położonych na odcinkach prostych i w łukach o promieniach większych od 4 000 m oraz prędkości pociągów do 160 km/h powinien wynosić nie mniej niż:
1) 4,00 m - dla międzytorzy nie zabudowanych linii modernizowanych,
2) 4,20 m - dla międzytorzy nie zabudowanych linii nowo budowanych,
3) 4,75 m - dla międzytorzy, gdzie przewiduje się ustawienie stałych sygnałów, słupów sieci oświetleniowej lub energetycznej,
4) 4,90 m - dla ustawienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.
4. Rozstaw torów nowo budowanych i modernizowanych linii kolejowych magistralnych oraz pierwszorzędnych dwutorowych położonych na odcinkach prostych i w łukach o promieniach większych od 4 000 m oraz prędkości pociągów większych niż 160 km/h powinien wynosić nie mniej niż:
1) 4,50 m - dla międzytorzy nie zabudowanych linii modernizowanych i nowo budowanych,
2) 5,60 m - dla międzytorzy, gdzie przewiduje się ustawienie stałych sygnalizatorów, słupów sieci oświetleniowej i energetycznej,
3) 5,80 m - dla ustawienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.
Wartości te (podawane dla szlaków) na stacjach są zwiększane do istniejących na stacjach warunków (perony, ścieżki techniczne, drogi pożarowe, kanały energetyczne, itp. znajdujące się na międzytorzach konkretnej stacji).
Powyższe parametry dotyczą torów prostych (na łukach, w zalezności od wielkości promienia, stosuje się poszerzenie międzytorza).
Jednak samo przeliczenie powyższych wartości do skali H0 nie wystarcza, ponieważ nie wszystkie elementy asortymentu modelarskiego (np. sygnalizatory, słupy sieci trakcyjnej, słupy oświetleniowe, tabor) zachowują skalę w stu procentach, zatem trzeba brać poprawkę z tego tytułu i szerokość międzytorza zwiększyć. Warto poszukać też w normach modelarskich.
 
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#74
Witam po króciutkiej przerwie... Trochę czasu, trochę nowych materiałów i trochę zmian na peronie :)
 

Załączniki

OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#76
Dworzec budowany na euro ;););););););) a tak poważnie... na zdjęciach nie widać, ale trochę już próbowałem patynować wiatę... muszę przywieźć lepszy aparat to sfotografuje...
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.543 34 1
#78
Witam :D . Czy tam stoi Skoda? Przepięknie pomalowana? Toż to ona powinna stać przy tych papugach!! Czy mógłbyś pokazać ją z bliska. No odlot! A co do stacji to te tablice to "Pragotrony"? :p Czy można na nich coś napisać (nakleić)? Bardzo mi się podoba tłuczeń. Ja jakoś nie mam szczęśćia i ciągle kupuję "otoczaki". Jedynie co zwraca uwagę (ale i tak bardzo mi się podoba) to zastosowane trapezowe oprawy na latarniach - teraz chyba się ich nie zakłada, a przecież Twoja stacja jest właśnie modernizowana (budowana).
PS Może kiedyś na jakiejś imprezie dostaniemy zgodę na umieszczenie naszych modułów i będziemy prowadzić pociągi pod drutem między naszymi stacjami :p :p :p Tylko kiedy by to było? Tyle kasy idzie na elektryfikację :(
 

Podobne wątki