No niestety, akurat w wagonach nie można mówić o epoce III-IV. Wyraźną granicą między epoką III i IV jest zmiana oznaczeń, a przede wszystkim numeracji wagonów: zamiast dotychczasowych numerów wprowadzono ujednolicony 12-cyforwy numer wagonu według standardu UIC. O ile oznaczenia lokomotyw na PKP się nie zmieniły (na innych kolejach było różnie, np. na DB i DR wprowadzono nową numerację, choć nie według UIC, bo normy UIC dotyczyły tylko wagonów) i można mówić o epoce przejściowej III/IV, o tyle w wagonach sprawa jest dla mnie jednoznaczna: stare oznaczenia = epoka III, nowy, 12-cyfrowy numer wg UIC = epoka IV. Jestem więc zawiedziony, bo modele boczniaków w epoce IIIc już były, teraz liczyłem na epokę IV, z numerem UIC. Oczywiście, można mówić, że nie ma ścisłej daty granicznej, wagony ze starymi i nowymi numerami jeździły równolegle, nie raz w tym samym składzie itd. itp. Ale wagon z epoki IV musi mieć 12-cyfrowy numer i kropka, wagon ze starym numerem to epoka III, a nie żadna "III-IV".