• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.655 65 3
Niestety tak nie jest. Mam modele wagonów z rodziny YB zarówno z Sachsenmodelle jak też Roco i są to całkiem inne wykonania. Owszem nie mam wagonu sypialnego Tilliga to jest ich nowy projekt a przynajmniej na pewno nowe jest pudło i miałem ten model w ręce. To też jest całkiem inny model niż wagony sypialne Roco. Całkiem inne wykonanie.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.728 39 4
Są inne, ale nadal twierdzę i o to mi chodziło, że formy do wagonu Roco robiła ta sama firma co wcześniej dla Sachsenmodelle bo są podobne.
Na dole WARS Roco u góry wagon Sachsenmodelle.
Podwozia.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.373 137 19
Firma Roco zamieściła zdjęcie kolejnego gotowego modelu :) - tym razem wagonu typu 1K (75W) :D !

Roco 6600045 - dwuosiowy wagon kryty 02 RIV OPW 51 PKP 100 4841-7 .G (Kddt) [REV|Ow|16.5.68] OPW 16.5.70 ZNTK OSTRÓW Nn Gł. 5.74 Śr. 5.70

roco_6600045_m.jpg


Przewidywana dostępność - IV kwartał 2023 r. (koniec grudnia?)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.373 137 19
Jest też już zdjęcie gotowego zestawu trzech modeli talbotów typu 24Ve :) .

Roco 6600044 - zestaw czteroosiowych wagonów samowyładowczych należących do Zakładów Azotowych im. F. Dzierżyńskiego w Tarnowie:
31 RIV MC 51 PKP 067 7 302-3 [P] .Fads (WWyah) [3|REV|Św|30.5.73] Zwrot terminowy Stacja Tarnów Zach. D.O.K.P. Kraków
31 RIV MC 51 PKP 067 7 305-6 [P] .Fads (WWyah) [3|REV|Św|30.5.73] Zwrot terminowy Stacja Tarnów Zach. D.O.K.P. Kraków
31 RIV MC 51 PKP 067 7 308-0 [P] .Fads (WWyah) [3|REV|Św|30.5.73] Zwrot terminowy Stacja Tarnów Zach. D.O.K.P. Kraków

roco_6600044_m.jpg


Przewidywana dostępność - IV kwartał 2023 r. (koniec grudnia?)
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
Jestem więc zawiedziony, bo modele boczniaków w epoce IIIc już były, teraz liczyłem na epokę IV, z numerem UIC.
Trzeba jednak zaznaczyć, że tamte modele powstały z bardzo starych form Roco (o ile się nie mylę formy te powstały ok. roku 1990). Obecne modele powstały na bazie form Fleischmanna (ok. roku 2012). Różnice widać gołym okiem :)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.688 124 86
Zastanawiam się jaki jest sens biznesowy wydawania takich staroci (forma wtryskowa).

Znając upodobania "pokolenia z" (V, VI epoka) to będzie "leżakowało" na półce w sklepie.

Żeby to chociaż dwuosiowe było (no jeden jest).
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.638 443 99
Zastanawiam się jaki jest sens biznesowy wydawania takich staroci (forma wtryskowa).

Znając upodobania "pokolenia z" (V, VI epoka) to będzie "leżakowało" na półce w sklepie.

Żeby to chociaż dwuosiowe było (no jeden jest).
Pilawa koło Garwolina. 1969 rok. Na czole OKl27 z MD Dęblin ze składem staroci.... tzn... pociągu relacji Pilawa-Dęblin złożonego z trzyosiowych boczniaków... ---> tw003.jpg (800×527) (polskieparowozy.pl)
Nie wszyscy kolekcjonują tabor z epok najnowocześniejszych. Nie martw się. Nie będzie leżało.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 93 9
No niestety, akurat w wagonach nie można mówić o epoce III-IV. Wyraźną granicą między epoką III i IV jest zmiana oznaczeń, a przede wszystkim numeracji wagonów: zamiast dotychczasowych numerów wprowadzono ujednolicony 12-cyforwy numer wagonu według standardu UIC. O ile oznaczenia lokomotyw na PKP się nie zmieniły (na innych kolejach było różnie, np. na DB i DR wprowadzono nową numerację, choć nie według UIC, bo normy UIC dotyczyły tylko wagonów) i można mówić o epoce przejściowej III/IV, o tyle w wagonach sprawa jest dla mnie jednoznaczna: stare oznaczenia = epoka III, nowy, 12-cyfrowy numer wg UIC = epoka IV. Jestem więc zawiedziony, bo modele boczniaków w epoce IIIc już były, teraz liczyłem na epokę IV, z numerem UIC. Oczywiście, można mówić, że nie ma ścisłej daty granicznej, wagony ze starymi i nowymi numerami jeździły równolegle, nie raz w tym samym składzie itd. itp. Ale wagon z epoki IV musi mieć 12-cyfrowy numer i kropka, wagon ze starym numerem to epoka III, a nie żadna "III-IV". :(
Mógłbym kogoś prosić o porównanie boczniaków z starej i nowej formy :niepewny:?

O sprzedaż się nie martwię ... mimo że jestem pokoleniem Z to dla mnie epoka IV jest piękna
Sam sobie zafunduje skład a`la RETRO boczniaków dla parowoziku Oi2 Roco :love:

Tuż to pokolenie które ma możliwość jeszcze przejażdzki pociągiem Retro bądż planowym w Chabówce i Wolsztynie
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
885 79 5
H][/QUOTE]
Mimo wszystko wolał bym coś polskiego...
Każdy wolałby coś polskiego.
Roco przespało szanse już kilka lat temu. Sami wyszli z inicjatywą, jaki polski parowóz na początek.
Propozycją był Ty23. Epoki od II do IVb. Do tego mogli co rok opracować jeden, dwa polskie wagony towarowe.
Multum konstrukcji, epok i oznakowań. Mając opracowany tender można było pójść dalej i mogła pojawić się Ok22, ale to nie jest temat na ten wątek.
 
Ostatnio edytowane:

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.310 9 0
Zaręczam że są tacy "cisi" dla których nie ma kolei bez parowego gwizdka, wiec i modele związane z długim okresem pary sia niezwykle milo widziane i pożądane. Oczywiście, rzeczony zestaw już posiadam :) Na zdjęciu wagon, nie z tego zestawu ale też Roco,
wo46.jpg
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
"Nowa" forma z 2012 roku? Hmmm... Dlatego napisałem 'staroć'.
Wbrew pozorom staroć, zwłaszcza wśród innych modeli jeszcze z 20wieku to nie jest. W dodatku nie ma nic nowszego jeśli chodzi o niemieckie boczniaki. Tylko francuskie z REE, i zapowiadane z LSM.
Być może nie rozróżniasz też starszych modeli Roco - wersje z lat 1904-1907, oraz starszych Fleischmanna - BC3 z lat 90tych i D3 pr02. Mniej więcej na jednym poziomie. Od nowszych modeli typu C3 pr11 Brawy i Fleischmanna. Właśnie te teraz wyjdą. Co boczniaków 2osiowych, to słyszałem opowieść, że gdy Piko wydało boczniaki saksonskie, do jednego sklepu przychodzili "znawcy" i kręcili głowami "jak to, przecież boczniaki są 3osiowe".
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 93 9
Każdy wolałby coś polskiego.
Roco przespało szanse już kilka lat temu. Sami wyszli z inicjatywą, jaki polski parowóz na początek.
Propozycją był Ty23. Epoki od II do IVb. Do tego mogli co rok opracować jeden, dwa polskie wagony towarowe.
Multum konstrukcji, epok i oznakowań. Mając opracowany tender można było pójść dalej i mogła pojawić się Ok22, ale to nie jest temat na ten wątek.
Można coś więcej o rzekomym modelu Ty23 od Roco ? Skąd info ... historia co najmniej ciekawa :niepewny:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.018 275 41
Można coś więcej o rzekomym modelu Ty23 od Roco ? Skąd info ... historia co najmniej ciekawa :niepewny:
Przed paroma laty ( tak z 6-8 wstecz ) Roco wyszło z zapytaniem do K.Koja jaki parowóz polski powinni opracować.
K.Koj nie wskazał np. Ol49 czy inny obecny do epoki IVc/Va tylko wskazał Ty23 ponieważ był on masowo ! obecny na niemieckiej Ostbahn w okresie DRB i to pozwalało puścic go na rynek niemiecki.
I.... na tym się skończyło. :D
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 72
Tabor 10
Tabor 26
Tabor 18
Tabor 339

Podobne wątki