• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nowości PKP 2025

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.124 277 41
Roco 6600150
PKP 360 736 Wddth, rew. 30.9.66
PKP 345 661 Wddt, rew. 15.3.67
Zobacz załącznik 1117157

Zestaw ma się ukazać w drugim kwartale 2025 r.
Powinny ukazać się odrazu dwa zestawy, drugi w epoce IVa kolejne numery a przede wszystkim w innej konfiguracji zamontowanego pomostu hamulcowego.
A tak 4warto epokowcy będa teraz czekać aż Mars stanie na firmamencie w opozycji do Merkurego ... :D
 
Ostatnio edytowane:

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
474 5 2
Relatywnie nie dawno był wydany set tych węglarek ROCO i chyba trochę zalegał w sklepach. To bym nie liczył na rychłe ponowienie z innymi numerami w tej samej epoce.
ROCO generalnie mało robi reedycji modeli w starszych epokach z nowymi numerami.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.124 277 41
Roco i jego były dystrybutor w Polsce - Dream zmarnowali co najmniej 20 lat ! okres mniej więcej 2005-2025.
Przez te lata można było wydać kilka powojennych polskich konstrukcji wagonów towarowych i osobowych, które napędziły by popyt na obce konstrukcje wagonów obecnych na PKP do epoki IVb.

Niestety dwa dziesięciolecia przemineły na pasywno-asekuracyjnej polityce produkcyjnej w stosunku do polskiego rynku.
Po drodze takie duże firmy jak Exact train, Brawa, Piko czy same Roco radykalnie podniosły poziom technologiczny i tym samym
ryzyko opłacalności ! Owszem, polski rynek nie jest mały, ale wyraźnie dzieli się na dwie części : okres konstrukcji obecnych w IIIa-IVc i Va-VI.
I mamy to co mamy... mocno dziurawe spektrum taboru we wszystkich epokach.
I nic a raczej nikt tego już nie zmieni.


I tak kolekcjonowanie taboru DB w oparciu o encyklopedię Carstensa to czysta przyjemność w dodatku za relatywnie niższe ceny...
W moim parku wagonów
( psychopatycznego maniakalnego fanatyka PKP :cool: ) od 4 lat minimalnie ale nieustannie kurczy się ilość taboru PKP !
A lekką tendencję wzrostową odnotowywuje... DB...


Zastanawiam się czy już za kolejna dekadę, PKP nie będzie dla mnie tylko wspomnieniem, zaakcentowanym 4-5 składami i
paroma lokomotywami ... ? :rolleyes:
Takim
sentymentalnym, stertyczałym, zacofanym technologicznie dodatkiem do dynamicznego spektrum DB
Przy którym będę pokryjomu z GiGi jadł domowe gorące mielone kotlety z chlebem grubo posmarowanym masłem ... :podstepny:
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.555 500 107
I po co te złośliwości ? Nic sensownego nie wniosły do dyskusji.

Gdybyś budował terminal kontenerowy to może byś zauważył, że dodatkowe kontenery stojące na placu jednak się przydają.
Nie tylko do terminali. To jest bardzo dobra opcja. Wiadomo, że generalnie składy kontenerowe są jednolite- zwłaszcza chińskie. Dlatego zamiast latami budować jednolite składy można po prostu (mając kilkanaście wagonów) zmieniać kontenery na takie jakie nam pasuje.
 

matidj201

Aktywny użytkownik
Reakcje
449 8 0
Nie tylko do terminali. To jest bardzo dobra opcja. Wiadomo, że generalnie składy kontenerowe są jednolite- zwłaszcza chińskie. Dlatego zamiast latami budować jednolite składy można po prostu (mając kilkanaście wagonów) zmieniać kontenery na takie jakie nam pasuje.
Dokładnie tak zmiana kontenerów to bardzo dobra opcja tylko że jest problem, bo ciężko jest znaleźć Kontenery takiej firmy które będą pasowały np na platformy Acme.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.555 500 107
No ja mam na myśli wagony ACME i kontenery ACME. Tu raczej nie będzie problemów. Co do konkretnych kontenerów to widziałem w ofercie takie granatowe chińskie kontenery. ACME do tej pory wydało dwa wagony z takimi kontenerami. Zatem jak najbardziej się nadają.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.746 172 0
A jaki system mocowania mają kontenery ACME? Bo ja mam platformy Roco i Trix, gdzie w wagonie są otworki i pasują kontenery które mają bolce (czyli system odwrotny niż prawdziwe kontenery).
 

Bigi45

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 3 0
A jaki system mocowania mają kontenery ACME? Bo ja mam platformy Roco i Trix, gdzie w wagonie są otworki i pasują kontenery które mają bolce (czyli system odwrotny niż prawdziwe kontenery).
ACME ma mocowania zgodne z rzeczywistością. W woreczkach są mocowania otwarte jak i zamknięte. Stosuje się je wymiennie zależności od rozmiaru jak i ilości kontenerów na platformie. Problemem jest tylko mocowanie tych drobnych mocowań do platformy. Najlepiej jest je przykleić na jakiś nieinwazyjny klej. Poniżej przesyłam zdjęcie zamkniętego mocowania. Stosuje się je w miejscach gdzie przypada mocowanie kontenera.
001.jpg


Nie tylko do terminali. To jest bardzo dobra opcja. Wiadomo, że generalnie składy kontenerowe są jednolite- zwłaszcza chińskie. Dlatego zamiast latami budować jednolite składy można po prostu (mając kilkanaście wagonów) zmieniać kontenery na takie jakie nam pasuje.
O tym nawet nie pomyślałem, ale to bardzo fajny pomysł. ACME wcześniej wypuściła dwa podwójne wagony kontenerowe z 4 kontenerami "CRCT". Teraz można dokupić 3 dodatkowe kontenery przewoźnika "CRCT". To już daje razem 7 kontenerów w tym samym malowaniu. Ciekawe jak często ACME będzie wydawało kolejne kontenery.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.555 500 107
Tak, oczywiście. Są różne przypadki. Ale generalnie rzadko są składy (przynajmniej w Polsce) z kontenerami które stanowią całkowitą mozaikę. Jak już mieszane to raczej 2-3 (czasem 4) typy. A chińskie tak jak pisałem - jednolite.
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
6.394 5 0
W sklepie Świat Modeli Rybnik można już kupić najnowsze platformy Artitec, przykładowo jedna z nich:
https://www.swiatmodeli.com/platforma-ssyms-46-pkp-2032313-epiv-p-16667.html

Jeżeli ktoś już je ma, to byłbym wdzięczny za opinię co do jakości wykonania i właściwości jezdnych, również chętnie bym zobaczył zdjęcia tych modeli :)
Kupiłem trzy wystepujące różne numery na Intermodellbau w Dortmund:
20.323.13
20.323.14
20.323.15
To epoka IVa. Jak dla mnie są przyzwoicie wykonane. Dużo detali, typu kratka na list, ucha, poręcze pod zderzakami dodano w woreczku w postaci detali wykonanych z pomalowanej na czarno blachy fototrawionej. Częśc uch oraz poręcze pod zderzakami występują na jednej blaszce, przez co łatwiej jest je od spodu zamontować. Kłonice wystepują osobno oraz jako pakiet kłonic do zamontowania na boku ramy . Dodano drugą poręcz pomostu hamulcowego w formie opuszczonej, aby zaimitować skład ustawiony przy rampie podczas załadunku.
Po stole dobrze się toczą. Swoboda ruchu wózków również w porządku.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.799 65 3
Tak się składa że akurat wczoraj nabyłem jeden wagon tego typu w sklepie w Rybniku.
Moje wrażenia są bardzo pozytywne. Model bardzo dobrze jeździ. Wykonanie też na bardzo przyzwoitym poziomie. Dużo detali do zamontowania w różnych alternatywnych opcjach. Są też niedociągnięcia. U mnie wagon ma lekki przechył boczny (można to skorygować). Dość słaby plastik, u mnie pojawiło się pęknięcie gdy próbowałem wcisnąć klonicę w gniazdo. Dlatego polecam przy montażu kłonic dużą ostrożność i w razie czego obrobić klonicę z nadlewków (nie wszystkie tego potrzebują) tak by w gniazdo wcisnąć z małym oporem. Też odnoszę wrażenie że konstrukcja wagonu powinna delikatnie niżej siedzieć na wózkach. Zdjęcia prawie identycznego wagonu 48W/11Z w skali 1:1 pokazują że rama siedzi trochę niżej na wózkach.
20250417_150351.jpg
20250417_150102.jpg
20250417_124426.jpg
20250417_124356.jpg
20250417_124504.jpg
20250417_145324.jpg
20250417_144916.jpg
20250417_124208.jpg

Na ostatnim zdjęciu widoczny przechył.
Co do detali to wydaje mi się że nie wszystkie są do modelu wagonu PKP z epoki IV, jak choćby ucha boczne do wiązania plandeki. Też nie było w naszych wagonach niektórych elementów wyposażenia specjalnego jak te belki przypominające orczyki. Do wagonu z zamontowanymi kłonicami na boku należy założyć tylko te "klamry" zabezpieczenia kłonic. Też uważam że do zdemontowania są pokrętła hamulca postojowego. Podejrzewam że w wagonach PKP produkcji wojennej zdemontowano te elementy i pozostawiono tylko hamulec ręczny na pomoście.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 144
Tabor 10
Tabor 75
Tabor 18
Tabor 28

Podobne wątki