• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
Informacje z Internetu - kolejowyportal.pl

Nowe wagony od Cegielskiego w barwach jak Pendolino
PKP Intercity pokazało płaską wizualizację wagonów, które dla przewoźnika wyprodukuje H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Ich wygląd będzie zbliżony do składów Pendolino.
Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity ds. operacyjnych, odpowiedzialny za tabor, poinformował, że spółka ma już uzgodniony z producentem wygląd zewnętrzny i trwają prace nad designem wnętrza. (...)

Zobacz załącznik 1117589
Osobiście jestem bardzo zawiedziony taką stylistyką. Nie podoba mi się, głównie z powodu przytłaczającej ilości czarnego koloru, który oczywiście będzie łapał słońce latem, co może mieć negatywny skutek na trwałość powłoki czy chłodzenie. Czy to aby na pewno dobrze przemyślano? Również te paski, kanciasto schodzące przy drzwiach to pomysł z lat ubiegłych. Czy nie było przepisu unijnego o tym, aby drzwi były w kontrastowym kolorze w stosunku do reszty pudła, aby ułatwić osobom słabowidzącym odnaleźć drzwi? Czy nie z tego powodu malowane były ba niebiesko w oststnich modernizacjach?
Podsumowując, zaprezentowana wizualizacja jest zgoła odmienna od wcześniejszych wizualizacji przy okazji rozpisywania przetargów. Tam dominował nowoczesny design malowania, z łagodnymi liniami i krzywiznami i przeważającym kolorem srebrnym o ile dobrze pamiętam (może później znajdę i załączę zdjęcie z Rynku Kolejowego). Były też efektownie podświetlane oznaczenia klasy 1 czy 2. Szkoda, że to była tylko mrzonka :( Tylko po co karmi się opinię publiczną takimi bajerami, jak w rzeczywistości powstanie coś tak słabego.
PS: Ciekawe czy pomyślano w tym samym momencie o ujednoliceniu malowania lokomotyw i wagonów?
 
Ostatnio edytowane:

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.071 96 4
Ciekawe dlaczego tak bardzo wstydzimy się barw narodowych i lubujemy w szarzyźnie, czyżby dlatego że na biało - czerwonym taborze byłoby widać jak często myje się w Polsce tabor, czy zwyczajnie decydentom wstyd za poziom narodowego przewoźnika?
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.380 38 4
Ciekawe dlaczego tak bardzo wstydzimy się barw narodowych i lubujemy w szarzyźnie, czyżby dlatego że na biało - czerwonym taborze byłoby widać jak często myje się w Polsce tabor, czy zwyczajnie decydentom wstyd za poziom narodowego przewoźnika?
Niestety skopana identyfikacja wizualna jest od lat, wielokrotnie w gronie znajomych rozmawialiśmy w temacie. W mojej opinii, barwy są smutne, kolory zimne, nie ma żadnego podkreślenia rangi pociągów, poza tym, że np. Pendolino wyróżniające się kształtem od razu się kojarzy z ekspresem. Dlaczego nie wrócono do podkreślania "rangi" lokomotyw kolorem - nie mam pojęcia. Przykładowo EU160 i 200, moim zdaniem wyjątkowość serii 200 powinna być zaakcentowana kolorem, tymczasem dla zwykłego śmiertelnika stojącego na peronach wygląda to jak facelifting i nic poza tym.
Samo logo IC też nie wiadomo jak odczytać, o czym było wielokrotnie na forum. Co ciekawe, raz sobie spojrzałem na tabliczkę wewnątrz wagonów po naprawach i tam też było ICCC zamiast IC.
Co do barw narodowych na lokomotywach to jednak spora ilość lokomotyw jest w tych barwach w rękach prywatnych.
Temat rzeka i bardzo ciekawy chociażby dlatego, że interesuję się trendami nie tylko na kolei, ale i w ogóle, poprawnym składaniem kolorystyk itp. zagadnieniami.
 

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.071 96 4

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.071 96 4
Niestety skopana identyfikacja wizualna jest od lat, wielokrotnie w gronie znajomych rozmawialiśmy w temacie. W mojej opinii, barwy są smutne, kolory zimne, nie ma żadnego podkreślenia rangi pociągów, poza tym, że np. Pendolino wyróżniające się kształtem od razu się kojarzy z ekspresem. Dlaczego nie wrócono do podkreślania "rangi" lokomotyw kolorem - nie mam pojęcia. Przykładowo EU160 i 200, moim zdaniem wyjątkowość serii 200 powinna być zaakcentowana kolorem, tymczasem dla zwykłego śmiertelnika stojącego na peronach wygląda to jak facelifting i nic poza tym.
Samo logo IC też nie wiadomo jak odczytać, o czym było wielokrotnie na forum. Co ciekawe, raz sobie spojrzałem na tabliczkę wewnątrz wagonów po naprawach i tam też było ICCC zamiast IC.
Co do barw narodowych na lokomotywach to jednak spora ilość lokomotyw jest w tych barwach w rękach prywatnych.
Temat rzeka i bardzo ciekawy chociażby dlatego, że interesuję się trendami nie tylko na kolei, ale i w ogóle, poprawnym składaniem kolorystyk itp. zagadnieniami.
Mam wrażenie w IC ktoś zapomniał podstaw, że ludzie są wzrokowcami, a kolorystyka taboru wpływa na postrzeganie świadczonej usługi, ma zachęcać klienta do skorzystania nie tylko z konieczności, ale i dla przyjemności.
Na swoim przykładzie powiem, że nawet odcień i jakość malatury ma duże znaczenie.
Spotykając w peronie skład DB w smutnym, wyblakłym odcieniu czerwieni i OBB z soczystą czerwienią, pierwszą myślą było, "te" austriaki to jednak mają lepszą kolej od niemiaszków, podświadomie pomyślałem, że OBB świadczy bardziej bezpieczne, zwyczajnie lepsze usługi przewozowe, choć DB reprezentował Talent2, a OBB leciwy już Talent.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.555 500 107
Jeżeli wagony będą na 200-250 km/h to nie zastępcze lecz równorzędne. Przytoczone tu koleje włoskie mają podobną filozofię. Tabor odpowiadający danej ofercie ma to samo malowanie czy to ezt czy wagonowy.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGMK
Reakcje
1.595 35 1
Ciekawe dlaczego tak bardzo wstydzimy się barw narodowych i lubujemy w szarzyźnie, czyżby dlatego że na biało - czerwonym taborze byłoby widać jak często myje się w Polsce tabor, czy zwyczajnie decydentom wstyd za poziom narodowego przewoźnika?
Kolorów narodowych bym w to nie mieszał. Flaga, to flaga. Barwy narodowe to barwy narodowe. Ktoś zabrudzi, sprofanuje... Moim zdaniem nie trzeba stwarzać okazji. A odzywam się tylko jako inny głos w dyskusji. Mnie się barwy IC bardzo podobają. Gra kolorami pozwala na odróżnienie wagonów 1 i 2 klasy (niezależnie od żółtego/zielonego czy innego pasa). Dla mnie kolorystyka jest elegancka. Oczywiście nie przekonuję Was do mojej opinii, bo to tylko kwestia gustu ale tylko daję znać, że są osoby, którym aktualne malowanie bardzo się podoba. A to zaprezentowane na wizualizacji, najnowsze, dla wagonów najwyższego standardu wydaje mi się słusznie podobne do Pednolino - naszego składu "Premium".
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
obecne malowanie w stylu "rzygi po lodach jagodowych" jest w użyciu o dobre 20 lat za długo i tylko psuje wygląd kolei
Wg mnie, dużo bardzie psuje "wygląd kolei" niejednolitość malowania wagonów i lokomotyw, różnice w malowaniach poszczególnych EZT PKP I. Nawet wagony 1. i 2. klasy nie są jednolicie pomalowane.
Ciekawe dlaczego tak bardzo wstydzimy się barw narodowych
Nawiązanie do barw narodowych jest już "zarezerwowane" przez Koleje Wielkopolskie. Ma je też Rail Polonia. Motowy koloru białego i czerwonego są też w kolejach DB czy OBB. Zatem nie byłby to zbyt dobry pomysł (w mojej opinii) aby iść w tym samym kierunku.
Gra kolorami pozwala na odróżnienie wagonów 1 i 2 klasy
A po co różnicować malowanie 1. i 2. klasy? Pasek i wielkie cyfry przy drzwiach w zupełności wystarczy. Pasażer i tak nie odróżni niuansów w malowaniu obu klas. Dlaczego nie możemy mieć elegancji i prostoty spotykanej na torach zachodniej Europy?
A to zaprezentowane na wizualizacji, najnowsze, dla wagonów najwyższego standardu wydaje mi się słusznie podobne do Pednolino
Dokładnie, zaledwie podobne niestety! I to bardzo daleko temu wzorowi do malowania Pendolino IC. Dlaczego wymyślany jest kolejny wzór, wariacja, rozwijanie bałaganu, zamiat skupić się na dokładnym wzorze Pendolino, skoro takie miało być założenie?

Czymś takim nas karmiono:
1745306598362.png

A co wyszło?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki