• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pierwsza makieta po latach

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
paziu1000000 napisał(a):
pepej napisał(a):
paziu1000000 napisał(a):
Ja mam makietę na Piko A-Gleis, i niestety nie polecam. To co się dzieje na rozjazdach i krzyżówkach to masakra. Mechanizm przestawiające też pozostawiają wiele do życzenia.
Dziwne - u mnie spisują się znakomicie :roll:
No może troszki przegiąłem. Na zwrotnicach aż tak strasznie nie jest (przy nowych produkcjach).
Akurat takie mam doświadczenia z jazdą BR41 Piko. Przy nowszych produkcjach wykolejania się na krzyżówce często nie widuję ale parowóz tak średnio raz na dwa kółka wylatuje i robi zwarcie.
Fakt faktem parowozu żadnego nie mam, a przy spalinówkach i elektrowozach zero wykolejeń.
Jedne co modyfikowałem to zwiększałem szczeliny iglic w angliku, dzięki temu teraz można śmigać bezstresowo we wszystkich kierunkach :)
 

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
806 0 0
#24
piterson napisał(a):
No to teraz mam już zupełny mętlik.... Tillig czy A-Gleis? Hmmm...
Do wyboru z łatwo dostępnych masz jeszcze Roco Line , wybór rozjazdów jest jakby większy ,chociażby łukowych a i proste 10' na dużego torta są w sam raz.
 
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#26
Zastanawiałem się jeszcze nad Tillig Code 100 - ale z tego co widzę nie ma takiego wyboru rozjazdów jak przy Code 83....

Może znacie jakiś najtańszy sklep z torami?

Wg. cen z Modelmanii - wstępnie cały koszt torów wyniesie mnie :( 1717 zł ......

Drogie to nasze hobby... :)
 

tkarkady

Znany użytkownik
Reakcje
806 0 0
#27
piterson napisał(a):
Gdzieś na forum czytałem, że z torami Roco Line coraz gorzej... znaczy coraz trudniej je dostać.... ile w tym prawdy?
Jak zaczynałem budować swoją makietę 1,5 roku temu to też takie plotki chodziły , wystarczy sprawdzić chociażby TH , prawie wszystko jest od ręki.
Jak mogę Ci coś radzić to wybieraj między Roco Line a Tillig Elite.
Dobre tory to podstawa , zmieniać je później to masakra.
 
OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#31
Witam po przerwie....

Dużo zmian w pracy i przez to mniej czasu na przyjemności.... :( ale nie porzucam tematu. W piątek przyszły tory :)

Przez weekend na zakupy to castoramy i zaczynamy pierwszy moduł mojego torcika.

Poniżej wersja chyba już ostateczna planu makiety...
Tu tez moja prośba.... Pomóżcie mi rozmieścić semafory. Epoka V i VI.

Tory

1 - tor główny przy dworcu (peron 1)- z niego wyruszać będą pociągi pasażerskie w obu kierunkach.
Na niego będą podstawiane składy i z niego ściągane na tor 7
2 - tor główny przy peronie 2 - zazwyczaj do jazdy w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, awaryjnie w przeciwnym kierunku, czasami będą na niego podstawiane składy (rzadziej niż na 1 tor)
3 - tor główny przy peronie 2 - zazwyczaj do jazdy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, awaryjnie zgodnie ze wskazówkami
4 - tor przelotowy - głównie zgodnie ze wskazówkami zegara, awaryjnie w przeciwnym kierunku, czasem tor postojowy dla pociągu towarowego
5 - tor przelotowy - głównie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, awaryjnie w przeciwnym kierunku
6 - mała lokomotywownia
7 - tor prowadzący pod makietę - do magazynu wagonów

Perony
Peron 1 - znajdować będzie się przy torze 1 - budynek dworca
peron 2 - pomiędzy torami 2 i 3

Z Góry Dzięki
 

Załączniki

P

Paweł Piotr

Gość
#32
Epoka V i VI to sygnalizacja świetlna, urządzenia srk przekaźnikowe (lub wyższego rzędu).
W załączniku rozstawienie sygnalizatorów przytorowych.
Sygnały podawane przez semafory -
Semafor wjazdowy B2 i P2:
- S1
- S13
- (S12) jeśli jest przewidziany przebieg bez zatrzymania przez stację
- Sz

Semafory wjazdowe A2 i Q1/2:
- S1
- S5 (wjazd na tor 5)
- S13
- S2 (dotyczy tylko semafora Q1/2, dla przebiegu bez zatrzymania po torze 5)

Semafory wyjazdowe D2/m, E2/m, F2/m, G2/m, K2/m, L2/m, M2/m, N2/m:
- S1
- S10
- Ms2
- Sz

Semafory wyjazdowe H/m, J/m:
- S1
- S2
- Ms2
- Sz

Semafor zaporowy Cm:
- S1
- Ms2

Wszystkie semafory wyjazdowe (z wyjątkiem semafora H/m) posiadają wskaźnik W24.
Semafory wjazdowe A2, B2, P2, Q1/2 posiadają odnośne tarcze ostrzegawcze.
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
371 5 1
#34
Tylko jeszcze przejścia zwrotnicowe za Tm1, Tm2 i Tm14, Tm15 należy odwrócić bo są obecnie bez sensu - dublują przejścia w stacji, a odwrotne pozwolą wjechać i wyjechać z wewnętrznego toru na zewnętrzne tory w stacji.
 
S

Sebastian

Gość
#36
Tomek K napisał(a):
Tylko jeszcze przejścia zwrotnicowe za Tm1, Tm2 i Tm14, Tm15 należy odwrócić bo są obecnie bez sensu - dublują przejścia w stacji, a odwrotne pozwolą wjechać i wyjechać z wewnętrznego toru na zewnętrzne tory w stacji.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie przejść trapezowych.
 

Załączniki

OP
OP
piterson

piterson

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#38
Niestety... :( na szerokość mam tylko 2,10 m :(... usiedziałem się przy AnyRail i to był jedyny kompromis miejsca w stosunku do tego co bym chciał :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#39
Witam wszystkich!

Trochę późno włączam się w tę dyskusję, ale na miejscu kolegi Pitersona zastanowiłbym się jednak nad przejściami trapezowymi, lub ew. tzw. podwójnym przejściem krzyżowym (cztery rozjazdy i skrzyżowanie w środku). Rozważyłbym też użycie rozjazdów krzyżowych – pozwalają skrócić drogi rozjazdowe i dodają atrakcyjności (chociaż są nieco trudniejsze w okablowaniu). Zgadzam się tu całkowicie z Tomkiem K: po dwa przejścia w tym samym kierunku to chyba przesada. Podwójne równoległe drogi zwrotnicowe w rzeczywistości stosuje się na dużych stacjach, a ta do takich nie należy. Przy tym mam pytanie: czy nie warto byłoby skrócić trochę tor 5 i wykorzystać miejsce na poprawę głowic rozjazdowych? Wiem, chciałoby się uruchamiać długie składy towarowe, ale przy tej wielkości całej makiety, pociąg wykorzystujący długość toru 5 zajmie praktycznie cały na szlak!
Niestety, nie dysponuję programem graficznym (i umiejętnością jego obsługi), więc na szybko niczego nie zaproponuję. Mogę coś naszkicować i wrzucić skan, ale to dopiero najwcześniej w niedzielę.
A tak nawiasem mówiąc, numeracja torów jest niezgodna ze stosowaną na PKP, a numerów rozjazdów w ogóle nie ma (a przydałyby się, łatwiej byłoby dyskutować).
Pozdrawiam
 

Podobne wątki