• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ot1 ITALERI

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#41
Czy parowozy PKP miały czerwone boki wózków i ostoje czy raczej czarne?
I czemu nie zrobisz PKPowskich lamp?
I taka rada, włóż balast do tendra.
 
OP
OP
Tw53-2566

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 1 0
#42
@Piotr M. Lamp PKP Nie mam. Jeżeli znasz jakiś sklep gdzie dostanę lampy to bardzo proszę. Teraz kombinuję z końcówką wkładu do pióra. Zobaczymy co z tego wyjdzie. A co do malowania wózków.
Wszystkie zdjęcia Ot1 są niestety czarno-białe :mad:. A wszystkie inne tendry, na których się wzoruję są każdy inny. Jaki jest typ tego tendra?
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.674 112 11
#43
Lampy najlepiej od Kluby. Niemieckie parowozy byly malowane w zasadzie na czarno, a podwozie razem z ostoja i wozkami tendra calkowicie na czerwono. Polskie parowozy rodzimej konstrukcji byly malowane podobnie, biale obrecze i inne detale stanowily jedna roznice. Parowozy osobowe i tendrzaki rodzimej konstrukcji, mialy ciemno oliwkowy kolor fabrycznie, czarna byla dymnica. Parowozy wojenne i ich kopie zbudowane w Polsce mialy czarna ostoje i wozki tendra. Polecam forum "Dolny Slask.org" jest tam kilka zdjec Ot1 kiedy pracowaly na Slaskiej Kolei Gorskiej. Zdjecia sa bialo czarne, ale moze da sie cos rozszyfrowac ciekawego.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.986 447 99
#46
A co do malowania wózków.
Wszystkie zdjęcia Ot1 są niestety czarno-białe :mad:. A wszystkie inne tendry, na których się wzoruję są każdy inny. Jaki jest typ tego tendra?
Mając na uwadze dotychczasowe zdjęcia jakie wrzuciłeś i twoja niewiedzę (np. gdzie kupić modele reflektorów PKP), aż tak bym się tym nie przejmował i wziął na wzór jakiś model. Zdjęcia z tego forum:

http://forum.modelarstwo.info/attachments/image-jpeg.363472/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/image-jpeg.363473/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/image-jpeg.363474/
http://forum.modelarstwo.info/attachments/image-jpeg.363475/

http://forum.modelarstwo.info/attachments/wp_20160111_002-jpg.353623/

Rzuć też okiem tutaj: http://forum.modelarstwo.info/threads/warsztaty-parowozowni-kłodzko.22076/

Wiadomo, że efekt końcowy może być różny, ale grunt, by był.
Powodzenia.
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.230 52 6
#47
No jeżeli ktoś twierdzi, ze zrobienie lamp PKP jest proste zwłaszcza dla początkującego modelarza, to ja się z tym nie zgadzam. Lampy od Kluby nie są takie drogie, a ich złożenie ( zwłaszcza szybek) i tak nie jest takie proste.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#48
Złożenie lamp kluby jest porównywalne do zrobienia lamp PKP samemu. Zależy co rozumiesz pod pojęciem "początkujący modelarz". Obsługa podstawowych narzędzi chyba jest w zakresie umiejętności?
 
OP
OP
Tw53-2566

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 1 0
#49
Italeri stwierdziło ,że niepotrzebne będzie zrobienie modelu na tor 16,5 mm. A co ! Zróbmy na 17,5 mm !:mad:
Muszę jeszcze sobie trochę pociąć osie...
Wklejam zdjęcia przemalowanych elementów oraz zdjęcie modelu Ty5-31 w skali N z podobnym tendrem 20160609_151325.jpg 20160609_151333.jpg 20160609_152020.jpg
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#50
Mówiłem że tor przy modelu jest do d...?;)
Tender jaki jest, każdy widzi.
Mam u siebie gotowy tender od Ot1 italeri z poprzednich wykonań.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#52
Czyli lampy zostają niemieckie.
Można się pokusić o dodanie zastawek drewnianych do węgla, i dosypać prawdziwego zmielonego węgla do tendra lub przynajmniej pomalować węgiel w tendrze na matt i sypnąć pigmentem.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#54
Sam będąc młodszym miałem podobne dylematy.
Odpowiedź na te i inne jest banalnie prosta, a z czego są w realu?
Więc wystarczy wziąć kawałek forniru, listeweczki cieniutkiej itp. i ew. wybarwić.
Nie ma po co sobie utrudniać i kombinować tylko podpatrywać jak co jest zrobione w realu.
Pomalowany plastik nigdy nie będzie drewnem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.436 552 30
#55
Ty5-31 w skali N z podobnym tendrem
Akurat Ty5 (BR50) miał zupełnie inny tender niż Ot1 (BR41), Ty4 (BR44) czy Pm2 (BR03).
Czyli lampy zostają niemieckie.
Można założyć z dużą dozą pewności, że nawet we wczesnym okresie eksploatacji Ot1 na PKP, jeszcze z niemieckim lampami, nie było na tendrze trzeciego reflektora. To już dodano na DB po wojnie.
 
OP
OP
Tw53-2566

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 1 0
#57
Czy Ot1 były malowane na oliwkowo ?
Parowozy osobowe malowane były następująco:
Kolorem oliwkowo-zielonym malowano kocioł z wyłączeniem dymnicy, cylindry, budkę maszynisty i tender.
Kolor czarny - dymnica i komin.
Kolor czerwony - podwozie parowozu, czołownice, koła, elementy układu napędowego, wózki tendrowe.
Za http://www.parowozy.com.pl/os.htm
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 4
Tabor 4
Tabor 7

Podobne wątki