• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Osobowe i sportowe 1:43 - mafo

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.400 387 20
Dzięki koledzy za wpisy. Miło, że model się podoba. :D

Długo się zastanawiałem nad zakupem Audi w wersji rajdowej, ale "Żelazne Damy" przekonały mnie. Kolejną kobietą za kierownicą, która dużo wcześniej niż Iron Dames zasiadła w sportowych samochodach była Francuzka - Michèle Mouton i Włoszka Fabrizia Pons.
W związku z tym, ostatnio udało mi się znaleźć odpowiednią miniaturkę i dziś pokazuję model rajdowy, którego załogę stanowiły kobiety: za kierownicą zasiadała Michèle Mouton, a pilotem była Fabrizia Pons. Startowały w zespole Audi Sport. Michèle pokazała, że kobiety mogą rywalizować z mężczyznami w rajdach na tym samym poziomie.
Model przedstawia samochód z RAC Rally, czyli Rajdu Wielkiej Brytanii, który kończył sezon i odbył się w dniach 25–29 listopada 1984 r. W rajdzie tym Michèle Mouton z Fabrizią Pons zajęły 4 miejsce, a w sezonie 1984 Michèle zajęła 12 miejsce w klasyfikacji kierowców.

Na początek fotki oryginału znalezione w Google.
Audi M Mouton oryginał 01.jpg

Audi M Mouton oryginał 02.jpg





A teraz już model, którego producentem miniatury jest Trofeu.

Audi Quattro Sport - RAC Rally 1984 Michèle Mouton i Fabrizia Pons.

Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 001.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 002.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 003.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 004.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 005.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 006.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 007.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 008.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 009.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 010.jpeg
Audi Quattro RAC Rally 1984 M Mouton 011.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.400 387 20
No to lecimy dalej ze "sportowcami" i wracamy do najważniejszego wyścigu...
Wyścig 24H Le Mans z 2023 r. był jednym z bardziej ekscytujących jak dla mnie. Oglądałem z wielką przyjemnością, tym bardziej, że mieliśmy wielki sukces, ale o tym w innej prezentacji. Dziś drugi z moich ulubionych teamów - Iron Dames. Tym razem w wyścigu startowały w Porsche 911 RSR19. Wyścig dla dziewczyn ułożył się nie najgorzej, ale i nie najlepiej. Zajęły 4 miejsce w swojej klasie (GTE Am)i jednocześnie 30 miejsce w klasyfikacji ogólnej. Przejechały 312 okrążeń, a zwycięzca w klasie - Chevrolet Corvette C8.R przejechał o jedno okrążenie więcej.

Porsche 911 RSR19 Iron Dames 24H LeMans 2023

Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 001.jpeg
Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 002.jpeg
Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 003.jpeg
Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 004.jpeg
Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 005.jpeg
Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 006.jpeg
Porsche 911 RSR19 Iron Dames LM 2023 007.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.400 387 20
Weekend trwa, to dziś jeszcze następny model.
Tym razem jeszcze jeden ProCar, jaki udało mi się ostatnio na ebay-u.
Na początek szczypta historii…

Naoki Nagasaka to japoński kierowca wyścigowy, który rozpoczął swoją sportową karierę kierowcy w 1975 roku od startów w Japońskiej Formule 2000. Startował w wielu różnych wyścigach, a jego największe osiągnięcia to zwycięstwo w 1984 r. w All Japan Sports-Prototype Championship, zwycięstwo w1985 r. w Japanese Touring Car Championship, zwycięstwo w 1987 r. w Japanese Touring Car Championship oraz dwukrotne zwycięstwo w 1991 r. i w 1993 r. w 24 godzinnym wyścigu w Le Mans.
W 1980 r. Naoki Nagasaka zasiadł za kierownicą BMW M1, w którym zwyciężył w swojej klasie w wyścigach: Mt Fuji 500KM, Mt Fuji 1000KM, All Japan Mt Fuji 500 Mile i zakończył rok zajęciem pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Mistrzostw Japonii w 1980 roku.

Więcej o tym samochodzie można poczytać na stronie podanej poniżej:
https://stanceworks.com/2017/02/spe...ndary-japanese-speed-star-bmw-m1-procar-1077/

Na początek oryginał, którego fotka oryginału pochodzi ze strony:
https://www.automesseweb.jp/2021/07/30/726871

AMW20210730_BMW-M1_OOUCHI-AKIHIRO_M1-1980_01.jpg




A teraz już model, którego producentem jest Spark:

BMW M1 ProCar „Speed Star” #6 1980 Naoki Nagasaka


BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 001.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 002.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 003.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 004.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 005.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 006.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 007.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 008.jpeg
BMW M1 ProCar Speed Star 80 Seiko 009.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.400 387 20
Dzięki koledzy za wpisy. (y) Mnie też te barwy idealnie pasują do BMW M1. :D
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.400 387 20
W ostatnim czasie firma Trofeu wydała trzy modele rajdowe, w których za kierownicą zasiadał Sobiesław Zasada. Nie wiem czym ta firma się kierowała wybierając modele do zrobienia miniaturek, ale wszystkie trzy wydane ostatnio są z rajdów, w których Sobiesław Zasada z różnych przyczyn nie ukończył rywalizacji.
Dziś pokażę miniaturkę z naszego rodzimego rajdu.
Rajd Polski, który odbył się w 1974 r. był 34 edycją tego rajdu i jednocześnie 16 rundą Rajdowego Pucharu Pokoju i Przyjaźni. Rozgrywany był w lipcu 1974 r. Bazą był Kraków. Rajd liczył 27 odcinków specjalnych. Dla Sobiesława Zasady rajd ten nie był szczęśliwy, ponieważ odpadł z rajdu na 12 odcinku specjalnym z powodu wypadku. Doszło do czołowego zderzenia z samochodem sędziowskim, który nomen omen jechał po tym odcinku pod prąd…
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 Sobiesław Zasada - Ewa Zasada - Model został zrobiony przez firmę Trofeu.


Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 001.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 002.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 003.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 004.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 005.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 006.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 007.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 008.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 009.jpeg
Alpine Renault A 110 Rally of Poland 1974 S Zasada 010.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.400 387 20
Dzięki Mateusz za jedyny komentarz. (y)

Praktycznie razem z Alpiną Trofeu wydało w Polsce jeszcze jeden model, za kierownicą którego zasiadał Sobiesław Zasada. Tym razem z rajdu Safari.
Rajd Safari (East African Safari Rally) w 1970 r. rozgrywany był w Ugandzie od 26 do 30 marca 1970 roku. Rajd został rozegrany na nawierzchni szutrowej. Sobiesław Zasada jechał tym razem w Porsche 911 S, a jako pilota miał obok Mieczysława Sochackiego. Rajd był pechowy, ponieważ załoga nie ukończyła rajdu z powodu uszkodzenia pompy paliwa (a jak podaje inne źródło internetowe - z powodu uszkodzenia miski olejowej).

Porsche 911 S East African Safari Rally 1970 - Sobiesław Zasada, Mieczysław Sochacki

Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 001.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 002.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 003.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 004.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 005.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 006.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 007.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 008.jpeg
Porsche 911 S East African Safari 1970 S Zasada 009.jpeg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:43 776

Podobne wątki