Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
On ma boki oklejone jakąś płytą ochronną i w tej płycie wychapali otwory żeby mieć dostęp do wózków. Jakby wiedzieli, że "przyjadom zdjęcia robić" to by się pewnie bardziej postarali.
Na poprzedniej stronie był poruszony temat menu w Warsie i restauracyjnym. Wejdźcie sobie na stronę InterCity, jakieś menu tam na pewno jest (http://intercity.pl/pl/dokumenty/WARS - menu wagonu barowego (07.2012).pdf)
Są też zdjęcia taboru, na przykład wagon 'strefa małego podróżnika', który mnie urzekł
Swoją drogą, to ciekawe, dlaczego kolega DarekW dostał tyle docenień (nic nie ujmując koledze Darkowi), a wpis kolegi MichałaK z tą samą informacją dwa posty wcześniej pozostał niezauważony?
Swoją drogą, to ciekawe, dlaczego kolega DarekW dostał tyle docenień (nic nie ujmując koledze Darkowi), a wpis kolegi MichałaK z tą samą informacją dwa posty wcześniej pozostał niezauważony?
Pesa z umową na piętrusy dla Kolei Mazowieckich
Pomimo trudności finansowych województwa, Koleje Mazowieckie podpisały dziś z Pesą umowę na dostawę 22 wagonów piętrowych i dwóch lokomotyw Gama. Uzupełnią one piętrowe składy push–pull przewoźnika.
Na mocy umowy Pesa dostarczy Kolejom Mazowieckim 20 wagonów środkowych, dwa sterownicze i dwie lokomotywy elektryczne Gama. Posłużą one do wydłużenia obecnych składów i uruchomienia nowych pociągów dalekobieżnych do Płocka, Działdowa, Radomia, Dęblina, a być może także do Sochaczewa i Skierniewic.
- To jeden z największych kontraktów realizowanych w tej chwili na Mazowszu. Zwracam uwagę, że to jest element wykorzystania środków europejskich w ramach POIiŚ, a z drugiej strony jest to kolejny krok w procesie modernizacji przewozów pasażerskich województwa. Obie nasze spółĸi – KM i WKD są dla nas strategiczne. Razem przewożą ok 70 mln pasażerów rocznie, tworząc układ nerwowy województwa. Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie województwa bez sprawnych kolei – mówił podczas podpisania umowy marszałek województwa Adam Struzik. Ponad ćwierć miliarda złotych
Umowa jest warta 278 mln złotych, z czego dofinansowanie unijne pokryje 59 proc kosztów kwalifikowanych. Pesa będzie miała czas na dostawę wszystkich pojazdów do sierpnia 2015 roku. – To bardzo krótki termin, ale składam deklarację, że nie zawiedziemy, podobnie jak w przypadku poprzednich zamówień – obiecał prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.
Jak podkreślił, będzie to pierwszy polski wagon piętrowy i pierwszy wagon sterowniczy w systemie push–pull. – Przy realizacji zamówienia będzie brało udział ponad 300 polskich firm. Dzięki temu zamówieniu Pesa ma szansę zdobycia kolejnych zamówień na rynkach zagranicznych – dodał prezes Pesy. Jak podkreślali przedstawiciele spółki, rynek pociągów push-pull w Polsce jest niewielki, ale w Europie stawia się na tego typu tabor, który pozwala optymalnie wykorzystać dostępną infrastrukturę. Chcą robić kolejne zakupy
Członek zarządu Kolei Mazowieckich Czesław Sulima podkreślił, że po realizacji zamówienia KM będą miały 13 wagonów sterowniczych i lokomotyw, oraz 46 wagonów piętrowych. - Podniesie to jakość funkcjonowania pociągów przyspieszonych na Mazowszu – zapewnił. Jak dodal, dzięki zamówieniu będzie można wydłużyć popularne pociągi do czterech wagonów. – Wciąż dostajemy nowe pytania od pasażerów dotyczące większych składów – mówi Sulima.
Drugi członek zarządu KM Dariusz Grajda dodał, że konieczne są nowe inwestycje, które wymusza stały wzrost liczby pasażerów. – W sensie pozytywnym nie nadążamy za takim zainteresowaniem ofertą – powiedział. Dlatego jeszcze z pieniędzy perspektywy finansowej UE 2007-2013 Koleje Mazowieckie chcą zamówić 12 pięcioczłonowych pociągów elektrycznych do obsługi najbardziej obleganego odcinka Warszawa – Grodzisk Mazowiecki.
.. Nowe, polskie wagony piętrowe są ładne , tylko mam wrażenie , że przednie okna są coraz mniejsze....... Pewnie za jakiś czas w ogóle nie będzie okien w kabinach lokomotyw czy wagonów sterowniczych, bo zastąpią je zapewne, wewnętrzne ekrany LED, pokazujące co jest przed pojazdem......Design'erska masakra......