• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2024

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
844 77 5
i o dziwo zapowiedzieli w katalogu model PKP o_O czy to zmiana polityki tej firmy, czy też przypadek a może niedopatrzenie ??
Bo mieli zdjęcie.:ROFL::ROFL::ROFL:
Na zakup profesjonalnej dokumentacji ich nie stać. Gdyby było, to już można by sformować z ich oferty niezły skład. A te bajeczki o minimalnym zamówieniu 500 sztuk modelu, to niech puszczają po północy.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.104 129 19
Czyli chłodnia z epoki trzeciej ( Warszawa Główna Towarowa),wypadła z planu lub zostanie wyprodukowana pod zamówienie dystrybutora?
Oba zapowiedziane przez AMC Wrocław modele chłodni (502326 oraz 502327) zostaną wydane jako edycje specjalne na zamówienie wspomnianego dystrybutora firmy TILLIG w Polsce, dlatego nie widnieją w katalogu z nowościami - producent w swoim katalogu informuje tylko o modelach ogólnodostępnych (na każdym z rynków). Model z powyższych nowości, o numerze katalogowym 77060, jest w ogólnej ofercie TILLIG'a i będzie dostępny nie tylko w Polsce, zatem podsumowując - w tym roku czekają nas trzy kolejne miniatury chłodni PKP od firmy TILLIG - z III (502326), IV (77060) i V (502327) epoki.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.974 275 41
(...) decydujące będą szczegóły i detale - zobaczymy na ile faktycznie to będzie PKP. Bo na razie wrzucone jest zdjęcie rzeczywistego wagonu ;)
Brawa zapowiada tą UIC węglarkę w kilku wersjach konstrukcyjnych DB -

Uwzględniono wiele różnic konstrukcyjnych / Berücksichtigung vieler Bauartunterschiede
Wiele dodatkowych szczegółów / Viele extra angesetzte Details
Różne wersje układów hamulcowych / Verschieden Ausführungen der Bremsanlagen


- w tym po modernizacji, wersję Es 050 .
I w tej Es 050 cała nadzieja :rolleyes: jeśli chodzi o wykonanie kotwic na narożnikach wersji PKP a nie uchwytów jak w pozostałych typach DB.
Nie sądzę jednak że będzie to pełna wersja PKP-UIC. Będzie to wersja najbardziej zbliżona do polskiej.
Oczywiście kwestia tablic - tu mogą się o cuś pokusić.
Ideał to nie będzie ale postęp technologiczny napewno.
Brawa nie pokusiła się o otwierane drzwi jak w przypadku opracowań węglarek dwuosiowych Exact train ...


Przypomnę że naszej 9W było naprodukowane w Pafawag 28587 sztuk .... !
Niestety w pierwszej połowie lat 90 ich ilostan spadł poniżej 2 tys szt w wyniku pochopnej ! likwidacji kiedy zażynano wszystko co się dało...
Następca, 3W/L został wyprodukowany w latach 1994-1996 i 2000r w liczbie tylko 525 szt.


Przejechałem wewnątrz :D takiej węglarki 3W/L w 2002r na nie istniejacej dziś już linii na odcinku Nowa Sól - Żagań ! *
* relacja "Żagań 2002" w Koleje Małe i Duże 5/2002 (13)
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.639 36 1
no cała ta koncepcja budowy nowych węglarek 2-osiowych była oparta na przebudowie wagonów chłodni 202L, ale chłodnia miała długość 11,7m i pierwsze prototypy węglarek też miały taką długość. Niech kolega @Młodzikowski się wypowie :) Bo już seryjna węglarka 3W/L miała taką samą długość jak węglarka 9W czyli 10,0m.
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
143 9 4
modele Robo, które pojawią się w sprzedaży już z początkiem lutego...


280320(1) - PKP 209C, stacja Gdynia
Pierwszy model wagonu bagażowego w tym malowaniu.
Numer boczny 50 51 95-18 035-9 Drs
dat. rev 29.06.07
stacja Gdynia.

Szczegóły wagonu:
odwzorowany przedział bagażowy
przedział dla obsługi wagonu bagażowego
półki bagażowe w przedziale bagażowym
metalowa płytka imitująca kraty w przedziale bagażowym do własnego montażu (instrukcja dołączona do modelu)rowery jako osobne elementy, pomalowane detale wnętrza. Wagony będą dostępne w wersji z oświetleniem wnętrza, jak i bez. Modele są wyposażone w nową płytkę oświetleniową.






280210(1)- PKP 209C, stacja Zagórz
Druga pozycja to model wagonu bagażowego typu 209C. Stacja Zagórz.
Idealnie pasuje do wcześniej wydanych przez nas modeli ze st. Zagórz
Model wagonu bagażowego typu 209C. Stacja Zagórz.
numer boczny 51 51 95-88 071-8 Ds
dat. rev 09.11.94

Szczegóły wagonu:
odwzorowany przedział bagażowy (powiększony)
przedział dla obsługi wagonu bagażowego
półki bagażowe w przedziale bagażowym
metalowa płytka imitująca kraty w przedziale bagażowym do własnego montażu (instrukcja dołączona do modelu)
pomalowane detale wnętrza
Wagony będą dostępne w wersji z oświetleniem wnętrza, jak i bez. Modele są wyposażone w nową płytkę oświetleniową.






272310(1)- PKP 609A, stacja Zamość
Model wagonu bagażowo-osobowego 2 klasy typu 609A. Stacja Zamość.
Stacja Zamość
numer boczny 57 51 82-88 016-2 BDdsu
dat. rev. 91.03.15

Szczegóły wagonu:
odwzorowany przedział bagażowy oraz 4 przedziały 2 klasy
przedział dla obsługi wagonu bagażowego
półki bagażowe w przedziale bagażowym
metalowa płytka imitująca kraty w przedziale bagażowym do własnego montażu (instrukcja dołączona do modelu)
drzwi w korytarzu oddzielające cześć bagażową od części pasażerskiej wraz z numerem klasy wagonu
pomalowane detale wnętrza.
Wagony będą dostępne w wersji z oświetleniem wnętrza, jak i bez. Modele są wyposażone w nową płytkę oświetleniową.






Ktoś wyjaśni mi różnice w wykonaniu wagonu ze stacji Gdynia a Zagórza, oprócz malowania? Dlaczego jeden kosztuje 369, drugi 345 w wersji bez oświetlenia?
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
847 14 1
Nie jestem pewien czy wagon z Zagórza posiada wewnątrz modele rowerów oraz odpowiednich dla nich uchwytów. Zagórz to o ile się nie mylę bagażówka, a Gdynia to wagon już przystosowany do przewozu rowerów.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 21
Tabor 313
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 382

Podobne wątki