Co prawda nie jest to rosyjski parowóz ale mógł się tam jakiś "Rusek" zaplątać tak jak się zaplątał "Pepik".
Pozwolicie, że się trochę się powymondrzam ..... hehehe
Wybudowany w grudniu 1917 r. przez Böhmisch-Mährischen Maschinenfabrik znaną bardziej jako CKD.
Zaliczył krótki staż na austriackich kolejach cesarsko-królewskich jako 170.768.
Następnie trafił do naszych południowych sąsiadów jako 434.0284, by w 1935 r. zmienić numer na 434.2146.
W 1939 r. przejęty przez DRB jako 56 3655 i jak widać powyżej pod tym numerem jeździł w okolicach Radomia, Kielc i Lublina.
W 1947 r. rewindykowany na ówczesne CSD z znanym już numerem 434.2146.
Służbę zakończył po 60 latach 5 grudnia 1977 r.
Skasowany po Sylwestrze 1977 r.
To powyżej to oczywiście nie ja tylko p. Piotr Staszewski.
Bądźcie zdrowi.
ksiezyc_nad_gieesem ...