• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2022

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
#50
Trzeba dodać, że za taką cenę to wersja z dźwiękiem
I to na bogato, tzn. jak ktoś nie zamówił rok wcześniej, ani nie ma nigdzie zniżek.

Poza tym, skoro towar będzie najwcześniej za 7 miesięcy... to raczej "Nowości 2022" i może warto sobie odłożyć odpowiednią kwotę w EUR.


Pisze się "borze", od słowa "bór". Można dodać "sosnowy", albo "zielony" itp.
I w zasadzie nie "daj borze", tylko "darzbór" :cool:
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#51
Poza tym, skoro towar będzie najwcześniej za 7 miesięcy... to
...dla mnie /i podejrzewam że nie tylko dla mnie/ świetna wiadomość. Będzie więcej czasu by grosza wyrzeźbić....

Ciekawe na kiedy przesuną ET21-442....

Przy okazji... jeśli chodzi o tą EN57.... to po informacjach od kolegi @DRACULA mam przeczucie, że będzie to jedyna wersja, którą można by podciągnąć jeszcze pod epokę IVc (choć podobno ma to być Va ze stacji Wrocław). Egzemplarz o numerze 925 mający być odtworzony w modelu służył w tym mieście w Epoce IVc i w nim też wszedł w epokę Va. Pytanie jaki napis będzie na białym prostokącie.....

MD Wrocław Główny (IVc), czy może MT Wrocław Południe (ewidentne Va).
 
Ostatnio edytowane:

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
629 18 0
#54
Według informacji, które pojawiają się na stronach niektórych polskich sklepów, model EN57 ma mieć możliwość prowadzenia trakcji ukrotnionej. Czy ktoś z Kolegów ma wiedzę w jaki sposób będzie to realizowane?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
#55
a) będzie można spiąć kilka jednostek razem (nie wyobrażam sobie EN57 z takim ohydnym sprzęgiem oczkowym)
b) silniki w modelach będą miały zbliżoną chyżość
c) jak się poustawia te same adresy w dekoderach, bądź zarządzi nimi w centralce, uwaga, spełniony musi być warunek a) oraz dopasowany wrunek b)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#56
kolega czacza dobrze napisał [ Daj boże ] nie myl znaczenia tych słów, bo on nie pisał o starym lesie czyli borze, tylko o czymś bardziej duchowym
Tylko wtedy należało użyć wielkiej litery daj Boże...
a) będzie można spiąć kilka jednostek razem (nie wyobrażam sobie EN57 z takim ohydnym sprzęgiem oczkowym)
b) silniki w modelach będą miały zbliżoną chyżość
c) jak się poustawia te same adresy w dekoderach, bądź zarządzi nimi w centralce, uwaga, spełniony musi być warunek a) oraz dopasowany wrunek b)
Punkt c) można zrobić z każdymi dwoma modelami, nawet różnych lokomotyw i różnych producentów. Ważne, żeby fabrycznie spełnione były punkty a) i b). Fajnie byłoby, gdyby model miał działające imitacje sprzęgów Scharfenberga, ale szczerze mówiąc, wątpię w to, bo musiałyby być z mechanizmem krótkiego sprzęgu (tzw. kinematyka), inaczej sprzęgnięte zespoły nie przejechałyby ciasnych łuków. A jeżeli kinematyka, to sprzęg nie może być zamontowany w czołownicy, jak w oryginale. Punkt b) wydaje mi się, że powinien być ok, chyba, że silniki jednego typu, stosowane do tego samego modelu, mają duży rozrzut parametrów.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
#57
Według informacji, które pojawiają się na stronach niektórych polskich sklepów, model EN57 ma mieć możliwość prowadzenia trakcji ukrotnionej. Czy ktoś z Kolegów ma wiedzę w jaki sposób będzie to realizowane?
Każdy znany mi dekoder jazdy ma możliwość ustawienia adresu, pod którym działa z drugim tak samo ustawionym dekoderem jako "trakcja ukrotniona". Tabele prędkości w obu można dobrać tak, by się w miarę zgadzały.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#58
Nie demonizujmy sprawy prędkości modeli. Za bardzo dawnych, analogowych czasów, kiedy nikomu nie śniło się o cyfrze, stawiało się na torze dwie różne lokomotywy, dopinało długi skład i jazda. Nikt się nie przejmował różnym obciążeniem silników, tym, że jeden np. obracał się wolniej, niż normalnie przy tym samym napięciu itd. itp. Jakoś wszystko jechało, a modele i ich silniki przeżywały to bez żadnych problemów...
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
#59
Nie demonizujmy sprawy prędkości modeli
Ja bym podemonizował ;) bo o ile w analogu jest tylko prąd stały i silnik to w sterowaniu cyfrowym jest jeszcze dekoder, który "czując" że jest odciążany poprzez popychanie inną lokomotywą jeszcze bardziej obniża napięcie i potęguje problem różnych prędkości zamiast go rozwiązywać. Podobnie w za szybkiej lokomotywie - zwiększone obciążenie będzie dodawało prędkości. Efekt jest potem taki, że lokomotywy szarpią i nie ma z tego radości.
Oczywiście jest i na to sposób - wyłączyć w konfiguracji dekodera regulacje obciążenia.
 
Reakcje
1.611 378 7
#60
Jak to jest z tym EN57? - jakiś sklepik z Rybnika już się ogłasza, cenę zapodaje, a tym czasm Herr Dr. Piko nawet zdjęcia modelu jeszcze nie pokazał, nawet w wersji full wirtualnej :eek:...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 382

Podobne wątki