• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parę moich zdjęć

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#1
Postanowiłem i ja utworzyć swój temat, gdzie od czasu do czasu wrzucę parę zdjęć. Nie oczekujcie rewelacji, ale może niektóre okażą się dla Was w miarę interesujące.

Dziś plon tegorocznego wyjazdu wakacyjnego do Puszczy Noteckiej. Celem nie były tematy kolejowe, ale rzecz jasna coś tam wpadło w obiektyw. Na przełomie lat 1980. i 90. gdy w normalnej służbie były tam parowozy, kręciłem się trochę po tamtych okolicach, ale jakoś na linię Skwierzyna - Stare Bielice (Krzyż) nigdy niestety nie trafiłem. Od razu informuję, że wszystkie moje fotki z tamtych czasów są tylko w postaci slajdów i czarno-białych negatywów i w najbliższym czasie nie przewiduje ich skanowania.

Będąc teraz w okolicach Drezdenka wykorzystałem okazję, by zobaczyć, jak dziś wyglądają pozostałości po tej linii. Ruch na niej został wstrzymany chyba w 1991 roku (głowy nie dam). Tam, gdzie tor przebiegał po nasypie, ślad jest widoczny, zachowały się też w większości obiekty inżynierskie, jak mosty i wiadukty (z których powoli znikają drobniejsze, metalowe elementy). Budynki stacyjne zostały przebudowane na mieszkalne. Jednak na odcinkach płaskich trudno nieraz rozpoznać miejsce, gdzie leżał tor. Naszą krótką podróż zaczniemy od imponującego mostu przez Wartę pod Skwierzyną.

IMG_4303a.jpg
IMG_4304a.jpg


Dalej linia biegła północno-zachodnim skrajem Puszczy Noteckiej w odległości od kilkudziesięciu do kilkuset metrów od drogi 158 ze Skwierzyny do Drezdenka. Jeden z zachowanych wiaduktów nad lokalną drogą.

IMG_4301a.jpg


Miejscowość Trzebicz, dawny plac ładunkowy. Gdzieś tu, środkiem przechodziły tory. Na kolejnym zdjęciu widać, ile zostało po rampie ładunkowej.

IMG_2630a.jpg
IMG_2629a.jpg


Budynek stacyjny w Trzebiczu w świetnym stanie, zagospodarowany na mieszkanie.

IMG_2631a.jpg
IMG_2633a.jpg
IMG_2635a.jpg


Przejazd przez drogę Drezdenko - Międzychód koło Drezdenka. Tu trzeba wiedzieć, gdzie była kolej.

IMG_4261a.jpg
IMG_4262a.jpg
IMG_4263a.jpg


Cdn.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#3
Danielu, ciesze się, że Ci się moje fotki podobają, ale na te starsze przynajmniej na razie nie ma szans. A dalszy ciąg relacji z nieczynnej linii będzie dziś wieczorem.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#4
Dzisiaj dokończenie podróży ze Skwierzyny do Starych Bielic. Na budynku stacyjnym w Drezdenku, też przerobionym na mieszkania, zachowały się jeszcze napisy.

IMG_4264a.jpg
IMG_4265a.jpg
IMG_4266a.jpg


Wiadukt na drogą Drezdenko - Krzyż.

IMG_4267a.jpg


Most na Noteci koło Starych Bielic.

IMG_4270a.jpg
IMG_4298a.jpg


Budynek mieszkalny pracowników kolejowych u zbiegu linii ze Skwierzyny z linią Krzyż - Gorzów (Ostbahn). Nie wiem, czy obecni mieszkańcy mają coś z koleją wspólnego. W lesie śladów po nieczynnej linii trudno dostrzec.

IMG_4300a.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
842 77 5
#5
Piękna linia i piękna architektura, zupełnie odmienna od pruskiego budownictwa. Masz Andrzeju, może fotki zasuw na tych wiaduktach? Linia została wybudowana między innymi jako wał przeciwpowodziowy na Noteci i wszystkie wiadukty miały specjalne rowki, w które w razie powodzi stawiano grodzie.
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
749 8 0
#7
Fajnie wyszło - byłem tam 9 i 16 sierpnia (jechałem drogami 158 i 159 ze Skwierzyny do Gorzowa i odwrotnie).
I też wypatrywałem resztek tej linii o której piszesz. Szkoda, że resztek....

Pozdrawiam Was
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
749 8 0
#9
Czarne Mondeo Mk IV w kombi:D. Od Gorzowa do Skwierzyny. Najfajniejsze jest Murzynowo przed Skwierzyną. Świat jest mały.
A tak na serio to chyba mamy też podobne gusta co do pięknych okoliczności przyrody. Śledziłem przebieg linii na GPS i wypatrywałem jej resztek w lasach przy drodze. Tak naprawdę to tylko ten most to coś imponującego widoczne nadal z daleka. Chociaż pewnie w IV Epoce to się tam działo.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#10
Oj, działo się i to aż do początku lat 1990. czyli praktycznie do końca IV epoki. A co ciekawego jest w Murzynowie?
 
P

Paweł Piotr

Gość
#12
Andrzej Harassek pisze:
Celem nie były tematy kolejowe...
Pewnikiem Andrzeju był na grzybach, których w lasach nadnoteckich pod dostatkiem.. :)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#13
Grzyby dopiero teraz się zaczynają, bo dość długo było sucho. Ale ja z żoną i przyjaciółmi pojeździłem sobie po puszczy na rowerze, grzybów nie zbieraliśmy.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#14
Na zakończenie relacji z Puszczy Noteckiej kilka migawek z Krzyża, gdzie odbierałem znajomego, który przyjechał z Warszawy pociągiem TLK 28510 Lublin - Świnoujście (pociąg widoczny na fotkach). Jako pomnik Ol49-82.

IMG_4271a.jpg
IMG_4281a.jpg
IMG_4276a.jpg
IMG_4279a.jpg
IMG_4280a.jpg
IMG_4284a.jpg
IMG_4287a.jpg
IMG_4289a.jpg


Na słupie znalazłem też takie ogłoszenie:

IMG_4285a.jpg


Czy ktoś z Was wie coś o tym muzeum?

Kolejne fotki z innych miejsc kiedyś może się pojawią, ale nie wiem kiedy.
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.969 495 33
#15
Kiedyś w innym wątku obiecałem poszukać zdjęć ze żnińskiej wąskotorówki. Parę slajdów udało się zeskanować, więc wrzucam dziś tu. Wydaje mi się, że ich jeszcze nie zamieszczałem. Na pierwszych dwóch zdjęciach Żnin: lokomotywownia i wjazd na stację. Na kolejnych dwóch fotkach stacja, której nie mogę zidentyfikować, a na ostatniej przystanek w Biskupinie, koło zrekonstruowanej prasłowiańskiej osady. Zdjęcia zrobione w sierpniu 1977 roku.

032.jpg
033.jpg
034.jpg
035.jpg
036.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 316
Koleje w Polsce 23

Podobne wątki