Ok, dobra info. Czy dachy były białe czy szare?
Do montażu będzie w całości - napęd będzie prosty i intuicyjny, ale jak będą chętni będzie też ze zmontowanym.
Kolor dachu to jest bardzo dobre pytanie. Ze zdjęć ciężko czasami to odczytać, gdyż ze względu na geometrię dachu i odbijające się słońce kolor może być przekłamany, zwłaszcza na starszych fotografiach. Może wydawać się jasno szary lub biały, podczas gdy był tak naprawdę wiśniowy, tylko światło i niedoskonałość fotografii stworzyły inne wrażenie.
Osobiście uważam, że w malowaniu fabrycznym, w jakim te lokomotywy przychodziły do Polski, zarówno do PKP jak i przemysłu, dachy były raczej wiśniowe, tak jak cała lokomotywa. Muszę jeszcze w domu zerknąć na zdjęcia i sprawdzić, dam znać. Ze zdjęć dostępnych w necie najlepiej stan fabryczny pokazuje fotka podlinkowana przez Bartka CO Lyd2-02 z Cukrowni Dobre w czerwcu 1994 roku:
http://www.joka-video.de/Europa/Polen/Industrie/Zuckerfabriken/Zuckerfabrik Dobre/slides/0040_940626Dobre 026.jpg . Na zdjęciu widać, że dach jest w kolorze nadwozia (wiśniowy). Donaldy w malowaniu fabrycznym widać także na zdjęciach z Cukrowni Brześć Kujawski. Na zdjęciu linkowanym przez
@Dobrzyn maszyna CBK Lyd2-02 (
http://www.joka-video.de/Europa/Polen/Industrie/Zuckerfabriken/Zuckerfabrik Brzesc Kujawski/slides/0150_940625BrzescKuj 020.jpg ) wydaje się mieć dach szary, ale może to być złudzenie lub po prostu brud. Poza tym widać, że maszyna jest już ewidentnie po pewnych poprawkach malatury podczas eksploatacji w Polsce (np brak białego pasa na części kabiny), więc nie jest to fotka do końca reprezentatywna.
Jeśli chodzi o późniejsze malowania, wykonywane już w Polsce podczas napraw głównych, to zwykle dach malowano na szaro, ale np odmalowane w latach 90-tych Lyd2 z Cukrowni Dobre miały dachy w kolorze nadwozia. Bardzo wątpię w malowanie dachów na biało, raczej to co na zdjęciach wydaje się być białym, to po prostu prześwietlony szary.