• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2023

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.792 65 3
Niestety tak nie jest. Mam modele wagonów z rodziny YB zarówno z Sachsenmodelle jak też Roco i są to całkiem inne wykonania. Owszem nie mam wagonu sypialnego Tilliga to jest ich nowy projekt a przynajmniej na pewno nowe jest pudło i miałem ten model w ręce. To też jest całkiem inny model niż wagony sypialne Roco. Całkiem inne wykonanie.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.837 41 4
Są inne, ale nadal twierdzę i o to mi chodziło, że formy do wagonu Roco robiła ta sama firma co wcześniej dla Sachsenmodelle bo są podobne.
Na dole WARS Roco u góry wagon Sachsenmodelle.
Podwozia.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
Firma Roco zamieściła zdjęcie kolejnego gotowego modelu :) - tym razem wagonu typu 1K (75W) :D !

Roco 6600045 - dwuosiowy wagon kryty 02 RIV OPW 51 PKP 100 4841-7 .G (Kddt) [REV|Ow|16.5.68] OPW 16.5.70 ZNTK OSTRÓW Nn Gł. 5.74 Śr. 5.70

roco_6600045_m.jpg


Przewidywana dostępność - IV kwartał 2023 r. (koniec grudnia?)
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.444 138 19
Jest też już zdjęcie gotowego zestawu trzech modeli talbotów typu 24Ve :) .

Roco 6600044 - zestaw czteroosiowych wagonów samowyładowczych należących do Zakładów Azotowych im. F. Dzierżyńskiego w Tarnowie:
31 RIV MC 51 PKP 067 7 302-3 [P] .Fads (WWyah) [3|REV|Św|30.5.73] Zwrot terminowy Stacja Tarnów Zach. D.O.K.P. Kraków
31 RIV MC 51 PKP 067 7 305-6 [P] .Fads (WWyah) [3|REV|Św|30.5.73] Zwrot terminowy Stacja Tarnów Zach. D.O.K.P. Kraków
31 RIV MC 51 PKP 067 7 308-0 [P] .Fads (WWyah) [3|REV|Św|30.5.73] Zwrot terminowy Stacja Tarnów Zach. D.O.K.P. Kraków

roco_6600044_m.jpg


Przewidywana dostępność - IV kwartał 2023 r. (koniec grudnia?)
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.785 53 2
Jestem więc zawiedziony, bo modele boczniaków w epoce IIIc już były, teraz liczyłem na epokę IV, z numerem UIC.
Trzeba jednak zaznaczyć, że tamte modele powstały z bardzo starych form Roco (o ile się nie mylę formy te powstały ok. roku 1990). Obecne modele powstały na bazie form Fleischmanna (ok. roku 2012). Różnice widać gołym okiem :)
 

daromaro

Znany użytkownik
Reakcje
1.848 128 86
Zastanawiam się jaki jest sens biznesowy wydawania takich staroci (forma wtryskowa).

Znając upodobania "pokolenia z" (V, VI epoka) to będzie "leżakowało" na półce w sklepie.

Żeby to chociaż dwuosiowe było (no jeden jest).
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.939 447 99
Zastanawiam się jaki jest sens biznesowy wydawania takich staroci (forma wtryskowa).

Znając upodobania "pokolenia z" (V, VI epoka) to będzie "leżakowało" na półce w sklepie.

Żeby to chociaż dwuosiowe było (no jeden jest).
Pilawa koło Garwolina. 1969 rok. Na czole OKl27 z MD Dęblin ze składem staroci.... tzn... pociągu relacji Pilawa-Dęblin złożonego z trzyosiowych boczniaków... ---> tw003.jpg (800×527) (polskieparowozy.pl)
Nie wszyscy kolekcjonują tabor z epok najnowocześniejszych. Nie martw się. Nie będzie leżało.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.333 94 9
No niestety, akurat w wagonach nie można mówić o epoce III-IV. Wyraźną granicą między epoką III i IV jest zmiana oznaczeń, a przede wszystkim numeracji wagonów: zamiast dotychczasowych numerów wprowadzono ujednolicony 12-cyforwy numer wagonu według standardu UIC. O ile oznaczenia lokomotyw na PKP się nie zmieniły (na innych kolejach było różnie, np. na DB i DR wprowadzono nową numerację, choć nie według UIC, bo normy UIC dotyczyły tylko wagonów) i można mówić o epoce przejściowej III/IV, o tyle w wagonach sprawa jest dla mnie jednoznaczna: stare oznaczenia = epoka III, nowy, 12-cyfrowy numer wg UIC = epoka IV. Jestem więc zawiedziony, bo modele boczniaków w epoce IIIc już były, teraz liczyłem na epokę IV, z numerem UIC. Oczywiście, można mówić, że nie ma ścisłej daty granicznej, wagony ze starymi i nowymi numerami jeździły równolegle, nie raz w tym samym składzie itd. itp. Ale wagon z epoki IV musi mieć 12-cyfrowy numer i kropka, wagon ze starym numerem to epoka III, a nie żadna "III-IV". :(
Mógłbym kogoś prosić o porównanie boczniaków z starej i nowej formy :niepewny:?

O sprzedaż się nie martwię ... mimo że jestem pokoleniem Z to dla mnie epoka IV jest piękna
Sam sobie zafunduje skład a`la RETRO boczniaków dla parowoziku Oi2 Roco :love:

Tuż to pokolenie które ma możliwość jeszcze przejażdzki pociągiem Retro bądż planowym w Chabówce i Wolsztynie
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
954 79 5
H][/QUOTE]
Mimo wszystko wolał bym coś polskiego...
Każdy wolałby coś polskiego.
Roco przespało szanse już kilka lat temu. Sami wyszli z inicjatywą, jaki polski parowóz na początek.
Propozycją był Ty23. Epoki od II do IVb. Do tego mogli co rok opracować jeden, dwa polskie wagony towarowe.
Multum konstrukcji, epok i oznakowań. Mając opracowany tender można było pójść dalej i mogła pojawić się Ok22, ale to nie jest temat na ten wątek.
 
Ostatnio edytowane:

lokfan

Znany użytkownik
Reakcje
1.422 9 0
Zaręczam że są tacy "cisi" dla których nie ma kolei bez parowego gwizdka, wiec i modele związane z długim okresem pary sia niezwykle milo widziane i pożądane. Oczywiście, rzeczony zestaw już posiadam :) Na zdjęciu wagon, nie z tego zestawu ale też Roco,
wo46.jpg
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
"Nowa" forma z 2012 roku? Hmmm... Dlatego napisałem 'staroć'.
Wbrew pozorom staroć, zwłaszcza wśród innych modeli jeszcze z 20wieku to nie jest. W dodatku nie ma nic nowszego jeśli chodzi o niemieckie boczniaki. Tylko francuskie z REE, i zapowiadane z LSM.
Być może nie rozróżniasz też starszych modeli Roco - wersje z lat 1904-1907, oraz starszych Fleischmanna - BC3 z lat 90tych i D3 pr02. Mniej więcej na jednym poziomie. Od nowszych modeli typu C3 pr11 Brawy i Fleischmanna. Właśnie te teraz wyjdą. Co boczniaków 2osiowych, to słyszałem opowieść, że gdy Piko wydało boczniaki saksonskie, do jednego sklepu przychodzili "znawcy" i kręcili głowami "jak to, przecież boczniaki są 3osiowe".
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.333 94 9
Każdy wolałby coś polskiego.
Roco przespało szanse już kilka lat temu. Sami wyszli z inicjatywą, jaki polski parowóz na początek.
Propozycją był Ty23. Epoki od II do IVb. Do tego mogli co rok opracować jeden, dwa polskie wagony towarowe.
Multum konstrukcji, epok i oznakowań. Mając opracowany tender można było pójść dalej i mogła pojawić się Ok22, ale to nie jest temat na ten wątek.
Można coś więcej o rzekomym modelu Ty23 od Roco ? Skąd info ... historia co najmniej ciekawa :niepewny:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.119 277 41
Można coś więcej o rzekomym modelu Ty23 od Roco ? Skąd info ... historia co najmniej ciekawa :niepewny:
Przed paroma laty ( tak z 6-8 wstecz ) Roco wyszło z zapytaniem do K.Koja jaki parowóz polski powinni opracować.
K.Koj nie wskazał np. Ol49 czy inny obecny do epoki IVc/Va tylko wskazał Ty23 ponieważ był on masowo ! obecny na niemieckiej Ostbahn w okresie DRB i to pozwalało puścic go na rynek niemiecki.
I.... na tym się skończyło. :D
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 144
Tabor 10
Tabor 73
Tabor 18
Tabor 339

Podobne wątki