• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ot1 ITALERI

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 1 0
#1
W tym wątku będę prowadzić foto relację ze sklejania Ot1-19 firmy ITALERI.
Kalkomanie zamówię ze strony kalkomanie.com
Będzie to model statyczny.
12813947_997529173673991_781880468261483804_n.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.661 112 11
#7
Odchylacze dymu, czy jak kto woli wiatrownice Wagnera na Ot1 i innych niemieckich parowozach byly troche inne niz polskie na Pt47 czy Ty45. Polskie mialy tylko jedno zgiecie rownajace sie mniej wiecej profilu kabiny. Najwieksza roznica to ksztalt z przodu; polskie koncza sie zaraz gdzie blachy pomiedzy kotlem a belka zderzakowa koncza sie na dole. Niemieckie Wagnera wyciagniete sa jeszcze dalej do przodu i przed belka zderzakowa zakrecaja w gore. Sa inne roznice, np. w uchwytach ale te juz mniejsze.
 

adi

Aktywny użytkownik
Reakcje
224 10 0
#10
Ja sam zmajstrowałem. Kupiłem blachę mosiężną, zrobiłem wpierw na próbę z kartonu a potem wyciąłem wiatrownicę nożyczkami, dorobiłem paski jako wzmocnienie tak jak jest w oryginale i dopasowałem do mocować w kotle..
 

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#13
zrób tak jak koledzy piszą samemu.
To żaden skomplikowany kształt.
Można zrobić tak jak zrobił adi z mosiądzu, ale i z tektury czy z powszechnie obecnego polistyrenu. Albo w ogóle z jakiegoś odpadka cienkiego plastiku.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
381 5 1
#14
Kol. Tw53-2566, coś mi się widzi, że brak Ci podstawowej wiedzy.... Parowozy Ot1 to byłe niemieckie znormalizowane parowozy serii 41. Wszystkie zostały zbudowane z wiatrownicami (odchylaczami dymu) "Wagnera" czyli dużymi i takie były na PKP. Wiatrownice małe czyli wąskie stosowane były przez DB i DR. DB wiatrownice wąskie zwane również wiatrownicami "Wittego" (od nazwiska i głównego "decydenta" w kwestii parowozów na DB) stosowały na wszystkich parowozach znormalizowanych jako typowe. Na DR wiatrownice wąskie stosowano na parowozach na których wymieniano kotły na nowe z charakterystycznym trapezoidalnym podgrzewaczem na dymnicy. Ot1 czyli BR41 miały zawsze wiatrownice duże "Wagnera". Po za tym zrobienie z tego 41 Italieri naszej Ot1 wymaga wielu przeróbek, no chyba, że zrobisz ją na lata 1945 max do 1953-55.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#17
Nie wielu :)
Takie powszechnie dostępne proponuję Humbrole, Revella, Testorsa
Czarny matowy H 33 , R 8 , MM 1749
Czerwony H 60 , R 36 , MM 1705
Biały matowy H 34 , R 5 , MM 1768
To są takie podstawowe kolory gdzie H to Hunbrol , R to Revell a MM to Model Master wszystkie farby to olejne jeżeli wolisz akrylowe swobodnie znajdziesz ich odpowiedniki.
Warto jeszcze zaopatrzyć się w lakier bezbarwny matowy do dymnicy,dachu budki i góry tendra oraz satynowy ewentualnie błyszczący jeżeli parowóz ma być jak nówka z fabryki do reszty parowozu.
Pooglądaj zdjęcia poczytaj na pewno znajdziesz tu na forum sporo odpowiedzi jak co pomalować.
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.939 447 99
#20
To jeszcze musisz zmienić blachy na "Wagnera"
A w jakim sklepie mogę je kupić?
Kolega zabiera się za konwersję na 'krowi parowóz'... i OK.
Jakby co, można rzucic okiem tutaj, a potem na model do konwersji i zobaczyć czym (z grubsza) różnił się parowóz Ot1 od BR41 jeśli ma to być maszyna używana w końcówce jej eksploatacji w PKP... https://www.bazakolejowa.pl/_fervojoj/BIBLIO/TABOR/OT1/OT1_1.HTM
Przy takich konwersjach wiele elementów trzeba robić samemu. Raczej nie kupi się gotowych części na zasadzie, "zdejmę sobie to, kupię tamto i zmontuję"...

A tak przy okazji. Temat założony w marcu (fotorelacja miała być)... i co?
Nowe modele kupione (już wiemy).

A co z Ot1, jako głównym aktorem tego tematu?

Nie bardzo widze sens zakładać temat jak się nie wrzuca na bierząco tej fotorelacji, tylko tak leży ten temat po kilka miesięcy bez jednej fotki nawet. Rozumiem, że nie zawsze jest czas. Ale nawet jednej fotki od marca... tymczasem nowe modele kupione :niepewny:... i wiesz co. W ostateczności wiatrownice Wagnera do Ot1 weź z tej BR01 co ją ostatnio kupiłeś.
A nuż będą pasować.

Kiedy wrzucisz jakieś fotki z tej przeróbki?

Jednak najłatwiej byłoby.,..
Po za tym zrobienie z tego 41 Italieri naszej Ot1 wymaga wielu przeróbek, no chyba, że zrobisz ją na lata 1945 max do 1953-55.
...wtedy najmniej sie narobisz, a i w końcu może jakieś fotki wrzucisz :) ? Wiesz.... Marzec, Kwiecień, Maj.... Czerwiec. Widzowie się niecierpliwią :D
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 4
Tabor 7

Podobne wątki