• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

raf_oct

Znany użytkownik
Reakcje
439 4 0
Prośba moja, czy ktoś nie dysponuje zdjęciami parowozu Ok1-112 w czasach kiedy służył? Przebudowa się szykuje a każde zdjęcie może być pomocne
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
744 1 0
Wklejałem już to zdjęcie Pt31-84 (zrobione w lokomotywowni Lwów Wschód w 1956r), ale pozwolę sobie na powtórkę w lepszej rozdzielczości wraz z innym ujęciem wspomnianej parowozowni:

Pt31-84-Lwow-1956.jpg


Lokomotywownia-Lwow-Wschod-1956.jpg


Zdjęcia pochodzą z rosyjskojęzycznego forum (są tam w większej rozdzielczości) gdzie jeden z modelarzy robi konwersję modelu Pt31 od Brawy: http://scaletrainsclub.com/board/viewtopic.php?style=2&f=19&t=8889
Jeszcze kilka ujęć parowozu w radzieckich barwach - Pt31-10 zachodnia Ukraina:

Pt31-10-Zachodnia-Ukraina.jpg


Pt31-10.jpg


Szerokotorowy Pt31-48, Smoleńsk 1941:

Pt31-48 szerokotorowy Smoleńsk 1941.JPG


Pt31-38 1960r:

Pt31-38-1960.jpg


I tabelka z zestawieniem Pt31 w ZSRR:

Pt31-w-ZSRR.jpg
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.065 25 2
oczywiście, tylko że te które sąsiedzi zarekwirowali posiadały numery przedwojennych PKP.
Te które pracowały po wojnie na PKP miały nadane nowe numery. Zbieżność przypadkowa.
 

Groch

Znany użytkownik
Reakcje
744 1 0
Jeszcze "pociągnę" przez chwilę wątek ówczesnej wizyty wschodniego sąsiada naszym kraju... Tr11, sfotografowany najprawdopodobniej na terenach zachodniej Ukrainy i choć nie znalazłem żadnych informacji o tym egzemplarzu, to jego oznaczenie serii (i zdaje się jeszcze dostrzegalny ślad po tabliczce byłego właściciela) jednoznacznie wskazuje na polskie pochodzenie. Źródło:http://scaletrainsclub.com/board/viewtopic.php?t=5489

Tr11-zach.Ukraina.jpg
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.065 25 2
"nowi właściciele" sami podali przecież najważniejszą informację, że to była Tr11-97. Tak oznaczane były parowozy tylko na PKP. 97 - numer oczywiście dla PKP-A. Pochodzenie - austriackie, a dokładnie ex KkStB. Skąd tę maszynkę "przygarnęli" ? - wg. nowych właścicieli - z ... "Zachodniej Ukrainy" :(
 
K

KNG

Gość
Co prawda nie jest to rosyjski parowóz ale mógł się tam jakiś "Rusek" zaplątać tak jak się zaplątał "Pepik".
563655.jpg

Pozwolicie, że się trochę się powymondrzam ..... hehehe
Wybudowany w grudniu 1917 r. przez Böhmisch-Mährischen Maschinenfabrik znaną bardziej jako CKD.
Zaliczył krótki staż na austriackich kolejach cesarsko-królewskich jako 170.768.
Następnie trafił do naszych południowych sąsiadów jako 434.0284, by w 1935 r. zmienić numer na 434.2146.
W 1939 r. przejęty przez DRB jako 56 3655 i jak widać powyżej pod tym numerem jeździł w okolicach Radomia, Kielc i Lublina.
W 1947 r. rewindykowany na ówczesne CSD z znanym już numerem 434.2146.
Służbę zakończył po 60 latach 5 grudnia 1977 r.
Skasowany po Sylwestrze 1977 r.
To powyżej to oczywiście nie ja tylko p. Piotr Staszewski.

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
677 9 1
Z kroniki wypadków parowozów na terenie Dolnośląskiej Dyrekcji Okregowej Kolei Państwowych od 1959 do 1961(kolejno: data; stacja; parowóz; macierzyste depo; opis):
1 001.jpg
1 002.jpg
1 003.jpg
1 004.jpg
1 005.jpg
 

Podobne wątki