• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozy stojące jako pomniki.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.814 573 30
to jest to, a nie jakieś tam "Karpaty", którymi się wszyscy podniecali, mimo że ten niby pośpieszny pociąg chyba nie przekraczał 80km/h
Fajnie, że Koledze Kriegslok podoba się ten lokalny pociąg z Ty51, ale po co od razu obrzucać "Karpaty" i tych, którzy się nimi interesują pogardliwymi słowami? "Karpaty" były słynne z tego, że był to ostatni w Europie pociąg międzynarodowy, rozkładowo prowadzony na części (fakt, że stosunkowo niedługiej) trasy trakcją parową. Nie wiem, jaką prędkość osiągał na odcinku "parowym" (nie mam informacji o dopuszczalnej prędkości na linii Skarżysko Kam. - Sandomierz - Rozwadów - Przeworsk - Przemyśl bo to był najdłuższy odcinek z parowozem, stopniowo później skracany), ale na innych odcinkach na pewno jechał szybciej niż 80 km/h.
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
354 0 0
Fajnie, że Koledze Kriegslok podoba się ten lokalny pociąg z Ty51, ale po co od razu obrzucać "Karpaty" i tych, którzy się nimi interesują pogardliwymi słowami? "Karpaty" były słynne z tego, że był to ostatni w Europie pociąg międzynarodowy, rozkładowo prowadzony na części (fakt, że stosunkowo niedługiej) trasy trakcją parową. Nie wiem, jaką prędkość osiągał na odcinku "parowym" (nie mam informacji o dopuszczalnej prędkości na linii Skarżysko Kam. - Sandomierz - Rozwadów - Przeworsk - Przemyśl bo to był najdłuższy odcinek z parowozem, stopniowo później skracany), ale na innych odcinkach na pewno jechał szybciej niż 80 km/h.
Zaznaczyłam wszak wyraźnie, że wyrażam tylko i wyłącznie swoje zdanie. Nie pogardzam nikim i niczym, co dotyczy parowozów, ale te "Karpaty" wydały mi się po prostu już nieco przemitologizowane. Doskonale wiem, że był ostatni w Europie parowy pociąg międzynarodowy. Pamiętam dobrze wzmianki w "Sygnałach" na ten temat. W Kotlarni poznałem człowieka, który jeździł na skarżyskich petach i od niego właśnie zasłyszałem owe 80km/h. Natomiast bardzo chętnie poznałbym faktyczne dokonania pet z tym pociągiem - zarówno oficjalne jak i nieoficjalne, bo te są na ogół o wiele ciekawsze.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.814 573 30
Przykro mi, ale tak trochę odebrałem słowa Kolegi Kriegsloka o podniecaniu się jakimiś tam "Karpatami". Powtórzę tylko, że nie mam informacji o prędkości na linii, na której "Karpaty" były prowadzone parowozem, ale nie zdziwiłbym się, gdyby rzeczywiście od Skarżyska, szczególnie na ostatnim, najkrótszym odcinku, od Sandomierza do Przeworska było to tylko 80 km/h. Z pewnością dawniej, gdy trakcja parowa obsługiwała ten pociąg na dłuższym odcinku, zwłaszcza między Przeworskiem a Przemyślem, parowozy rozwijały z "Karpatami" większą prędkość. Ale chyba nie o prędkość "Karpat" tu chodzi, a właśnie o fakt, że był to ostatni pociąg międzynarodowy.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 74 0
Spojrzałem ... rok 1987 poc. nr 13001 (381) /31002 (382) na całej trasie 100 km/godz., obciążenie 550 ton.
Obsługa trakcyjna:
Wwa Wsch - Skarz.Kam. - ET22-MD Skarżysko,
Skarż.Kam.-Przeworsk - Pt47-MD Skarżysko,
Przeworsk-Przemyśl -EU07-MD Dębica.

Zerknąłem do zapisków - 15 kwiecień 1987 r.

Wracałem ze Skarżyska do Warszawy. Czekałem właśnie na pociąg Karpaty i nadjechał prowadzony parowozem serii ... Ty51-147 z MD Skarżysko.!!!
Od Skarżyska do Warszawy prowadzony EU07-432 i ET22-863 z MD Skarżysko.
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
810 5 0
Doznania z jazdy Karpatami są niezapomniane do dziś. Rozpedzenie pociagu z kilkunastoma wagonami do predkosci ponad 80km/h i utrzymanie rozkladu naprawde było hardcorowe.Raz jechałem w budce Pt47 i nie bylem wstanie zrobic zdjecia prędkosciomierza bo wibracje byly niesamowite. Na zegarze było 105 km/h i mam na to świadka !:)
[DOUBLEPOST=1477237886][/DOUBLEPOST]Niestety gdy prowadziły Karpaty Ty51 zawsze były opòznione. Bardzo był wysrubowany czas przejazdu i stokery nie dawały rady.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
6 0 0
Pomnik wąskotorowego parowozu Px48-1921 stojący przed lokomotywownią w Dębicy (a raczej tym co z niej zostało)
wrzesień 2016
 

Załączniki

Reakcje
371 3 0
... Bardzo chętnie pojadę i pomogę przy odnawianiu eksponatów:)...Tylko jak napisał Paweł , niech będzie wiadomo wcześniej, kiedy takie dni zostaną organizowane.
Grubsze roboty zawsze są anonsowane z wyprzedzeniem na naszym facebooku i stronie www.psmk.org.pl - w przyszłym roku zamierzam konytynuowac temat obozów wolontariackich, więc pewnie będzie okazja wspólnie podziałać.
 

Santo Dzidzione

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
892 4 0
To ja jeszcze wrzucę zdjęcia Ty45-205 z Iłowa w stanie z roku 2005, przed ostatnim odmalowaniem a następnie zdewastowaniem.
Parowóz nr fabr. 1126 z zakładów H. Cegielskiego, rok produkcji 1947, fabryczny kocioł nr 3024 obecnie zastąpiony kotłem z Zakładu nr 1 z Sosnowca nr 12707 z 1950 r.
Szkoda że go nie pozostawili w takim malowaniu w jakim pracował pod koniec służby w latach 80., cały czarny z białymi obwódkami odchylaczy dymu i okien budki. Ale jeśli ma przetrwać to chyba trzeba go będzie niedługo znowu odświeżyć i może przy tej okazji przemalować.
Ten sam parowóz, to samo miejsce, czas inny: 19.11.2016
WP_20161119_13_50_45_Pro.jpg
WP_20161119_13_52_19_Pro.jpg
WP_20161119_13_55_47_Panorama.jpg

WP_20161119_13_52_05_Pro.jpg WP_20161119_13_52_19_Pro.jpg WP_20161119_13_50_59_Pro.jpg WP_20161119_13_52_05_Pro.jpg
WP_20161119_13_57_08_Pro.jpg WP_20161119_13_58_07_Pro.jpg WP_20161119_13_58_28_Pro.jpg
WP_20161119_13_52_32_Pro.jpg WP_20161119_13_52_44_Pro.jpg WP_20161119_13_54_10_Pro.jpg WP_20161119_13_57_32_Pro.jpg WP_20161119_13_57_47_Pro.jpg
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
810 5 0
Ty45-205 z czasów kiedy stacjonowała w Katowicach Szopienicach -1984 rok. Sfotografowałem ją jak przyprowadziła pociąg specjalny /z turystami dewizowymi/do Jędrzejowa.
Ty45-205 Jędrzejów  1984.jpg
 

Podobne wątki