• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowóz pod AGH ???

OP
OP
T

Ty2-911

Użytkownik
Reakcje
11 0 0
#21
Paweł Piotr napisał(a):
W Krakowie spodziewany jest w sobotę, 29 marca br. o godz. 16.25 - informacja za dzisiejszym Dziennikiem Polskim nr 74 (19 388).
Doszły do mnie słuchy, że Ty2-559 ma przyjechać do Krakowa Płaszowa około godziny 23:00.
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
368 1 0
#23
A oto i ona, we własnej osobie, na terenie CM Płaszów, fotka sprzed chwili.
Układ przeniesienia napędu ma sprawny - jechała chyba w takim stanie jak widać. Farba oblazła na tyle że widać niemieckie napisy na tendrze...
Chyba wiem dlaczego dziennikarz napisał "pchana przez wagon" - ten kryty z tyłu pochodzi z Zajączkowa Tczewskiego. :LOL:
A swoją drogą - kilka torów obok stoi Pt47-13, wg mnie ładniejsza, jak i dwie TKt48 - przesympatyczne małe tendrzaczki. Czy trzeba było ściągać parowóz z drugiego końca Polski...
 

Załączniki

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
368 1 0
#25
TKt48-167 to może ta przy dworcu Kraków - Płaszów? Na terenie CM stoją obok siebie jeszcze dwie, czy do wzięcia to nie wiem. Tuż obok petuchy. I jeszcze ze dwie Ty2. Numerów nie pamiętam, postaram się sprawdzić przy najbliższym spacerku, ostatecznie to jakieś 300 m od mego domku...
Mam wprawdzie przepustkę służbową na tory ale troche głupio w niedzielę tam się kręcić...
 
Ł

Łukasz K

Gość
#26
Naprawie klapke w cyfrówce i podskoczę tam "dziewiątką", w któryś dzień.
To pasuje sfocić - nie wie ktoś gdzie go ustawią do remontu ??
Wydaje mi się, że na wachlarz go wezmą, by nie blokować części, do której elektrowozy wjeżdżają na PK.
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
368 1 0
#27
Na razie stoi na torze obok stacji paliw, parędziesiąt metrów w stronę Płaszowa.
Równolegle do pachnących świeżą farbą SM42.

Poszedłem jeszcze raz na spacerek i... ale wstyd! :oops:
Nie znać swego (prawie) podwórka...
Ten wyblakły i zardzewiały pomnik w CM-ie to faktycznie TKt48-167, a obok, zasłonięty przez tekatkę tak że widać tylko ciut podobne wiatrownice, stoi sobie Ty51-9. A za nim Pt47-13.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#28
cyruss napisał(a):
TKt48-167 to może ta przy dworcu Kraków - Płaszów
Przy dworcu Kraków Płaszów stoi pomnik parowozu serii TKp "Śląsk", a w lokomotywowni stoją Ty51-9, Pt47-13 i wrak Ty2, a wyglądają tak:
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#30
Mam krótkie pytanie. Czy Ty po ustawieniu w roli pomnika, będzie miał kompletny układ wiązarów ,etc. Czy to tylko zbędny i nieistotny szczegół jest???
 
P

Paweł Piotr

Gość
#31
cyruss napisał(a):
Czy trzeba było ściągać parowóz z drugiego końca Polski...
Każda inicjatywa, dzięki której zostanie ocalony choćby jeden zabytkowy parowóz przed zniszczeniem, które przez bezmyślnych "właścicieli" skromnie jest nazywane "złomowaniem", jest bezcenna i godna pochwały. Nawet, jeśli wiąże się to z takim długim transportem. Dzięki akcji studentów AGH uratowano jeden z pomników polskiej historii kolejowej, stanowiącej bezsprzecznie jeden z fragmentów dziedzictwa narodowego, o którym PKP SA i inni odpowiedzialni za to dziedzictwo kompletnie zapomnieli...
Pozdrawiam
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
368 1 0
#33
... bo na PKP każdy szuka zejścia z kosztów, tylko nie tam gdzie się te koszty naprawdę generują...
Ze 30 lat temu ś. p. dyrektor DRP w Przemyślu Henryk Otto mawiał że "na kolei jest zbyt wysoki stopień uszwagrowienia" - i tak jest do dziś...

Pisząc o transporcie z drugiego końca RP chodziło mi tylko o to że bliżej (Krzeszowice, Płaszów) są równie zaniedbane parowozy, można było któregoś z nich uratować. Tylko pewnie PKP chciało sie pozbyć akurat tego egzemplarza.
No i jakoś bardziej na wizytówkę polskiej uczelni pasowałby mi jakiś lok polskiej konstrukcji, a nie pohitlerowski Kriegslok... Choćby i petucha - mogła by być pomnikiem pod AGH a nie w krzakach w CM-ie. Choć z drugiej strony Ty2 służyły wiernie i długo jako "konie pociągowe". Ale i tak dla gawiedzi lokomotywa to lokomotywa... (narodowcem nie jestem, żeby było jasne).

Jak widać na fotce jest kompletny, wiązary ruchome, korbowody oczywiście zdjęte bo pewnie tłoki przyrosły do cylindrów. Pewnie są w tym wagonie. Mam nadzieję że po ustawieniu wrócą na miejsce.

Limak-u, na forum AGH niestety pisać nie można, zarejestrować się też nie...
Pomysły transportu z dymem i iskrami spod kół wydają mi się trochę efekciarskie. Za bardzo dymić też nie można bo co powiedzą mieszkańcy na trasie przejazdu. Jakaś dyskotekowa wytwornica dymu w kominie plus dwie wytwornice pary w okolicy silników wraz z fajnym podświetleniem chyba załatwiły by sprawę. Agregat prądotwórczy można postawić w budce maszynisty.
No i najważniejsze - by odmalowano ją tak by farba nie zeszła po 2-3 latach. Jakimiś emaliami samochodowymi / renowacyjnymi na podkładzie z minii na pokoście... No ale co będę pouczał speców od korozji z AGH-u. Myślę że przypilnują by kolejarze czy ktokolwiek inny tego nie spaprał.

Mistrzu Pawle, loki na terenie CM-u co jakiś czas ktoś przepycha gdzie indziej, w tej chwili stoją tuż obok siebie przy "pomniku". Trudno nawet jakąś dobrą fotkę zrobić, ciasno...
 

Limak

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#34
Faktycznie coś nie tak z tamtym forum, przepraszam, mój błąd, niesprawdziłem. Jak rejestracja zostanie naprawiona poinformuję o tym natychmiastowo.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
365 17 0
#36
cyruss napisał(a):
korbowody oczywiście zdjęte
Korbowody zawsze zdejmuje się przy transporcie Parowozów na zimno, Jeden widzę na zdjęciu - leży na pomoście. Drugi powinien być z przeciwnej strony. Ciekawe czy zachowały sie panewki korbowe i wykłady krzyżulcowe.
Ładna ta lokomotywa - jak na loka z krzaków bardzo kompletna i w dobrym stanie. U nas to co stoi po stacjach to juz same "wydmuszki" Miło byłoby pooglądac jakąś fotorelację z remontu i późniejszego transportu.
 
OP
OP
T

Ty2-911

Użytkownik
Reakcje
11 0 0
#37
Dominik napisał(a):
Korbowody zawsze zdejmuje się przy transporcie Parowozów na zimno, Jeden widzę na zdjęciu - leży na pomoście. Drugi powinien być z przeciwnej strony.
Masz rację. Po dokładniejszym przyglądnięciu się fotom, widać oba korbowody. Jeden leży na pomoście pomiędzy sprężarką a wiatrownicą, a drugi na drugim pomoście bardziej na środku.
 

Łukasz Firma

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#38
Odpowiedź do całości

Witam,

Jestem bardzo mile zaskoczony zainteresowaniem naszym projektem. Było by bardzo fajnie gdybyście wzięli czynny udział w dalszej jego części. Widzę, że lokomotywy nie są Wam obce. Wszelkie pomysły i wskazówki są mile widziane. Zapraszam na spotkanie Koła „Firma” w środę (02-04-2008) o godzinie 18:00 w sali 303b budynku A-2 oczywiście na AGH, gdzie będziemy omawiać dalszą strategię działania, odpowiemy również na wszystkie nurtujące Was pytania.
Zapraszam na spotkanie

Więcej na www.firma.agh.edu.pl niedługo pojawi się tam relacja z przejazdu;)

Pozdrawiam
Łukasz
 

Załączniki

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
365 17 0
#39
No proszę - nawet dym z komina leci :D
Porządnie wypiaskować, odmalować trwałym lakierem odpornym na UV i ogół zamiast na złom (pewnie często to słyszeliście i słyszeć będziecie) będzie wysyłał ten parowóz do ruchu. ;)
A tak swoją droga szkoda go na pomnik :neutral:

Jak będziecie potrzebować jakiejś wiedzy pytajcie :!:
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#40
cyruss napisał(a):
No i jakoś bardziej na wizytówkę polskiej uczelni pasowałby mi jakiś lok polskiej konstrukcji, a nie pohitlerowski Kriegslok...
Tez by mi tak pasowało, ale właściwie to zbudowany w Elblągu, prawie całe życie spędził na PKP, więc... prawie polski :)
 

Podobne wątki