Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
PIKO czytało płacze na forum, że za drogo i stąd taki gest z ich strony? Słyszałem też, że Jarek interweniował w tej sprawie u Angeli, jak dzwoniła przedyskutować kryzys na granicy. Trudno dojść, co bardziej zaważyło... Jarek, czy forum...
...dla mnie /i podejrzewam że nie tylko dla mnie/ świetna wiadomość. Będzie więcej czasu by grosza wyrzeźbić....
Ciekawe na kiedy przesuną ET21-442....
Przy okazji... jeśli chodzi o tą EN57.... to po informacjach od kolegi @DRACULA mam przeczucie, że będzie to jedyna wersja, którą można by podciągnąć jeszcze pod epokę IVc (choć podobno ma to być Va ze stacji Wrocław). Egzemplarz o numerze 925 mający być odtworzony w modelu służył w tym mieście w Epoce IVc i w nim też wszedł w epokę Va. Pytanie jaki napis będzie na białym prostokącie.....
MD Wrocław Główny (IVc), czy może MT Wrocław Południe (ewidentne Va).
Kolego PP1970, kolega czacza dobrze napisał [ Daj boże ] nie myl znaczenia tych słów, bo on nie pisał o starym lesie czyli borze, tylko o czymś bardziej duchowym.
Według informacji, które pojawiają się na stronach niektórych polskich sklepów, model EN57 ma mieć możliwość prowadzenia trakcji ukrotnionej. Czy ktoś z Kolegów ma wiedzę w jaki sposób będzie to realizowane?
a) będzie można spiąć kilka jednostek razem (nie wyobrażam sobie EN57 z takim ohydnym sprzęgiem oczkowym)
b) silniki w modelach będą miały zbliżoną chyżość
c) jak się poustawia te same adresy w dekoderach, bądź zarządzi nimi w centralce, uwaga, spełniony musi być warunek a) oraz dopasowany wrunek b)
a) będzie można spiąć kilka jednostek razem (nie wyobrażam sobie EN57 z takim ohydnym sprzęgiem oczkowym)
b) silniki w modelach będą miały zbliżoną chyżość
c) jak się poustawia te same adresy w dekoderach, bądź zarządzi nimi w centralce, uwaga, spełniony musi być warunek a) oraz dopasowany wrunek b)
Punkt c) można zrobić z każdymi dwoma modelami, nawet różnych lokomotyw i różnych producentów. Ważne, żeby fabrycznie spełnione były punkty a) i b). Fajnie byłoby, gdyby model miał działające imitacje sprzęgów Scharfenberga, ale szczerze mówiąc, wątpię w to, bo musiałyby być z mechanizmem krótkiego sprzęgu (tzw. kinematyka), inaczej sprzęgnięte zespoły nie przejechałyby ciasnych łuków. A jeżeli kinematyka, to sprzęg nie może być zamontowany w czołownicy, jak w oryginale. Punkt b) wydaje mi się, że powinien być ok, chyba, że silniki jednego typu, stosowane do tego samego modelu, mają duży rozrzut parametrów.
Według informacji, które pojawiają się na stronach niektórych polskich sklepów, model EN57 ma mieć możliwość prowadzenia trakcji ukrotnionej. Czy ktoś z Kolegów ma wiedzę w jaki sposób będzie to realizowane?
Każdy znany mi dekoder jazdy ma możliwość ustawienia adresu, pod którym działa z drugim tak samo ustawionym dekoderem jako "trakcja ukrotniona". Tabele prędkości w obu można dobrać tak, by się w miarę zgadzały.
Nie demonizujmy sprawy prędkości modeli. Za bardzo dawnych, analogowych czasów, kiedy nikomu nie śniło się o cyfrze, stawiało się na torze dwie różne lokomotywy, dopinało długi skład i jazda. Nikt się nie przejmował różnym obciążeniem silników, tym, że jeden np. obracał się wolniej, niż normalnie przy tym samym napięciu itd. itp. Jakoś wszystko jechało, a modele i ich silniki przeżywały to bez żadnych problemów...
Ja bym podemonizował bo o ile w analogu jest tylko prąd stały i silnik to w sterowaniu cyfrowym jest jeszcze dekoder, który "czując" że jest odciążany poprzez popychanie inną lokomotywą jeszcze bardziej obniża napięcie i potęguje problem różnych prędkości zamiast go rozwiązywać. Podobnie w za szybkiej lokomotywie - zwiększone obciążenie będzie dodawało prędkości. Efekt jest potem taki, że lokomotywy szarpią i nie ma z tego radości.
Oczywiście jest i na to sposób - wyłączyć w konfiguracji dekodera regulacje obciążenia.
Jak to jest z tym EN57? - jakiś sklepik z Rybnika już się ogłasza, cenę zapodaje, a tym czasm Herr Dr. Piko nawet zdjęcia modelu jeszcze nie pokazał, nawet w wersji full wirtualnej ...