Postanowiłem i ja utworzyć swój temat, gdzie od czasu do czasu wrzucę parę zdjęć. Nie oczekujcie rewelacji, ale może niektóre okażą się dla Was w miarę interesujące.
Dziś plon tegorocznego wyjazdu wakacyjnego do Puszczy Noteckiej. Celem nie były tematy kolejowe, ale rzecz jasna coś tam wpadło w obiektyw. Na przełomie lat 1980. i 90. gdy w normalnej służbie były tam parowozy, kręciłem się trochę po tamtych okolicach, ale jakoś na linię Skwierzyna - Stare Bielice (Krzyż) nigdy niestety nie trafiłem. Od razu informuję, że wszystkie moje fotki z tamtych czasów są tylko w postaci slajdów i czarno-białych negatywów i w najbliższym czasie nie przewiduje ich skanowania.
Będąc teraz w okolicach Drezdenka wykorzystałem okazję, by zobaczyć, jak dziś wyglądają pozostałości po tej linii. Ruch na niej został wstrzymany chyba w 1991 roku (głowy nie dam). Tam, gdzie tor przebiegał po nasypie, ślad jest widoczny, zachowały się też w większości obiekty inżynierskie, jak mosty i wiadukty (z których powoli znikają drobniejsze, metalowe elementy). Budynki stacyjne zostały przebudowane na mieszkalne. Jednak na odcinkach płaskich trudno nieraz rozpoznać miejsce, gdzie leżał tor. Naszą krótką podróż zaczniemy od imponującego mostu przez Wartę pod Skwierzyną.
Dalej linia biegła północno-zachodnim skrajem Puszczy Noteckiej w odległości od kilkudziesięciu do kilkuset metrów od drogi 158 ze Skwierzyny do Drezdenka. Jeden z zachowanych wiaduktów nad lokalną drogą.
Miejscowość Trzebicz, dawny plac ładunkowy. Gdzieś tu, środkiem przechodziły tory. Na kolejnym zdjęciu widać, ile zostało po rampie ładunkowej.
Budynek stacyjny w Trzebiczu w świetnym stanie, zagospodarowany na mieszkanie.
Przejazd przez drogę Drezdenko - Międzychód koło Drezdenka. Tu trzeba wiedzieć, gdzie była kolej.
Cdn.
Dziś plon tegorocznego wyjazdu wakacyjnego do Puszczy Noteckiej. Celem nie były tematy kolejowe, ale rzecz jasna coś tam wpadło w obiektyw. Na przełomie lat 1980. i 90. gdy w normalnej służbie były tam parowozy, kręciłem się trochę po tamtych okolicach, ale jakoś na linię Skwierzyna - Stare Bielice (Krzyż) nigdy niestety nie trafiłem. Od razu informuję, że wszystkie moje fotki z tamtych czasów są tylko w postaci slajdów i czarno-białych negatywów i w najbliższym czasie nie przewiduje ich skanowania.
Będąc teraz w okolicach Drezdenka wykorzystałem okazję, by zobaczyć, jak dziś wyglądają pozostałości po tej linii. Ruch na niej został wstrzymany chyba w 1991 roku (głowy nie dam). Tam, gdzie tor przebiegał po nasypie, ślad jest widoczny, zachowały się też w większości obiekty inżynierskie, jak mosty i wiadukty (z których powoli znikają drobniejsze, metalowe elementy). Budynki stacyjne zostały przebudowane na mieszkalne. Jednak na odcinkach płaskich trudno nieraz rozpoznać miejsce, gdzie leżał tor. Naszą krótką podróż zaczniemy od imponującego mostu przez Wartę pod Skwierzyną.
Dalej linia biegła północno-zachodnim skrajem Puszczy Noteckiej w odległości od kilkudziesięciu do kilkuset metrów od drogi 158 ze Skwierzyny do Drezdenka. Jeden z zachowanych wiaduktów nad lokalną drogą.
Miejscowość Trzebicz, dawny plac ładunkowy. Gdzieś tu, środkiem przechodziły tory. Na kolejnym zdjęciu widać, ile zostało po rampie ładunkowej.
Budynek stacyjny w Trzebiczu w świetnym stanie, zagospodarowany na mieszkanie.
Przejazd przez drogę Drezdenko - Międzychód koło Drezdenka. Tu trzeba wiedzieć, gdzie była kolej.
Cdn.