• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parę moich zdjęć

Miki12barcin

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Dokładnie :) Kolej trasa turystyczna wiodła od Żnina przez Wenecję, Biskupin do Gąsawy :) i tak też jest do dzisiaj, z tym, że kiedyś można było dojechać dalej do Szelejewa i dalej Grochowisk Szlacheckich, w Biskupinie odbić na Rzym i dalej Ośno, w Rydlewie na Ostrówce a w samym Żninie na Żużoły na a teraz pozostała tylko ta trasa Żnin-Wenecja-Biskupin-Gąsawa...
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
808 5 0
#22
Jeśli Andrzeju nie przewidujesz skanowania swych slajdów i negatywów z lat 80 tych z linii Krzyż -Skwierzyna, to pozwól ,że dołączę do twych zdjęć dwa moje z tej linii z czasów kiedy kursowały tam parowozy.
Zdjęcie mostu koło Starych Bielic tylko z drugiej strony
fot 0020.jpg
[DOUBLEPOST=1378673360][/DOUBLEPOST]Oelka nie wiem który to numer. Może któryś z kolegów rozpozna. Zdjęcie z 1986 roku.[DOUBLEPOST=1378673443][/DOUBLEPOST]I drugie zdjęcie tym razem z Ty2 , też nie zanotowałem numeru.
fotoAA012.jpg
[DOUBLEPOST=1378673906,1378673261][/DOUBLEPOST]Prawdopodobnie jest to Ty2-1401
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#25
Jeśli Andrzeju nie przewidujesz skanowania swych slajdów i negatywów z lat 80 tych z linii Krzyż -Skwierzyna, to pozwól ,że dołączę do twych zdjęć dwa moje z tej linii z czasów kiedy kursowały tam parowozy
Krzysztof (dobrze zgaduję?), nie przewiduję skanowania, bo jak wcześniej napisałem, nigdy wcześniej na tej linii nie byłem. Zresztą ten wątek nie jest przeznaczony tylko do zdjęć z tamtej linii, zamierzam tu wrzucać (pewnie nie za często) swoje fotki z różnych miejsc w Polsce i z różnych czasów.

Jeśli chodzi o te betonowe budowle, to nie wyglądają mi one na pozostałości śluzy, a raczej na filary mostu - właśnie na zdjęciach satelitarnych to dobrze widać. Śluza powinna mieć długi, za to dość wąski kanał, zakończony wrotami (czy ich resztkami), a tu mamy kilka obiektów o charakterystycznych kształtach, ustawionych poprzecznie do rzeki w sporej odległości od siebie. Poza tym tam nie ma żadnych progów wodnych, więc skąd śluza? Jak tam byłem miesiąc temu, też się zastanawiałem nad ich przeznaczeniem, ale niczego mądrego nie wymyśliłem. Może był to pierwotny, zaniechany przebieg linii, a może planowany most drogowy? Ale to tylko zgadywanki, nie mam żadnych informacji na ten temat. Tu jeszcze kilka zdjęć tego mostu i betonowych budowli.

IMG_4293a.jpg
IMG_4294a.jpg
IMG_4296a.jpg
IMG_4297a.jpg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#27
Ciekawe informacje, chociaż ja niespecjalnie interesuję się techniką militarną. Wprawdzie w opisie rzeczywiście jest mowa o śluzie, jednak nie bardzo rozumiem, jakiemu celowi miałaby służyć? Czy miałaby umożliwić ruch jednostek wodnych przy spiętrzeniu wody? Poza tym to naprawdę nie wygląda na śluzę, chyba, że to tylko początek (nieskończonej) budowy albo nie wszystko się zachowało. Ale, jak wspomniałem, nie czuję się specjalistą w tej branży i nie zamierzam się upierać przy swoim.

Pozdrawiam
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#31
Jak może zauważyliście, trochę ostatnio skanuję swoje stare zdjęcia, więc postanowiłem niektórymi z Wami się podzielić. Tym razem kilka fotek z obchodów 150. rocznicy otwarcia pierwszej linii kolejowej na dzisiejszych ziemiach polskich, czyli linii z Wrocławia do Oławy. Nastąpiło to 22 maja 1842 roku, a obchody tej rocznicy w 1992 roku były początkiem cyklu imprez związanych ze 150-leciem kolei w Polsce, których kulminacją były uroczystości w Warszawie w rocznicę otwarcia pierwszego odcinka Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, w czerwcu 1995 roku.

Uroczystości we Wrocławiu rozpoczęły się od odsłonięcia przez ówczesnego Dyrektora Generalnego PKP, Aleksandra Janiszewskiego, pamiątkowej tablicy na ścianie pierwszego wrocławskiego budynku dworcowego, znajdującego się niedaleko obecnego dworca (dawno już nie byłem we Wrocławiu i nie wiem, co w tym budynku znajduje się dzisiaj).

img447.jpg
img449.jpg


Następnie specjalny pociąg, prowadzony parowozem Ok1-359, ruszył z Wrocławia Głównego do Oławy, wioząc zaproszonych gości i szczęśliwców, którym udało się tym składem zabrać.

img450.jpg
img452.jpg
img454.jpg
img456.jpg
img461.jpg


Za pociągiem oficjalnym do Oławy dojechały dwa składy turystyczne, jakie specjalnie w tym celu przyjechały zza zachodniej granicy. Pierwszy, zestawiony z historycznych wagonów w oznaczeniach DRG, przyprowadziła Ol49-64. Drugi pociąg przybył z zachodnich Niemiec i składał się z nowszych wagonów różnych typów i prowadzony był w trakcji podwójnej przez słynny wówczas z trochę jarmarcznego wyglądu Ty42-107 i Ty2, którego numeru nie widać na zdjęciach, a nie mam teraz dostępu do swoich notatek.

img465.jpg
img469.jpg


W drodze powrotnej do Wrocławia pociąg rocznicowy pociągnęła TKt48-18.

img474.jpg
img477.jpg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#32
Drugim elementem obchodów 150-lecia we Wrocławiu w maju 1992 roku była wystawa zabytkowego taboru, głównie ściągniętego z Jaworzyny, a także współczesnego, zorganizowana na Dworcu Świebodzkim.

img481.jpg
img482.jpg
img483.jpg
img486.jpg
img487.jpg
img488.jpg
img490.jpg
img491.jpg
img498.jpg
img499.jpg
img500.jpg
img503.jpg
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
#35
Jak to wszystko ładnie wyglądało, Świebodzki czynny, tory drożne perony nie zasyfione. W Oławie jeszcze nie ma okropnych, oczopląsnych, różowych płyt.
Piękne zdjęcia, super:)
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#36
A przed Świebodzkim trwały akurat roboty torowe i stał sobie taki wagon roboczy. Ciekaw jestem, czy to ten sam, który później został odremontowany do stanu w miarę oryginalnego i przekazany do Warszawy (albo odwrotnie, nie wiem, czy remont był jeszcze we Wrocławiu, czy już w Warszawie).

img510.jpg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.891 526 30
#37
Wystawa taboru na Świebodzkim była wstępem do zasadniczej imprezy dnia, jaką była parada z udziałem także trochę nowszych maszyn. Rozpoczęła ją oczywiście Ok1-359 z okolicznościową tablicą, a zakończyła EP05-01, niestety, już z gniazdami sterowania ukrotnionego.

img512.jpg
img513.jpg
img515.jpg
img516.jpg
img518.jpg
img519.jpg
img520.jpg
img522.jpg
img524.jpg
img525.jpg
img526.jpg
img527.jpg
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#40
Mam podejrzenie, że to SM31-080, ale jeśli uda się potwierdzić będę wdzięczny. Taki numer ma w planach EFC właśnie w oliwkowym malowaniu i z wrocławskim przydziałem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 316
Koleje w Polsce 23

Podobne wątki