Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pozostając w sportowych klimatach dziś następny model BMW M1. Tym razem w żółtym kolorze z wyścigów DRM czyli Deutsche Rennsport Meisterschaft, z 1980 r. Samochód w barwach Irmen Werbung - Cassani Team za kierownicą którego zasiadał Manfred Winkelhock. Co prawda nie jechał nim całego sezonu, bo w trakcie zmienił team na Liquid Molly Equipe i prowadził Porsche 935J.
Model jest produkcji Minichamps.
Dziś jeszcze jeden model BMW M1. Tym razem z 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona z 1981 r. Samochód z numerem bocznym 14 był w klasycznych barwach zespołu Bavarian Motors International, a za sterami zasiadali kierowcy - Walter Brun, Hans Joachim Stuck, Alf Gebhardt. Samochód startował w klasie GTO, przejechał 608 okrążeń, zajął 6 miejsce w klasyfikacji generalnej i jednocześnie 1 miejsce w swojej grupie.
Model BMW M1 produkcji Spark.
Dziś jeszcze jeden (jak na razie ostatni) model sportowy BMW M1 w mojej kolekcji. Tym razem z 24 godzinnego wyścigu LeMans z 1982 r. Samochód miał numer boczny 61 i startował w Gruppe 5, w barwach francuskiego zespołu Total S.A., a kierowcami byli: Roland Ennequin, Michel Gabriel i Franco Gasparetti. Zespół zajął 3 miejsce w swojej grupie i jednocześnie 18 miejsce w klasyfikacji generalnej, przejeżdżając łącznie 259 okrążeń toru.
Model BMW M1 produkcji Spark.
Dziś drugi model startujący w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2019 r. w barwach polskiego zespołu Inter Europol Competition. To był debiut polskiego teamu w tym kultowym wyścigu. Zespół startował w klasie LMP2, w samochodzie Ligier JS P 2017 z silnikiem Gibson GK428 4.2 L V8, przejechał 325 okrążeń toru i zajął 45 miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 16 miejsce w swojej klasie. Za kierownicą zasiadali: Jakub Śmiechowski, James Winslow oraz Nigel Moore.
Nowy rok nam nastał i zaczynam prezentacje od cywilnej wersji modelu BMW M1. Co prawda powinienem prezentację sportowych modeli od cywilnego, ale nie zawsze udaje się kupić modele w odpowiedniej kolejności. Wracając do modelu, W 1972 r. BMW stworzyło nową komórkę - BMW Motorsport, której zadaniem było zajmowanie się samochodami sportowymi BMW. Po kilku latach zaowocowało to powstaniem modelu BMW M1, który był produkowany w latach 1978 - 1981. Wyprodukowano 457 sztuk w tym 57 samochodów wyścigowych. Był to jedyny samochód ze stajni BMW z silnikiem położonym centralnie i dopuszczony do ruchu ulicznego. Karoserię zaprojektował włoski projektant Giorgetto Giugiaro. Samochód napędzał 6 cylindrowy silnik, pojemności 3441 cm³ osiągał moc 277 KM i pozwalał rozwijać prędkość do 260 km/h i dawał przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. BMW M1 produkcji Minichamps w limitowanej serii kolorystycznej 500 szt.